דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מקרן נייד: כששתי טכנולוגיות נפגשות 

מאת    [ 07/09/2014 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 2826 פעמים ]

כל מי שמכיר קצת את תחום המקרנים, יודע היטב במה דברים אמורים. מקרנים הם בדרך כלל "דינוזאורים" גדולים וכבדי משקל, שיושבים בעצלתיים על שולחן או בתוך נישה מוסלקת בתקרת אולם ההרצאות. הם קשים להזזה, מתחממים מהר ולא הכי יעילים כשמדובר במרצים נעים ונדים בין עיר אחת לשנייה.

מצד שני קיימים הטלפונים החכמים מזה לפחות 15 שנה, והם תמיד היו השילוב האולטימטיבי בין מספר רב של טכנולוגיות – יומן פגישות, תזכורות, טלפון, אינטרנט ועוד. הצעד המתבקש הבא בתור, הוא לשלב אותם גם עם טכנולוגיות להקרנת מולטימדיה מכל הסוגים; והצעד הזה אכן התרחש בפחות מחמש השנים האחרונות, כך לפי המומחים בחברת סיריוס אלקטרוניקה העוסקת בתחומי האודיו והווידאו.

המאה ה-21 זימנה לחובבי הגאדג'טים הרבה חפיצים מעניינים ומלאי אפשרויות, אך מבין אלו האחרונים אין ספק שאחד מהטובים ומהיעילים ביותר הוא המקרן הנייד לסמארטפון. זהו השילוב האולטימטיבי בין טכנולוגיות הקרנה מתקדמות לסמארטפונים הטובים ביותר, כגון אייפון ואנדרואיד.

באופן כללי ניתן לחלק את המקרנים הניידים לשני סוגים עיקריים – אלו שמיועדים במיוחד לסמארטפונים, ואלו שמיועדים גם לצרכים אחרים (ולא רק לטלפונים חכמים). בדרך כלל מדובר במקרנים במשקל של 100 גרם עד כדי 3 או 4 קילוגרם; הכול תלוי בשאלת הייעוד של המקרן. למשל מקרן כיס Aiptek i55 מיועד להתחבר למכשירי אייפון 5 או 5S, ומסוגל להקרין קובצי מדיה מכל הסוגים עד לגודל תצוגה של 85 אינץ'. זהו גודל מסך שלא יבייש את מסכי הטלוויזיה הביתיים הגדולים של ימינו.

בנוסף ליצרניות פחות מוכרות, כגון אייפטק המוזכרת למעלה, גם יצרניות האלקטרוניקה הגדולות, כגון סמסונג, Dell ואחרות, הבינו את גודל השוק בתחום זה, והחלו לתכנן ולייצר מקרני כיס ניידים. המקרנים הניידים מצוידים במבחר כניסות, יציאות וחיבורים מכל הסוגים העיקריים, כדי שניתן יהיה להתממשק איתם לכל פלטפורמה קיימת. כמו כן, המקרנים הניידים לא מתחממים כמו בני דודם הגדולים וכבדי המשקל.

למרות זאת רצוי לזכור שגם למקרנים הקטנים יש כמה חסרונות, שהבולטים שבהם הינם עוצמת הארה נמוכה המחייבת את החשכת האזור בו מתבצעת ההקרנה; וכן רזולוציות הקרנה נמוכות בהשוואה למקרנים הסטנדרטיים בשוק, כך שלא תמיד מתקבלת תמונה סופר-איכותית.

יש להניח שכל הבאגים הקטנים הללו ייפתרו במהלך השנים הקרובות, ואולי אפילו יגיע יום בו כל סמארטפון וטאבלט יכללו מקרן איכותי מובנה, ללא הצורך ברכישת מוצר נפרד. מה שבטוח הוא שהטכנולוגיה בתחום זה רק תמשיך להתפתח, ותביא לנו חידושים שאפילו לא חשבנו שיכולים להתקיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב