דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם דיני עבודה 

מאת    [ 01/09/2014 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 3417 פעמים ]

לדיני העבודה תפקיד חשוב בשמירה על זכויות האדם העובד, ועל מנת לקיימם כשורה נדרש לעיתים לתבוע משפטית את המעסיק בעזרת עורך הדין המתאים. כך ניתן להביא לתיקון עוולות שנעשו הן אם בתום לב והן אם בכוונת חילה.

מהם דיני העבודה?


דיני העבודה הם התקנות והחוקים אשר נקבעו בחוקי מדינת ישראל על מנת להסדיר להגדיר ולעגן בחוק את היחסים שבין עובד למעביד. עיקרי הדברים הם שמירה על זכויות העובדים והמעסיקים שלהם, בעניינים של זכויות אדם וזכויות פיננסיות. לפיכך, ישנן הגדרות קבועות אשר מגדירות מי הוא עובד, מי הוא מעסיק, וכיצד על היחסים ביניהם להיראות, באילו מגבלות הם מחויבים, ואילו זכויות מגיעות לכל אחד מן הצדדים מתוקף המעמד.


דיני העבודה, הן מחלקת התמחות בפני עצמה בעולם המשפטי, ישנם עורכי דין אשר זו היא המומחיות שלהם, והם בקיאים בכל פרט תקנה וחידוש באשר לעניינים אילו. כאשר מדובר בתביעות בין מעסיקים למועסקים, יש להיעזר בעורך דין לדיני עבודה, והמקרה יהיה נידון בבית הדין לעבודה המיועד במיוחד למקרים הנ"ל.
באופן שווה זכויות, המעסיק יכול לתבוע את העובד, והעובד יכול לתבוע את המעסיק, באם יש עילה לכך. אך לרוב, ניתן לראות כי נפוצות יותר תביעות העובדים את המעסיקים בעיקר לגביי עניינים פיננסיים.

תביעות מעסיקים (פיננסי)


על מנת להגן על העובדים במדינה, נקבעו חוקים ותקנות לגביי תנאים שונים בעבודה, כמו למשל השכר. חוקים אלה מונעים את האפשרות של אי תשלום לעובד, עיכוב התשלום, הורדת גובה התשלום ועוד. לדוגמא, ישנו חוק הלנת השכר, המחייב את המעסיק לשלם את השכר החודשי לעובד עד תאריך מסוים. או למשל הורדת גובה התשלום באופן פתאומי תהיה במקרים ספציפיים עברה על התקנה בדבר "הרעת תנאים" ואי תשלום מהווה עבירה חמורה על החוק שבבסיסה ניצול והונאה.


עם כל הצער שבדבר, למרות החוקים והתקנות המעגנים את הזכויות בחוק, ישנם עדיין מעסיקים אשר לעיתים, במודע או לא, אינם מקיימים את כל התנאים הנדרשים בתחום הפיננסי לגביי כל העובדים שלהם, ורבים עוברים על החוקים בעניין זה, בצורה כזו או אחרת. לכן, על מנת לדרוש את הזכויות המגיעות כחוק, עובדים אשר נפגעו ממעסיקיהם בתחום הפיננסי רשאים להגיש תביעה בבית הדין לעבודה לשם תיקון העוול שנגרם להם.


תביעות הקשורות לדיני עבודה, הן אינן רק לתועלתו האישית של התובע. יש בהן כדיי לשמר את זכויות העובדים החשובות כל כך, וגם כדיי להרתיע מעסיקים נוספים מלהקל ראש בקיום חובותיהם החוקיות כפי העובדים. לכן, אם אדם נתקל במצב כזה, חובתו האישית והאזרחית היא להוציא את הצדק לאור.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב