דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא רוצים שישדדו לכם את פרטי כרטיס האשראי? לכו על SSL! 

מאת    [ 12/09/2014 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 2169 פעמים ]

במאמר קודם התייחסתי להכרזה של גוגל, כי מעתה הפרוטוקול המאובטח HTTPS יהיה אחד הפרמטרים (כרגע במשקל מצומצם) שלפיהם היא מדרגת אתרים – ולפיכך גם בעת בניית אתרים וגם בעת קידום אתרים, כדאי להתחיל ולהתחשב בכך.

באותו מאמר הזכרתי את הפרוטוקול SSL המשמש להגנת הנתונים המועברים. אכן, אם האתר שלכם משמש אתכם לכתיבת הגיגים, פוסטים או מאמרים אין צורך אמיתי להגן על פרי מקלדתכם. לעומת זאת, בשדה המסחר למשל, ההגנה על הנתונים היא הכרחית ולא ניתן לקיים בלעדיה תשלום און-ליין, אלא אם כן השתגעתם מספיק, או אתם נאיביים ללא תקנה,  כדי לשלם באתר לא מאובטח.

הסכנות, איפוא, ברורות: פרטי כרטיס האשראי עלולים להגיע לידי האקרים, או סתם ליפול לחיקם של אנשים שממש לא התכוונתם למסור להם את פרטיכם הפיננסיים הכמוסים.

מהו פרוטוקול SSL

פרוטוקול  (Secured Sockets Layer) SSLהוא אחד הפרוטוקולים הנפוצים ביותר, אם לא הנפוץ מכולם, שנועד למנוע סכנות מסוג זה. הפרוטוקול יודע להצפין את המידע המועבר באינטרנט, כך שכאשר הנתונים מועברים המחשב אחד יכולים להיות מובנים אך ורק בצד שנועד לקבל נתונים אלה.

מפתחות דיגיטליים

עקרון הפעולה של SSL הוא יצירת מפתחות דיגיטליים, תוך כדי יצירת קשר מאובטח בין שני המחשבים (הצד השולח והצד המקבל). שיטה אחת היא של מפתח סימטרי, כלומר כזה היודע הן להצפין והן לפענח ואילו המפתח א-סימטרי יוצר הצפנה של הנתונים המשוגרים בצד השולח ואילו בצד השני המפתח יודע רק לפענח את הנתונים המוצפנים.  

תשלומים מאובטחים

השימוש, אם כן בפרוטוקול קשוח זה, הוא בעיקר לצורך תשלומים מאובטחים ברשת, באמצעות כרטיסי אשראי, או באמצעות הזנה של פרטי חשבון הבנק. בנוסף, הפרוטוקול החשוב הזה משמש כדי לאבטח נתונים אישיים אחרים ברשת, כדי למנוע זליגתם לידיים לא רצויות – או העברתם לצד שלישי. האופן שבו הדברים נשענים הוא כפי שציינו כבר, ע"י הצפנתם בצד אחד וקבלתם ופיענוחם רק במחשב שנועד לקבל אותם.

שלמות הנתונים

דרך אחרת שבה מוגנים הנתונים באמצעות SSL, היא האפשרות לוודא את שלמות הנתונים: במידה והנתונים לא הגיעו בשלמותם, יוזם הפרוטוקול משלוח אוטומטי מחדש של הנתונים.  

תעודת SSL

עוד שכבת הגנה שהזכרנו במאמר על HTTPS, היא הגנה מפני כניסת "מתווכים" בין השולח למקבל והעברת הנתונים לגורם שלישי, מתחזה, שאינו אמור לקבל את הנתונים. כדי להשתמש בפרוטוקול זה ובצורה זו של הגנה, מחייבת את האתר המשתמש בו לרכוש רישיון שימוש מחברה העוסקת בכך. חברה זו שולחת בכל עיסקה (טרנזקציה) תעודתSSL , המעידה על שיגור מאובטח ועל כך שהחברה וידוא של  הצד שביקש את התעודה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב