דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע אתרים רספונסיביים הם בגדר מהפכה 

מאת    [ 09/09/2014 ]

מילים במאמר: 517   [ נצפה 3670 פעמים ]

מי שעוסק בתחום השיווק באינטרנט בודק נתונים סטטיסטיים שונים, כגון כניסות לאתר, זמני שהייה, מקורות הכניסה ועוד. בעשר השנים האחרונות חלה תפנית משמעותית במידע הסטטיסטי באתרי האינטרנט השונים: יותר ויותר כניסות לאתרים החלו להתבצע מתוך מכשירים ניידים ולא רק ממחשבים שולחניים.

כיום הגענו למצב בו יש יותר סמארטפונים וטאבלטים מאשר בני אדם בכדור הארץ, ואחוזי השימוש במכשירים הניידים רק תופס תאוצה עם הזמן. עשרות אחוזים מהכניסות לאתרי אינטרנט הם ממכשירים ניידים כאלה או אחרים, אבל רוב האתרים לא תמיד מותאמים לגלישה בנייד.

מה זה אומר בפועל?
אם נציץ לרגע בכניסות לאתר באמצעות גוגל אנליטיקס, נוכל לראות את כל סוגי המכשירים הניידים שדרכם גולשים מגיעים לאתרים שלנו. יש עשרות סוגים של סמארטפונים וטאבלטים, וכדי להוסיף חטא על פשע יש אלפי רזולוציות מסך שונות בסך הכול. האתרים שלנו ייראו מעוותים ולא ידידותיים לגולש, אלא אם נתאים אותם למכשירים הניידים.


איך מתאימים אתר אחד למאות סוגי מכשירים ולאלפי רזולוציות מסך?
למצב הזה יש כמה פתרונות אפשריים, אבל לצורך קיצור נמנה שניים עיקריים בהם.

הפתרון הראשון הוא להקים אתר נפרד שישמש גרסה למכשירים ניידים. בדרך כלל מדובר באתר שיושב על דומיין שונה מהדומיין הרגיל. אם כתובת האתר שלנו היא www.website.co.il, אז גרסת הנייד הנפרדת תשב על דומיין מעט שונה, כגון mobile.website.co.il או אפילו דומיין אחר לגמרי, תלוי בסוג השירות בו השתמשנו להקמת גרסת המובייל שלנו.

פתרון זה בהחלט מהיר וקל יותר ליישום, וניתן להתאים את גרסת המובייל למספר יחסית גדול של סמארטפונים וטאבלטים. אולם בכל מקרה ניתקל פה בבעיה, מכיוון שגרסת המובייל יושבת על דומיין נפרד, ואינה מתעדכנת אוטומטית כאשר האתר הרגיל מתעדכן. בכל פעם שנבצע שינוי בגרסה הרגילה – נצטרך לבצע את אותו שינוי גם בגרסת הנייד.

מעבר לכך, גרסאות מובייל נפרדות כמעט תמיד אינן מותאמות לכל סוגי המכשירים והרזולוציות; מה שיגרום לאתר להיראות רע ולא ידידותי – וכנראה ישלח את הגולש לאתרים אחרים. כמו כן, נצטרך להקים ידנית ובנפרד כל עמוד קיים גם בגרסת המובייל; טרחה גדולה מאין כמותה, שאם לא תבוצע היטב גם עלולה לפגוע במיקומי האתר בגוגל.


הפתרון האולטימטיבי הוא הפתרון השני – להקים אתר רספונסיבי. בדיוק כפי שרומז שמו (Responsive), זהו אתר שמגיב לסוג המכשיר ולרזולוציית המסך, ומתאים את עצמו למה שהגולש רואה. אתרים רספונסיביים מכווצים ומגדילים את חלקיהם השונים, ומסדרים את האלמנטים שלהם בהתאם למסך בו גולשים. לא משנה באיזה מכשיר אתם משתמשים ומהי רזולוציית המסך שלו – אתר רספונסיבי טוב יידע להתאים את עצמו לכל מצב.

יתרון נוסף של אתרים רספונסיביים הוא שניתן להקים אותם בדיוק על אותו דומיין בו נמצא האתר הרגיל. בצורה כזו לא מסתבכים עם עדכוני אתר שצריך לבצע פעמיים (פעם באתר ברגיל ופעם בגרסת המובייל), ותמיד תהיה לנו גרסת מובייל לכל עמוד קיים באתר הרגיל – מצוין עבור אתרים שמקודמים בגוגל.

למרות שכיום יש תבניות רספונסיביות מוכנות מראש, בעיקר עבור אתרי וורדפרס או ג'ומלה, הקמת אתר רספונסיבי דורשת השקעה. עדיין יש להתאים אלמנטים מסוימים כדי שייראו במיטבם בכל סוגי המכשירים הניידים. לחילופין – אם נושא העיצוב פחות חשוב לכם – ניתן להתקין תוספים שהופכים כל אתר וורדפרס לגרסה רספונסיבית בצורה אוטומטית, אולם בעיצוב שונה מהעיצוב הרגיל של האתר.

מכיוון שאתר רספונסיבי פותר במכה אחת מספר רב של בעיות, אפשר להגדיר אותו כמהפכה אמיתית בעולם האינטרנט.

 

-----------------------
מאת עמית אדלר - מקדם אתרים ואיש תוכן https://amitadler.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב