דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לחדש את עור הפנים כמו בהוליווד ולחזור מהר לשגרה ? 

מאת    [ 14/09/2014 ]

מילים במאמר: 643   [ נצפה 4061 פעמים ]

לאחרונה פורסמו כתבות רבות על טיפולי לייזר שכוכבות הוליווד התמכרו אליהם. במאמר זה אסביר מהו הדור החדש  בטיפולי הלייזר ומהם היתרונות שלו.

התבגרות העור והחשיפה לשמש גורמים במשך השנים לפגיעה באיכות ובמראה העור בשל ירידה משמעותית ביצור של סיבי הקולגן והאלסטין בעור והרס של הסיבים הקיימים. בכדי לחדש את עור הפנים יש לעודד את העור לבנות קולגן ואלסטין חדשים ולהרחיק ממנו את הסיבים ההרוסים.  איך מעודדים את העור לעשות זאת? כשפוגעים בעור יש לו יכולת ריפוי והתחדשות מדהימה. חשבו על התהליך שלאחר פצע או שריטה וכיצד הגוף בונה בעצם עור חדש ומרפא בעצמו את הפגיעה בו. באופן דומה, צריך לגרום לפגיעה מבוקרת בשכבות העור העליונות. בעקבות פגיעה זו, מתחיל העור בתהליך של ריפוי פצע ושל בנייה של רקמת עור חדשה ובריאה. תהליך ההחלמה, תוך יצירה של סיבי קולגן ואלסטין חדשים, מביא למיצוק של רקמת העור, לשיפור בגוון העור, ולמראה עור איכותי וצעיר יותר. כך נראה העור יפה יותר ובריא יותר לאחר הטיפול.

טיפולי לייזר מסורתיים וטיפולי פילינג רפואיים לחידוש עור הפנים היו עד כה חוויה פחות נעימה למטופל וכללו בחלקם צורך בהרדמה מלאה, זמן החלמה ממושך ותופעות לוואי שונות. היום הגישה השתנתה. מטופלים מצפים לטיפול קצר, ללא ניתוח, לא מכאיב ככל הניתן ועם מינימום זמן החלמה.

הבשורה היום בתחום הטיפול בחידוש העור, הינה הלייזר בשיטה הפרקציונלית. הלייזר המסורתי היה "יורה קרן" שפוגעת בכל שטח העור המטופל. היתרון של הלייזר הפרקציונלי הוא שהוא אינו פוגע בכל שטח העור המטופל, אלא פוגע באופן נקודתי בלבד באמצעות "רשת" של נקודות. כלומר, הלייזר שולח הרבה מאד "קרניים" שאינן הורסות את כל השטח המטופל אלא יוצרות הרבה מאד פגיעות זעירות בעור. מכיוון שהעור מסביב נותר בריא, הטראומה לרקמת העור היא מינימלית. כמו כן, העור הבריא שנותר בין הנקודות מעודד ומזרז את ההחלמה. היתרון למטופל הוא כפול : גם הטיפול עצמו קל יותר וגם משך זמן ההחלמה קצר יותר.

בעיה שכיחה נוספת היא שלעיתים קרובות סובל/ת המטופל/ת ממספר בעיות בעור בו זמנית. כל בעיה מצריכה סוג אחר של טיפול. נזקי פיגמנטציה וכתמי גיל מצריכים טיפול שטחי בלבד, בעוד קמטים וצלקות אקנה מצריכים טיפול בעומק העור. בעבר היה צורך בטיפול נפרד לכל בעיה. להבדיל ממכשירי לייזר ישנים או מטיפולי פילינג ישנים, החדשנות הגדולה הנוספת שבמכשיר בעל טכנולוגיה פרקציונלית היא היכולת לשלב בו זמנית בין טיפול קל ושטחי, טיפול בינוני וטיפול עמוק ואגרסיבי יותר. בעבר, היה צורך במספר טיפולים ו/או מכשירים לטפל במגוון בעיות. הלייזר הפרקציונלי מאפשר לבצע טיפול משולב, טיפול שטחי וטיפול בעומק העור לפי הצורך, ובכך מתאפשר טיפול במגוון בעיות שונות בעור באותו הטיפול. חסכון משמעותי ביותר בזמן הטיפול ובזמן החלמה לעומת סדרה של טיפולים שונים לכל בעיה.

יתרה מכך, המכשיר מאפשר לווסת ולהתאים את עוצמת הטיפול ואת עומק הטיפול הרצוי, עד לרמת מיקרונים בודדים. זאת, בהתאם למטרת הטיפול, סוג העור, נזקי העור וכו'. לכן, ניתן לטפל בכל איזור ובכל נגע בהתאמה ספציפית מדויקת ומדוקדקת לבעיה הקיימת.

הטיפול מתאים לכל הסובלים מנזקי חשיפה לשמש, כתמי גיל ופיגמנטציה, קמטוטים וקמטים, מרקם עור עייף וחסר חיים וכן צלקות אקנה, בפנים, ידיים וצוואר.  

איך מתבצע הטיפול בלייזר פרקציונלי ומהן התוצאות?

בשל השיטה הייחודית, הלייזר הפרקציונלי, מאפשר טיפול מהיר וקל יותר למטופל. הפעולה מתבצעת במרפאה. זו פעולה פשוטה יחסית, לא ארוכה, בלי הרדמה, בלי ניתוח, ובאלחוש מקומי בלבד. גם החזרה לשגרה מהירה יותר, לאחר כ 7-10 ימים בדרך כלל, לעומת זמן ממושך יותר בטיפולי הפילינג והלייזר האחרים.

ללייזר הפרקציונלי תוצאות קליניות מוכחות, המציגות שיפור משמעותי ביותר במראה ובאיכות העור: שיפור במיצוק העור, שיפור במרקם (טקסטורה) של העור, הסרת נזקי שמש, הסרת כתמי עור ופיגמנטציה, החלקת קמטים וקמטוטים ושיפור בצלקות וצלקות אקנה. לאחר הטיפול, מראה העור רענן ובריא יותר ובצבעו הטבעי.

תוצאות טיפול הפילינג בלייזר פרקציונלי הינן דרמטיות ומחזיקות מעמד לאורך זמן במשך שנים.

לסיכום, הטיפול בלייזר פרקציונלי מהווה אלטרנטיבה עדיפה לטיפול הפילינג העמוק. במקרים מסוימים זוהי אפילו אלטרנטיבה לניתוחי מתיחת פנים. ניתן לטפל באותו זמן במגוון בעיות בעור. זהו טיפול קל יחסית ועם זמן החלמה קצר יחסית. הטיפול מתאים לרוב סוגי העור ונחשב לטיפול המועדף כיום לחידוש מראה העור.

 

ד"ר אהוד סופר, מומחה לרפואת עור ורפואת עור אסתטית. עוסק במחקר קליני בתחום העור. בעל פרסומים רבים בספרות הדרמטולוגית המקצועית, בארץ ובעולם. חבר באקדמיה האמריקאית, האירופאית והאוסטרלית לרפואת עור. חבר באיגוד הישראלי לרפואת עור ובחברות האמריקאית והישראלית לכירורגיה דרמטולוגית.  רחוב סוקולוב 34 רמת השרון  03-5474434 03-5406229 www.drsofer.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב