דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שדרוג קורות חיים - מיתוג עצמי והקשר בין פרסום מוצר לפרסום אישי 

מאת    [ 13/08/2014 ]

מילים במאמר: 406   [ נצפה 2403 פעמים ]

 

שדרוג קורות חיים – מיתוג עצמי והקשר בין פרסום מוצר לפרסום אישי

מאת: קרן ליבנה

 

כתיבת קורות חיים אמורה להיות לכאורה תהליך פשוט, הרי אתה כותב על עצמך, ומי יותר ממך יותר מה עבר עליך... אז פותחים את האינטרנט, לוקחים דוגמא של תבנית חינמית למילוי ומתחילים... כאן מתחילה הבעיה... מה לכתוב? איך לנסח? מה לכתוב ומה לא? ואיך מכניסים את הכל לעמוד אחד????

ראשית, עליך להבין, כמה שזה אולי לא נעים, שקובץ קורות החיים משול לפרסומת, רק שה"מוצר" זה אתה.

חברות מסחריות המשיקות מוצר חדש נעזרות במיטב חברות הפרסום ומוציאות סכומים גבוהים על מנת לקדם ולהטמיע את שם מותג ובעיקר להביא את הקורא לפעולה – לרוב קניית המוצר, כך גם קורות החיים אמורים למתג אותך, לספק את המידע ולגרות את הקורא לפעולה – במקרה זה – לזמן לראיון עבודה.

כשמדובר בשיווק / פרסום אישי הרי שמרבית האנשים מתקשים לכתוב על עצמם בצורה אובייקטיבית, בניסוחים שיווקיים וברורים, מיקוד המסר והעברתו בקלות לצד השני.

צריך לחשוב על קובץ קורות החיים כאילו היה פרסומת –

קצר: לאף אחד אין סבלנות לקרוא הרבה מלל או פסקאות ארוכות. אם בפרסומת צריך להעביר מסר בכמה שורות הרי שבקובץ קורות חיים יש לך עמוד להכניס את כל הפרטים. על פניו הרבה מקום, אולם ברגע שמתחילים לפרט מגלים שלא קל... חשוב להכניס רק את הפרטים שיקדמו אותך לעבודה הרצויה, באופן תמציתי, בנקודות קצרות.

קולע: הניסוח צריך להיות ענייניי, ברור וקליט. אין טעם לחזור על אותו מלל גם אם עשיתם מספר תפקידים זהים.

הבלטה של היתרונות: במקרה של קורות חיים מדובר על דברים מדידים ומוכחים כגון ניסיון רלוונטי, התמחויות ושיפורים שנעשו עקב פעולתכם בחברות קודמות וכל זאת עם דגש על התחום והתפקיד אליו אתם פונים.

אמת בפרסום: כמו שבמודעה לשוקולד לא מפרסמים שאכילת שוקולד משמין, כך אין צורך לכתוב הכל בקורות החיים. אי כתיבה אינה אומרת שקר... יש לכתוב את האמת אבל לא את כל האמת. כך אפשר להוריד ולא לציין מקומות עבודה שהייתם בהם רק מספר חודשים (כל עוד יש רצף שנים) או להמעיט בפירוט במקומות בהם  התפקיד היה לא רלוונטי למשרה אליה פונים.

עיצוב: כמו שבפרסומת טובה הכל ברור, השפה נכונה ועושים הגהה לפני פרסום, כך חשוב שהקובץ יהיה נוח לקריאה, עם אותיות מספיק גדולות ומרווחים בין שורה לשורה וכמובן יש לעשות בדיקה יסודית לפני שמעבירים את הקובץ.

מומלץ מאד לתת אדם אחד או יותר לבדוק לכם את הקובץ! הבודק יכול להגדיר האם המסר ברור מעבר לכך שהסיכוי שיראה שגיאות גבוה יותר מהאדם שכותב את הטקסט.

קרן ליבנה
Marketing To The Top
שיווק עצמי להצלחה
הדרך שלך לשיווק, מיתוג וקידום עצמי בעבודה ובחיים
גלה את הסודות והניסוחים של המקצוענים בתחום
קבל עוד מידע וטיפים חינם




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב