דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתיבת תוכן מקצועי - כל מה שרציתם לדעת! 

מאת    [ 14/09/2014 ]

מילים במאמר: 730   [ נצפה 4180 פעמים ]

 כתיבת תוכן מקצועי הוא אחד השלבים החשובים ביותר בבנייה ותחזוקה של אתר אינטרנט. אתר ללא תכנים, גם אם יהיה מעוצב ברמה הגבוהה ביותר, קרוב לוודאי לא ישיג את מטרתו, משום שהעיקר בכל אתר הוא התוכן שהוא מכיל והמידע שהוא מעניק לגולשים.

למה צריך תוכן מקצועי באתר?

כאשר גולש נכנס לאתר, כל אתר שהוא, הוא מגיע אליו על מנת לקבל מידע כלשהו. זה יכול להיות מידע על העסק או החברה המפעילים את האתר, זה יכול להיות מידע על נושא מסוים שהאתר עוסק בו, או כל מידע אחר שרלוונטי לגולש. גולש שייכנס לאתר ולא ימצא בו תוכן מתאים, יצא ממנו מיד ויחפש אתרים אחרים. בנוסף גולש שיכנס לאתר, אך ימצא בו תוכן רדוד, קצר ולא מקצועי – גם הוא יברח מיד מן האתר, משום שהוא אינו מספק את הצרכים של הגולש. לעומת זאת, אתר שמלא בתוכן מקצועי ואיכותי, יזמין את הגולש להישאר בו ולקרוא על הנושאים שמעניינים אותו. אם התוכן באתר מקצועי ומעניין, אפילו גולשים שייקלעו לאתר בקלות יזהו מיד את האיכות ואף יישארו בו ויקראו את התכנים. כך שלמעשה, תוכן מקצועי לאתר מעניק יתרון שיווקי חזק מאד לאתר. מלבד השירות שהתוכן מעניק לגולש המתעניין, הרי שהתוכן המקצועי מספק חיזוק שיווקי לאתר עצמו, מאחר שהוא מושך אליו עוד ועוד גולשים שגם נשארים ומתעניינים.

תוכן לקידום אתרים 

ישנה סיבה נוספת לכתיבה של תוכן לאתר, והיא קידום אתרים. על מנת לקדם את האתר במנועי החיפוש, האתר צריך להכיל תכנים מתחלפים שבהם משובצות מילות מפתח שמתאימות לאתר. מנועי החיפוש מזהים תכנים איכותיים ורלוונטיים, וגם מזהים את האתרים שמתעדכנים בתכנים חדשים בתדירות גבוהה, ואותם מקדמים במהירות אל ראש רשימת תוצאות החיפוש. עם זאת, תוכן מקצועי ותוכן לקידום אינם מושגים זהים כלל.

מה ההבדל בין תוכן מקצועי לתוכן קידומי?

תוכן קידומי לא חייב לחדש הרבה לגולשים, והוא גם לא חייב להיות ברמה גבוהה או מקצועית מאד. מספיק שהשפה תהיה נכונה באופן בסיסי, ושיהיו משולבים במאמרים מילות מפתח מתאימות לקידום. מנועי החיפוש אינם מזהים את משמעות התוכן, ולכן רק הצורה החיצונית של המאמר היא שמשפיעה על הקידום של האתר. תוכן איכותי, לעומת זאת, הוא תוכן שמעניק ערך מוסף לגולש. תוכן מקצועי יכול להיות גם קידומי בו זמנית, אלא שהדגש מושם בו על האיכות של הטקסט, על מידע חדש, חשוב ורלוונטי לגולשים, וכן הלאה. כדאי לדעת, שאתר שמכיל תוכן מקצועי ולא רק תכנים קידומיים, משדר מקצועיות, ואף משרה תחושה של ביטחון אצל הגולשים – הגעתי למקום שמבין את הצרכים שלי. לכן, כאמור, גולשים שמגיעים לאתר איכותי, שיש בו תוכן מקצועי ורלוונטי, ייהנו מן האתר ויישארו בו – ובהמשך עשויים בהחלט להפוך ללקוחות של האתר או של העסק המפעיל אותו. 

כתיבת תוכן מקצועי בצורה איכותית

אז איך כותבים תוכן מקצועי? איך יודעים שהתוכן אכן מקצועי ואיך גורמים לתוכן מקצועי להיות גם קידומי? ובכן, תוכן מקצועי מתחיל, קודם כל, באיסוף נכון של חומרים.

חשוב לדעת על אלו נושאים כדאי לכתוב באתר. הנושאים, כמובן, צריכים להיות בעלי קשר ישיר לנושא האתר, אם כי ניתן להרחיב מעט את היריעה ולהוסיף מידע נוסף שרלוונטי לקהל היעד הגולש באתר (לדוגמא, לכתוב על עיצוב אולמות באתר של שמלות כלה). הכתיבה צריכה להתבסס על מקורות מהימנים, כדי שתהיה נכונה בוודאות, ותסייע באמת לגולשים.

לאחר שיש חומרים מתאימים, איכותיים ומקצועיים, ניתן לגשת לכתיבה עצמה. הכתיבה צריכה להיות בשפה תקינה, ובסגנון כתיבה קריא, זורם וברור. המטרה היא שכל מי שנכנס לאתר יבין בקלות את התכנים, ולא יצטרך להתאמץ לפענח אותם. ניתן לכתוב על כל נושא בצורה פשוטה וברורה, גם על נושאים מורכבים – צריך פשוט לפשט אותם ולכתוב אותם במילים שמובנות לכל אדם.

כדי לגרום לתוכן מקצועי לשמש גם לקידום אתרים, יש לשלב במאמר מילות מפתח מתאימות. אולם חשוב מאד שהמילים לא יהיו "מאולצות" במאמר רק כי צריך קידום – הדבר מוריד מערך הכתיבה. המילים צריכות להיות משולבות בטקסט באופן טבעי ולא בולט, וכך הכתיבה הופכת לכתיבה מקדמת – אך נשארת מקצועית ואיכותית.

מעל ומעבר

ישנו נושא חשוב הקשור גם לעולם הכתיבה המקצועית והוא יצירת הרושם שאתם אוטוריטה בתחומכם על הלקוחות הקיימים והחדשים. לעומת עסקים חדשים וחסרי ניסיון וידע, עסק וותיק ומנוסה הוא עסק בעל ידע שלקוחות מרגישים בטוחים ורגועים להשתמש בשירותיו ולצרוך את מוצריו ולכן גם יעדיפו את העסק על פני עסקים אחרים גם כשזה דורש מהם השקעה גדולה יותר.

שיטות הקידום הישנות של העסקים בישראל המבוססות על פרסומות נטו איבדו משמעותית את יכולת ההשפעה שלהם. את הצורך הפרסומי להיכנס בדלת האחורית ממלא עולם הידע והתוכן המקצועי. כך לקוחות מרגישים שכשהם נכנסים לאתר הם אינם מותקפים בפרסומות אין סופיות אלא נותרים לעמוד ולהתרשם בנחת מאיכות בית העסק.

 

רונן חזי, הינו בעלים ומנהל של GoText כתיבת תוכן, המייצרת תוכן איכותי לקידום עסקים באינטרנט.
אני מזמין אתכם להגדיל את המכירות שלכם באמצעות תוכן מקצועי.
התקשרו: 072-23456-00




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב