דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צורות יהלומים 

מאת    [ 11/09/2014 ]

מילים במאמר: 619   [ נצפה 3166 פעמים ]

היהלומים המנצנצים והמלוטשים המשובצים בטבעות אירוסין ותכשיטים החלו את דרכם עמוק בבטן האדמה. יהלומים הנכרים במכרות נקראים יהלומי גלם, ונראים כמו אבן גולמית העשויה מפחמן אותה יש לעבד ללטש ולנקות בטרם ישובצו על טבעות אירוסין.

כמו חומרי גלם רבים אחרים גם יהלומים ניתן לעצב בצורות שונות, מדריך זה יביא בפניכם את הצורות הפופולאריות המשמשות לשיבוץ טבעות אירוסין ותכשיטים. הבחירה של הצורה הסופית אותו יקבל היהלום תקבע בדרך כלל ע"י הסוחר שקנה אותו, וכמו נתוני האבן עוד בשלב הגלם והפוטנציאל הממשי שלו. למשל יהלום גדול ואיכותי לא ילוטש לצורה בה יאבד מהמשקל הסגולי שלו (כל קראט שווה הרבה כסף) לעומת זאת יהלום בעל תכונות ירודות ילוטש לצורה בה פגמיו אינם בולטים ואין פחד לבזבז ממנו בתהליך הליטוש.

 כאשר מגיע היהלום לשולחן המלטש שם יקבל את צורתו הסופית ויהפוך לאחת מצורות הליטוש הנפוצות הבאות:

צורות הליטוש הנפוצות שקיימות:
יהלום עגול - צורת ליטוש זו היא הפופולארית ביותר מבין צורות הליטוש. וקרוב לוודאי שכשתחפשו טבעות אירוסין היהלום העגול יככב. ההערכה היא כי 70% מהיהלומים הנמכרים כיום בעולם מלוטשים בזורה זו. ליהלום העגול מעל כ-60 פאות מלוטשות, וכשהליטוש מיטבי החזר האור הנשבר על פאות היהלום הוא חזק ומפיץ אור. במשך מאה שנה מלטשי יהלומים פיתחו נוסחאות פיסיקאליות על מנת למקסם את החזר האור מהיהלום. גם היהלומים הקטנים המשובצים על טבעות אירוסין משובצות מלוטשים בצורה זו.

יהלום פרינסס - הפרינסס כשמו כן הוא יהלום מרובע גדול ומלא נוכחות ממש כמו היהלומים המשובצים בטבעות האירוסין של נסיכות. צורת ליטוש הפרינסס פופולארי מאוד ונפוץ על טבעות אירוסין בארצות הברית. טכניקת הליטוש הזו אינה מפחיתה הרבה חומר גלם מהמשקל הסגולי של היהלום. יהלום הפרינסס פופולארי על טבעות אירוסין וינטאג או על תליוני יהלום.

יהלום אובל - זהו בעצם יהלום המלוטש לצורה אובלית. טכניקת ליטוש זו מזכירה את צורת היהלום העגול. מבחינת המחיר היהלום האובלי זול יותר מהיהלום העגול ולמי שרוצה להוזיל את עלות טבעת האירוסין יכול לשבץ יהלום אובלי. יהלומים אלו יפים ועדינים מאוד במיוחד כאשר משובצים סביבם יהלומים קטנים המעצימים את היהלום המרכזי.

יהלום אמרלד - האמרלדים הם אבני חן צבעוניות אשר בד"כ מלוטשות בצורה מלבנית עם פאות חלקות. והשם ניתן גל ליהלום המשובץ בצורה זו. בגלל שליהלום האמרלד שטח פנים גדול וחלק יחסית מומלץ לבחור ביהלום בצבע צלול וללא פגמים בולטים. טבעות אירוסין לרוב אינן משובצות ביהלום בצורת אמרלד.

יהלום מרקיזה - צורת המרקיזה מתאימה מאוד לטבעות אירוסין בזכות הצורה המאורכת והעדינה אשר  .נראית נהדר על האצבע. ליהלום בצורת מרקיזה גוף ארוך ושני קצוות חדים   

יהלום טיפה - או בשמו הנוסף יהלום דמעה או יהלום אגס בזכות צורתו העגולה בקצה אחד וחד וצר מצידו השני. יהלום הטיפה מאוד מזכיר את יהלום המרקיזה רק עם צד אחד מעוגל. יהלום זה משמש בעיקר לתליוני יהלום ולטבעות יהלום בסגנון וינטג'.

יהלום לב - יהלום מלוטש בצורת לב, הוא רומנטי מאוד ותמיד יהיה מתנה נהדרת כאשר הוא משובץ על טבעות יהלום ואף על טבעות אירוסין. ליטוש זה הוא מרשים ומתפאר בהמון פאות הניתנות ליהלום.

יהלום אשר - צורת ליטוש זו כמעט וזהה לזו של ליטוש האמרלד אלא שיהלום זה מקבל צורה מרובעת ולא מלבנית.

יהלום כרית - כשמו כן הוא יהלום נפוח ורך כמו כרית. זהו סגנון ליטוש אשר היה נהוג במאה ה-19. ניתן למצוא היום טבעות אירוסין המשובצות ביהלום קושין ובד"כ משובץ בעוד עשרות יהלומים קטנים. זוהי מאין גרסה ישנה לליטוש האובלי. ליהלום זה שטח פנים עגלגל ועומק ולכן מומלץ לבחור ביהלום איכותי.

לסיכום, עבודת הליטוש היא קריטית למראו הסופי של היהלום ולשבירת האור על פאותיו בצורה מיטבית. כמובן שהתאמת צורת יהלום צריכה להלום את צורת התכשיט או את טבעת האירוסין. ליהלומים בצורות שונות מחירים שונים ולכן אל תהססו לשאול האם ניתן להשיג יהלום באחת מצורות אלו ולשבצם על טבעות אירוסין או טבעות יהלום.


מאמר זה נכתב על ידי מומחה מטעם קוליברי טבעות אירוסין, המאמר מוגש כשרות לציבור הרחב למטרת הגברת המודעות של הלקוח הישראלי בעת רכישה של טבעות אירוסין ויהלום 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב