דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יעילות המדרסים בחיינו!!! 

מאת    [ 18/09/2014 ]

מילים במאמר: 583   [ נצפה 3396 פעמים ]

איך מדרסים מקלים עלינו בחיי היום יום ומה חשיבותם ? 

במאמר קצר ותמציתי זה ננסה להסביר בשפה פשוטה את חשיבות המדרסים .

מטרת המדרסים היא  לייצב את כפות הרגלים כדי שידרכו בצורה שווה ומאוזנת ובכך כל מבנה שלד הגוף שלנו עומד באופן ישר, ללא עומסים בכל מיני פינות שהיו עמוסות לפני שנדרך על מדרסים.

מדרסים הם  למעשה מתאמים בין כפות הרגליים לנעליים שאנו נועלים וחשיבותם למנוע בעיות אורתופדיות עתידיות הינה קריטית.

מטרת העל של מדרסים הינה למנוע בעיות אורתופדיות רבות ולאו דווקא כאבים בכפות הרגליים כפי שמקובל לחשוב כיום. כלומר ברגע שהאדם אינו עומד באופן מאוזן השלכות כאבי גב ,ברכיים ,צוואר וכו' בלתי נמנעות , גישה זו מקובלת לחלוטין על כל המערכת הרפואית האורתופדית העולמית ומופיעה במספר רב של מאמרים בכל רחבי העולם וזו הסיבה שכמעט לכל בעיה אורתופדית המענה הראשוני הבסיסי כמעט אצל כל אורתופד הינו מדרסים.

לדוגמא: אנשים שיש להם פלטפוס בכף הרגל,( רגל שטוחה) כאשר יש לנו רגל שטוחה ישנה צניחה למישור המידיאלי (הפנימי) של כף הרגל ,מצב זה גורם באופן אוטומטי לצניחה  מידיאלית (פנימית) גם לברכיים שלנו המקבלות זווית לא נכונה (צניחה פנימית)  צניחה פנימית זו יוצרת עומסים רבים בסחוס הברך, כאשר אדם צעיר ובריא אינו מבין ולא סובל במהלך השנים מבעיה זו ואינו מודע לקיומה הוא בהחלט יאלץ להבין זאת בשנים מאוחרות יותר לאחר שסחוס הברך ישחק (סחוס אינו ניתן לשיחזור) ובכך תיפגע איכות חייו באופן חד וברור , (אי יכולת לפעילות פיסית, אי יכולת להליכה ממושכת, אי יכולת להרים משקלים בסיסיים וכ'ו)   .

אותו אדם שסובל מפלטפוס ואינו נדרך על מדרסים ואינו מודע לכך שאינו מאוזן, נאלץ ליישר ולאזן עצמו באופן טבעי, מפני שגוף האדם מגיב תמיד לכל בעיה ומנסה להתגבר עליה באופן עצמאי גם במקרה זה , רק שבמקרה הנוכחי הפיתרון האלטרנטיבי של גוף האדם הוא  רצועות הברך העובדות שעות נוספות המנסות להחליף את תפקיד סחוס הברך (גורם משמעותי לשחיקתם) המנסות לאזן את זוית הברך שתעמוד ישרה ואיתנה.

 כמו גם שרירי הגב אשר נאלצים לחלק את עבודתם, במקום לתחזק וליישר את גב האדם הם נאלצים לחלק את עבודתם באיזון האדם וגם בייצוב הגב, דבר שהוכח מדעית כגורם מספר אחת לבעיות גב קשות ביותר כגון פריצות דיסק.

אנשים  שעובדים שעות רבות בעמידה ממושכת סובלים ביותר, כיוון שפלטפוס גורם לעייפות בכפות הרגליים וכאב רב המצריך לשבת, כיוון שהגוף פשוט מאוד קורס, ואינו יכול לשאת את עומס משקל האדם, עומס אשר יוצר כאבים רבים ואי נוחות בכפות הרגליים, הברכיים והגב, ולמצב זה למשל חשוב ביותר לשים מדרסים.

כפי שהוסבר מטרת המדרסים  הוא לגרום לשתי כפות הרגליים לדרוך בצורה נכונה ישרה ותקינה, ע"י יישור כפות הרגליים.כאשר כפות הרגליים מתיישרות כל שלד הגוף שלנו יותר ישר, יותר מאוזן וכתוצאה מכך משתחרר הלחץ משלד הגוף.

כמו כן תפקיד המדרסים הוא גם למנוע בעיות עתידיות ולא רק לטפל בכאב קיים בין אם ישנה בעיה ובין אם לאו , לפעילות ספורטיבית וכל סדר יום שאנו עומדים או הולכים יתר על המידה, או רק לטובת תמיכה ואיכות חיים מירבית של נוחות בחיי היום יום.

איך יודעים איזה סוגים שונים של מדרסים יהיו טובים לכם?

הדרך הטובה ביותר היא לקבוע תור אצל רופא אורתופד, אשר ימליץ לכם על מדרסים אפשר לשאול את הרופא איזה סוג של מדרס יהיה הכי נכון לכם, ומשם הרופא ינחה אתכם לפי שיקולו, ישנו  סיכוי גדול וסביר יותר שהוא יביא לכם מרשם כדי שתלכו לרכוש את המדרסים ממכונים אורתופדים והמכון ידריך אתכם ע'י איש מקצוע (טכנאי אורתופדיה) על סוגי המדרסים, מה יהיה נכון לכם וכמובן על המחירים השונים.

 

לירן דאיזדה

מכון אורתופדי מדליה, ויצמן 52 חולון , 03-5010383

 

מכון אורתופדי מדליה


טל.03-5010383 שלוחה 2


 https://www.facebook.com/pages/Medalia-Orthopedic-Institution-%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%9F-%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%AA%D7%95%D7%A4%D7%93%D7%99-%D7%9E%D7%93%D7%9C%D7%99%D7%94/344481398929900




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב