דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביקורת יין אוגוסט 2014 

מאת    [ 26/08/2014 ]

מילים במאמר: 959   [ נצפה 3055 פעמים ]

ביקורת יין ישראלי אוגוסט 2014

הקודקוד שם למעלה אמר שיגרה. אז אני איתו.

עדיין מלחמה וההנהגה מבקשת שנכנס לשגרה כי זה ייקח זמן, היקבים באמצע בציר , חנויות היין עובדות, ההשקות בעיצומן, יש תערוכת יין גדולה בירושלים שבוע הבא. אז גם אצלנו במערכת ביקשו להמשיך בשגרה וקצת לפני ראש השנה ורגע לפני שיתחילו להפציץ את כולנו ביין ובפרסומות על יין טעמנו כמה יינות חדשים שיצאו לחנויות היין. בטעימות השתתף ידידי מימי בן יוסף ובטעימת היראון השתתף ידידי יאיר קורן. ( לכל אחת מהם ביקורת משלו זו שלי )

אז נתחיל עם זה שאף אחד מהטועמים בשולחן לא חובב אלכוהול גבוה ביין. אנחנו מודעים לכל התשובות המקצועיות והמדעיות שניתנות לנו על ידי הייננים בעניין מזג האוויר וכולי אבל האקלים הישראלי מקשה לשתות יין ברמת אלכוהול מטורפת. זו אחת הבעיות המרכזיות למה אי אפשר לשתות הרבה יין ישראלי אדום. כוס אחת והראש מסתובב, ב 8 חודשי אוגוסט שיש לנו כאן לשתות יין כל כך חזק באלכוהול זו בעיה . ייקח עוד די הרבה זמן עד שיהיו הרבה יותר יינות רוזה ויינות לבנים בארץ אבל זה יקרה והאדומים איכשהו יצטמצמו והכרמים יוחלפו בסובניון בלאן, גוורצטימינר, רוסאן וכמובן השרדונה . יש פתרונות להוריד רמת אלכוהול ביין אומנם זה יקר אבל יש.

היקר זו כמובן האוסמוזה ההפוכה והזולה היא יותר פשוטה , צריך לקום לבצור בזמן ולתקן מה שחסר אחר כך.

 

בטעימה :

יקב הרי גליל , יראון 2011: יינן : מיכה ועדיה

 49% קברנה סוביניון, 37% מרלו, 7% סירה, 5% קברנה פרנק, 2% פטי ורדו .

16 חודשים בחבית, 15% אלכוהול.

באף : שזיפים, דובדבנים, פטל שחור. ואם אתם עוצמים עניים ומפנטזים על הפירות האלה אז תתעוררו. ממש ממש אבל ממש לא. אומנם מצאתי את כל הפירות הללו אבל בצורתם הרבתית. וכשלוגמים מהיין אז הרבתיות בכלל קיימת ובגדול. היין מאוד ריבתי. עמוס פרי ועמוס מתיקות וכן כן גם עמוס אלכוהול. היין כל כך דחוס בטעמים הללו עד שקשה מאוד לשתות ממנו יותר מכוס בארוחה  ( ומימי הגיש איתו אוסובוקו ). אם שלושה אנשים יושבים בארוחת ערב של תבשיל ולא מסוגלים לסיים בקבוק אז נראה לי שמשהו השתבש ביראון 11.  111 ש"ח

 

יקב טריו : עמק אלונה 2012. קריניאן. יינן יותם שרון.

6 חודשים בחביות עץ של 1000 ליטר, 14% אלכוהול. כרמים באזור המזרחי של הכרמל.

מדובר ביין שהכורם וגם היינן עושים כבוד לזן המדהים הזה. גפנים בוגרות שמטופלות כנראה מצוין ויינן שיודע לא להסתבך עם הזן הזה ולהפיק ממנו את המיטב. להחליט להכניס אותו לחבית של 1000 ליטר בידיעה שהיא לא תיתן הרבה טעמים אלה רק מעטפת ונגיעות קלות במיץ זה להבין ולדעת שיש לך ביד חומר גלם טוב שלא צריך להתערב ולא צריך להרוס עם כל מיני נגריות שמעניקות מיץ עץ ליין.

ביין אפשר למצוא ריחות טובים ונקיים של עשבי תיבול יבשים ומעט פירות הדר הפה מעניק טעמים חדים וקרים של שיזף צעיר ופטל. יין מאוזן מאוד ומאוד קטיפתי, באפטר טייסט עולה מעט פלפל שחור וליקריץ שהזכיר לי קצת גרנאש טוב. היין מעלה חיוך על הפנים. 95 ש"ח ( 13.5 % אלכוהול וזה היה מושלם ) vfm  לחלוטין

 

יקב רמת נגב: סדרת רמון: קברנה פרנק 2011

16 חודשי חבית, 14% אלכוהול.

קברנה פרנק זה יין קיצוני אפשר ליהנות ממנו מאוד מיד לאחר הביקבוק. ואז הוא יהיה יין צעיר תוקפני קריר ומרענן מה שמזכיר לנו בדרך כלל סוג של ריחות לאחר הגשם ועם מאכלים קלים של נקניקים טובים או בשר על האש ואפשר ליהנות ממנו מצוין כשהוא מזדקן  הוא עם גוף חסון ועשיר מאוד בטעמי הפטל והדובדבן הבשל ואז תבשלי הטלה יתאימו לו כמו כפפה ליד.

סדרת רמון של היקב היא הסדרה הגבוהה וכשטועמים את הקברנה פרנק אפשר להבין זאת. היין עם צבע סגול עמוק, הכוס מתערסלת בכבדות ומשאירה דמעות שומניות כיהה ליין טוב, ריחות מתובלים ונקיים מאוד . היין עם פרי בשל אבל קריר ומשחרר כל הזמן מעט ירקרקות, מעט פלפל שחור, טימין באפטר טייסט. משהו ביין מעט מבלבל כי מצד אחד הוא צעיר ונמרץ אבל לאחר כמה דקות יש רגיעה שמעניקה נינוחות. ממקרר היינות של מימי בן יוסף נשלף קברנה פרנק 2011 מעמק הלואר הצרפתי על מנת להשוות ביניהם וסביב השולחן הייתה תמימות דעים. רמת נגב קברנה פרנק הוא יין מעולה. נקודה. 129 ש"ח vfm לחלוטין.

יקב רמת נגב נמצא בישוב קדש ברנע. טל: 08-6555849 או  יוגב  0544774917.

 

 

 

 

 

יקב גבעות: מצדה 2011 : יינן שיבי דרורי

 50% קברנה סובניון, 30% מרלו ו-20% פטי ורדו.

22 חודשי עץ, 14.2% אלכוהול.

יין הדגל של היקב. מדובר באחד היינות מהליגה הראשונה שמייצרים בישראל הוא עומד בשורה אחת עם הגראנד ווין של קסטל והקצרין של ירדן.

צבע סגול עמוק, ריחות של פירות בשלים מתובלים מאוד, בפה יש פרי מורכב  ודחוס עם עפיצות בינונית טעמי חבית מאוד מורגשים אבל הזמן ירגיעו אותם, טעמי הקפה שיש ביין מרתקים. היין לא מוכן לשתייה והוא צריך עוד הרבה שנים על מנת להיות במיטבו. יין שצריך לטעום עכשיו להבין את הפוטנציאל הגלום בו ולהשכיב מספר בקבוקים ולפתוח כל שנה. זו הולכת להיות חוויה. 215 ש"ח vfm  למי שרוכש כיין להשקעה. 2000 בקבוקים בסה"כ.

 

יקב דלתון: קברנה סובניון 2011 כרם מירון:

17 חודשי חבית, 14.5% אלכוהול.

יין שהפתיע אותי. אם ציפיתי למצוא ביין של הייננית נעמה סורקין את המיטב של הקברנה סובניון שכולנו מצפים לקבל מקברנה סובניון אז זה בדיוק מה שקיבלתי. צבע אדום עמוק נוטה לסגול היה ביין, ריחות פירותיים, טעמי פרי בשל ומורכב, מינרליות וחומציות מאוזנת גם כן הייתה ביין. ההפתעה הגיע ממקום אחר . והסבלנות הפעם השתלמה. היין נפתח לטעימה ולאחר 24 שעות חזרתי לבקבוק הפתוח ואז בום. המון קסיס מתפרץ, עישון מדהים בקצוות עם מעט גליצרין שפשוט עושות את היין הזה למרתק, עפיצות מושלמת, אפטר טייסט עדין של ליקריץ וטבק. זה יין גדול . ( אני לא אופתע אם נעמה שיחקה ביין הזה בטכניקות של עולם חדש, שאפו ) 149 ש"ח VFM לחלוטין .

 

 

שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב