דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לגיוס עובדים - וכיצד למקסם העבודה מול חברות השמה 

מאת    [ 23/09/2014 ]

מילים במאמר: 431   [ נצפה 2392 פעמים ]

האתגרים למעסיקים בגיוס עובדים

יניב מנהל הפרויקט בסטארט אפ שהקמת עזב במפתיע, והשאיר אותך עם הצורך המיידי באיתור והשמה של עובד חדש בתפקיד החיוני להמשך תפקוד חברתך.

מצב מוכר? חברות רבות מתמודדות מעת לעת עם הצורך בגיוס עובדים, הן השמה של בכירים והן גיוס עובדים זוטרים יותר לארגון. יחד עם הצורך המיידי בגיוס העובדים, עולים וצפים אותם התסכולים והחוויות הבלתי נעימות מהעבר ממצבים דומים: גיוסי העובדים שנכשלו, הזמן הרב שלקח לחברות ההשמה לאתר ולגייס מועמדים מתאימים, החניכה הלא קצרה, המועמדים הלא מתאימים מקצועית ואישית ובעיקר התסכול שנבע מהפער הגדול בתיאום הציפיות שבין המועמדים לבין הארגון ולהיפך, פער ציפיות שגרר עזיבה של המועמדים לתפקידים והתחלת התהליך המייגע בשנית.

גורמים מרכזיים לכישלון גיוס עובדים

ניתוח האתגרים שבגיוס עובדים לארגונים מעלה מספר גורמים מרכזיים לאי קליטה חיובית שלהם בארגונים.

גורם מרכזי אחד הנו פער גדול בין הגדרת התפקיד שהועברה לחברות ההשמה לבין צרכי הארגון. תיאור לא מספק של תחום ההתמחות המקצועי של העובד למול הצורך האמיתי של הארגון עלול ליצור מצב של הפניות סרק עקרות של מועמדים לא מתאימים לתפקיד, לבזבז זמן יקר בגיוס העובדים, ולהעסיק לשווא בעלי תפקידים בארגון.

גורם נוסף לאי איתור מהיר ולאי הצלחת גיוס העובדים הנו אי הסקת המסקנות מגיוסים קודמים. ארגונים נוטים לעיתים להעביר את אותה הגדרת תפקיד ודרישות מהמועמדים שוב ושוב- מבלי לתקנם לאור גיוס בעלי תפקידים דומים. בנוסף, גם בעת תהליך הגיוס עצמו לעיתים לא מתבצע תהליך של שיפור ולימוד "תוך כדי תנועה" ולא מועברות דרישות מתוקנות לחברת ההשמה, לצורך גיוס מועמדים מדויק יותר.

טיפים למעסיקים לגיוס עובדים מוצלח

אז מה ניתן לעשות? כיצד מעסיקים יכולים למקסם את תהליך גיוס העובדים בארגונם, לקצר זמנים בגיוס, להשיג גיוס עובדים מעולים ומתאימים בדיוק לתפקידם, וכן  להגדיל משמעותית את אחוזי הקליטה של המועמדים?

עצה אחת היא לבצע הגדרה מדויקת יותר של הדרישות מהמועמד לחברת ההשמה העובדת עם הארגון. ההגדרה צריכה לכלול רקע קודם כמובן, ניסיון ספציפי מדויק, הגדרות אישיות. חשוב לבחור בחברת השמה איכותית, כזו ששמה את אפיון הצרכים הן של המעסיק והן של המועמדים במרכז, כולל כזו המאפשרת הגעת נציג מטעמה לבית העסק או הארגון במטרה להכיר מקרוב את הארגון והצרכים.

עצה נוספת למעסיקים היא ליצור "תיאום ציפיות" חיובי בין המועמדים לארגון ולהיפך. תיאום ציפיות חיובי הן מבחינת התנאים, תנאי השכר, סביבת העבודה, דרישות התפקיד וכדומה. עדיף לקבל פחות הפניות מחברות ההשמה, אולם לקבל מועמדים שסיכויי קליטתם בארגון מראש גבוהים יותר.

בנוסף, חשוב שהמעסיקים ינתחו גיוסים קודמים, ויבצעו הפקת לקחים מגיוסי עובדים קודמים, ויעדכנו את הגדרות התפקידים ואפיונם מגיוס לגיוס, על מנת שוב: להגדיל את הסיכויים לקבלת מועמדים ראויים מחברות ההשמה שעמם עובד הארגון. שמירה על קשר רציף וחם בין המעסיקים וב

רוצים חברת השמה המעניקה לכם חווית השמה אחרת? צריכים גיוס עובדים מהיר ובהתאמה גבוהה מאד לתפקיד? בין אם אתם מחפשים עובדים, השמת בכירים, השמה להייטק, או גיוס עובדים מכל תחום ובין אם אתם מחפשים לעצמכם את הנתיב החדש למשרה הנחשקת החדשה שלכם- בקרן אדם תזכו ליחס אישי, להתאמה מהירה לתפקיד החדש, לאבחון מהיר ומדויק של הצרכים שלכם המעסיקים והמועמדים לעבודה כאחת. פנו כבר עכשיו: 09-7601439 וקבלו פרטים נוספים לשיטתנו הייחודית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב