דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כך תשמרו על חיי הסוללה באייפון 

מאת    [ 18/08/2014 ]

מילים במאמר: 500   [ נצפה 2597 פעמים ]

כמה פעמים יצא לכם להתעצבן כי הסוללה באייפון נגמרת מהר מדי? כמה פעמים טענתם את המכשיר קצת יותר מדי, בתקווה שהפעם הוא יחזיק מעמד יותר מהפעם הקודמת?

אורך חיי הסוללה באייפון אינו רק פועל יוצא של זמן ההטענה. למעשה, יש כל כך הרבה גורמים נוספים המשפיעים על אורך חיי הסוללה, עד שזמן הטעינה הוא אחד מהפרמטרים היותר זניחים כאן. באופן כללי רצוי מאוד להעיף מבט בזמן השימוש ובזמן ההמתנה במכשיר; ככל שהראשון נמוך יותר מהשני – כך אתם מאריכים את חיי הסוללה שלכם.

אבל מה עושים כאשר ההפך קורה? מצב זה נקרא זליגת סוללה, והוא מתרחש גם אם אינכם משתמשים בפועל במכשיר. מה קורה כאן בעצם? אל תשכחו שהאייפון משמש לא רק על תקן של מכשיר טלפון, אלא גם כמחשב וכערכת מולטימדיה. האפליקציות, ההודעות הבלתי פוסקות ושאר האלמנטים במכשיר – כולם "שותים" לכם את הסוללה בנפרד ובו-זמנית.

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי לצמצם את הבעיה, ולהאריך את חיי הסוללה באייפון.

ביטול שירותי המיקום

רוב המכשירים משמשים על תקן של משדר וקולט תמידיים, וכמעט תמיד נמצאים במצב של שליחה / קבלה של מידע. כיבוי שירותי המיקום במכשיר האייפון יחסוך לכם כמה שברירי אחוז מזמן הסוללה, מכיוון שהמכשיר לא יתאמץ לשדר ולקלוט נתונים גיאוגרפיים כל העת.

ביטול רענון של יישומי רקע בפייסבוק ובאפליקציות אחרות

יש אפליקציות ששותות זמן סוללה גם אם הן לא נמצאות בשימוש ברגע זה – פייסבוק, וואטסאפ, ווייז והרשימה אינסופית. ככל שתתקינו יותר אפליקציות במכשיר, כך הוא יהיה "כבד" יותר בזמני הפעולה, והדבר ישפיע גם על הסוללה. כבו את אופציית רענון יישומי הרקע בפייסבוק ובכל אפליקציה אחרת, ותחסכו לכם עוד כמה אחוזים מזמנה היקר של הסוללה. לא חייבים "שומר" של 24 שעות ביממה; תמיד תוכלו להתעדכן ברגע שתיכנסו לכל אפליקציה.

לא לסגור אפליקציות בבת-אחת

לעתים נדמה שאם נכבה בבת-אחת את כל האפליקציות, נגיע למצב של חיסכון מרבי באנרגיית הסוללה. למעשה – זה רק ישתה לנו יותר מהסוללה. אז מה עושים?

רצוי לזכור שמערכת ההפעלה של אייפון יודעת באופן אוטומטי מתי לכבות אפליקציות לא פעילות, לפי נתונים שונים המתקבלים מכל אפליקציה (כמות הזיכרון הנצרכת, נתוני שימוש ועוד). כדאי מאוד להימנע מסגירה בו זמנית של כל האפליקציות, ולתת לאייפון לעשות את מה שהוא יודע.

ביטול הודעות Mail / Push

גם הדואר האלקטרוני וגם אפליקציות מסוימות שולחים התראות למשתמש – אם בשל קבלת אימיילים ואם לשם קבלת תזכורות בסגנון "שכחת ממני, עשה בי שימוש". כבו את ההתראות ובדקו האם הדבר משפר את אורך חיי הסוללה. לא תמיד זה יתרום לה מעבר לכמה אחוזים בודדים, אבל גם ההבדל הקטן הזה הוא משמעותי.

"מצב טיסה" באזורים ללא קליטה

אזורים הסובלים מקליטה נמוכה מאלצים את האייפון להתאמץ יותר, מה שכמובן עולה לנו בחיי סוללה נוספים – במעליות, במבנים מסוימים ואפילו באזורים פתוחים בהם הקליטה משובשת. במצבים כאלה – כאשר רואים שאייקון הקליטה התרוקן - רצוי לעבור למצב טיסה, מה שבהחלט יתרום לחיי הסוללה שלכם.

כיבוי מד סוללה

אחת האירוניות הגדולות ביותר במכשירי סלולר, היא שעצם בדיקת אחוזי הסוללה – מרוקנת את הסוללה. אפשר לכבות את האינדיקטור הזה, מה שיחסוך לכם עוד כמה שברירי אחוז מאנרגיית הסוללה.

הטיפים באדיבות סים תקשורת – רשת חנויות ומעבדות סלולר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב