דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ועדת גרמן - מה היא רוצה? 

מאת    [ 18/08/2014 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 3597 פעמים ]

עם כניסתה לתפקיד שרת הבריאות, ציינה יעל גרמן כי בכוונתה לערוך רפורמות דרמטיות במערכת הבריאות.

המונח "וועדת גרמן", כבר שגור בשפתם של הסוכנים, אשר הנבונים שביניהם כבר מסיקים את המסקנות הרלבנטיות ומעלים את הסוגיות בפני הלקוחות.  במה עוסקת הוועדה ?

1.ביטול השר"פ (שירותי רפואה פרטי)
הוועדה אשר התכנסה, שמה לה ליעד את ביטול השר"פ - שירות רפואה פרטי - בבתי החולים הציבוריים. במילים אחרות, בתי החולים הציבוריים מרגע החלת המסקנות, לא יוכלו לספק שירותים פרטיים - קרי תור באופן פרטי. למעשה כיום בבתי החולים  קיימת אפשרות ל"מסלול מקוצר" בו ניתן לעקוף את התור באופן פרטי. הבעייתיות בטיפול בסעיף זה הוא בכך שעיקר ההכנסה של בתי החולים היא בשר"פים, ביטולם יכול ליצור פערי תקציב וגרעונות בבתי החולים שבלאו הכי לא נמצאים במצב פיננסי טוב. במילים אחרות - מישהו יצטרך לממן את החוסר, משרד הבריאות - המשמעות העלאת מיסים.

האם ביטול השר"פ ישפר משהו?

יש החושבים כי השיוויון יביא לקיצור התורים, אנו מאמינים כי לא ישתנה דבר, פשוט אותם לקוחות השר"פ יפנו לבתי החולים הפרטיים מה שיצריך מנתחים נוספים שיעברו מן בתי החולים הציבוריים. המשמעות פחות רופאים מומחים במערכת הציבורית, תורים ארוכים יותר  ורופאים פחות מקצועיים במערכת הציבורית.

2. טיפול בכפל ביטוח
רוב התעסוקתה של הוועדה היה בנושא כפל הביטוח בתחום הבריאות, האם הכיסוי הניתן בקופת החולים חופף או כולל גם חלק מהכיסויים הניתנים בביטוח הבריאות הפרטי? 

ע"פ רוב, במסקנותיה של הוועדה היא לבצע תכנית זהה הן לקופות החולים והן לחברות הביטוח, הבעייתיות היא שקופות החולים יוכלו לצרף את "כולם" כולל החולים, הגידמים והפיסחים ואילו חברות הביטוח יוכלו לעשות "סלקציה" בצורת חיתום רפואי. כלומר העלות בגין טיפול בחולים תיהיה יקרה יותר לקופות החולים, המשמעות היא התייקרות מחיר החברות בקופה! למעשה טוענת כי לא מבוצע תהליך של השוואת מחירי ביטוח עבור הלקוח

 

לא צריך להיות גאון!!!

יתכן ומסקנות הוועדה יהפכו לשינויים מהותיים בתחום הרפואה הציבורית וישפרו את זמני הטיפול ואת מקצועיותם של הרופאים. דבר אחד ברור, אם זה יקרה מישהו יצטרך לממן את זה, נחשו מי זה הולך להיות?

 

אנו ממליצים כבר היום לפנות לסוכן ביטוח מנוסה ומקצועי שיוכל להתאים את התכנית כך שתשלים את הכיסוי באמצעות קופת החולים,. נסו לחפש סוכן ביטוח באיזור מגוריכם, לדוגמה "סוכן ביטוח בכפר סבא".

לאחרונה, חברות הביטוח הישירות מפתים אותנו לרכוש ביטוח בריאות באינטרנט, אבל גם השירות יהיה בהתאם - באמצעות מוקד שירות לקוחות. כשאנו רוכשים ביטוח אנו רוצים לישון בשקט בלילה ולדעת שבמקרה וחו"ח קרה מקרה רפואי, אנו נטופל בצורה הקלה, הטובה, המהירה והיעילה ביותר! את השירות הזה אפשר לקבל רק באמצעות סוכן הביטוח האישי... 

 

הכותב הינו בין נותני השירותים של אלטים ביטוח ופיננסים, בעל רקע בשוק ההון ועולם הביטוח והפיננסים (מורשה מטעם הרשות לני"ע והמפקח על הביטוח מטעם משרד האוצר). 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב