דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קשר משפחתי - על יכולותיהם של גורים ליצור קשר רגשי 

מאת    [ 08/08/2014 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 3765 פעמים ]

קשר משפחתי – על יכולותיהם של גורים ליצור קשר רגשי

ידוע כי סוגי כלבים קטנים יוצרים קשר רגשי אוהב עם בני האדם וניזונים מאהבתם בדיוק כפי שתינוקות קטנים שמגיעים לעולם זקוקים לליטוף ולאהבה. איך נוצר קשר כה חזק בין כלבים לבני אדם? מדוע דווקא כלבים? על מנת לפשר את מהות הקשר הכל כך עמוק בין כלבים לבני אדם, חקרנו התנהגויות כלביות והתנהגויות אנושיות המסבירות את מהות החיבור הכל כך עמוק. אם אתם מחפשים גורים למכירה או לאימוץ, חשוב שתקראו את המאמר הבא.

הכל מתחיל במשפחה

הקשרים הבינאישיים שיוצרים בני האדם בבגרותם הינם תוצאה של בריאות וחוזק הקשר עם הוריהם בשלבים מוקדמים מאוד בחיים. אמא שתיתן לתינוק שלה את התחושה שהוא רצוי, תהיה זמינה עבורו ותענה לצרכיו תסייע ביצירת תחושת אמון בעולם ובעתיד – יכולת בריאה ביצירת קשרים עם הסובבים אותו. ילד הגדל במחיצת אם שאינה זמינה לספק את צרכיו הבסיסיים יגדל להיות אדם תלותי מדי או מנוכר.

תלות מול ניכור במערכות יחסים

תלות במערכת יחסים נובעת מניסיון מתמיד לקבל מהצד השני את אותו חסך שלא מולא בילדות. ניכור במערכות יחסים וחוסר יכולת לבנות קשר אמיתי הינם תולדה של אם שלא הייתה שם בזמנים החשובים עבור בנה ולא יכולה הייתה לספק את צרכיו. הילד יצור לעצמו בועה משלו ממנה לא יצא החוצה. בעולם זה לא יהיו רגשות והוא לא יצטרך להתמודד עם אותה תחושת ילדות של ניכור. מסיבות אלו תהליך אילוף גורים אינו מתחיל לפני גיל חודש.

תלות וניכור בקרב גורים

נכון הדבר גם בנוגע למגוון סוגי כלבים קטנים. גור הגדל במחיצת אמא זמינה המעניקה חום והגנה הוא יגדל להיות כלב בטוח ויציב מבחינה רגשית, הנותן אמון בסביבתו. גור כלבים כזה ישמח להכיר אנשים חדשים, לא יחשוש מהתנסויות חדשות, יהיה מוכן להתמסר ולתת ולקבל אהבה. גור בעל מערכת ערכים תקינה ואיזון רגשי הינו גור שמסוגל לתת אמון באנשים חדשים, לשחק משחקים, לבטוח בקשר ובהמשכיותו, ויוכל ליצור קשר רגשי עמוק עם הוריו האנושיים. גור זה יתקדם מהר בתהליך אילוף גורים.

חשיבותה של המשכיות

אמא שאינה זמינה למלא את צרכי גורה ואינה  נמצאת שם עבורו ברגעי המצוקה מחזקת תחושת מחסור. אם שעזבה את גורה בגיל מוקדם מאוד או אם שהופרדה מהגור בגיל צעיר מאוד מהווה חוויה טראומטית עבור הגור הקטן. מסיבה זו חשוב ביותר לא להפריד את הגור מאמו לפני הגיעו לגיל חודשיים. גור כלבים שהופרד מאמו בגיל צעיר מאד גדל להיות גור עם חרדות, תלותי ומפוחד. בבחירת גורים למכירה חשוב לברר פרט זה.

וויניקוט, חוקר בתחום התפתחות התינוקות הוא זה שאבחן את החשיבות של אי מתן מענה לכל צורך של הגור. חלק מתהליך ההתבגרות הבסיסי כולל אכזבות ואילו במסגרת תהליך אילוף גורים הגור ילמד כי לא כל דבר שירצה בעתיד הוא יוכל לקבל. דרך חינוכית זו הינה הכרחית על מנת ללמד את סוגי כלבים קטנים כי מותר לכעוס מבלי החשש להינטש, על מנת ללמדם את הדרך לאמון בהורים וליצור קשר הכולל אמון – חשוב שלא לספק את כל צרכי הכלב.

לקבלת טיפים נוספים לגידול חיית המחמד והשהייה במחיצתה תהווה עם כייף ואהבה ללמציאת פתרונות לבעיות שצצות ,,, כנסו לאתר למתן טיפים   http://www.dogs-cats.co.il/ ;  יש לי המון ניסיון כמאלף וספר כלבים מזה 30 שנה וכל זה מתוך אהבה במתן פתרונות ועצות חכנות מנסיוני  העשיר אשמח לתת לך  לשאלות וליעוץ ניתן להתקשר 03-9624844




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב