דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צחוק, כאב, פחד ושמחה - כך תשחררו את עצמכם טוב יותר 

מאת    [ 02/08/2014 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 3118 פעמים ]

צחוק ושמחה מול כאב ופחד: כך תשחררו את עצמכם טוב יותר

גם בימים אלו, צחוק הוא חלק בלתי נפרד מהיום יום שלנו, ומהווה הזדמנות לסילוק רעלים פיזיים ונפשיים להתחדשות ולשמירה על אורח חיים בריא. מה קורה בגוף במהלך הצחוק? *האם אפשרי לצחוק בתקופות של מלחמה וחשש מאובדן?

בקבוצות הווטסאפ וברשתות חברתיות אחרות, רבים האנשים המעבירים "הומור מלחמתי", ואף "הומור שחור".

"חיילים בעזה מבקשים מאשכנזים להפסיק לשלוח להם אוכל. גם ככה קשה להם......"                                                   "אישה אחת אומרת לבעלה: אתה יודע שנשלחתי אליך משמים? הבעל עונה לה: חבל שכיפת ברזל לא פעלה!....."                                                                                                                                    "למכירה בסאעג'איה: בית 4 חדרים....בעצם 3 חדרים.....2 חדרים.......לא אקטואלי....."

מה קורה לנו בזמן הצחוק?                                                                                                                            הבדיחות ובעקבותיהן הצחוק והחיוך גורמים לנו לשחרור מחשבתי לכמה שניות/דקות. הפגת מתח ולחץ מהמציאות היום יומית בה אנו שרויים. דמיינו לכם, לא רק כמה שניות, אלא 20 דקות שבהם אנו צוחקים כדי לאוורר את המוח מהמחשבות המעיקות. כאשר אנו צוחקים אנו מאפשרים להגיון לנוח, ולגוף להטעין את עצמו. הכיצד? בזמן הצחוק יש זרימת חמצן טובה יותר למוח ולגוף. גם כאשר אנו עצבניים אומרים לנו לנשום כדי להירגע. על אותו בסיס. במציאות כמו שלנו, החמצן הוא מצרך נדיר במחוזותינו.........  רגשות שליליים כגון: פחד, שנאה, כעס, דאגה ועוד, משחררים מהגוף הורמוני סטרס, כדוגמת קורטיזול, הגורמים לנו לפעול ממקום של עצבים ולחץ. הכל מתכווץ בתוכנו. בבטן הרכה שלנו. בנשמתנו. הורמוני הסטרס גורמים למחלות, ולהחלשת מערכת החיסון. מסתבר, שאנו יכולים להיות החברים הטובים ביותר של עצמנו, אם נחליט, וזה רק עניין של החלטה, לצחוק קצת יותר ולסייע לגוף ולנשמה בפעולת הניקוי ע"י סילוק הרעלים מאיתנו. במקביל, לשחרר את ההורמונים הבאים לעזרתנו, כמו הסרטונין והאינדרופינים, שיגרמו לנו להרגעה, להשקטת המחשבות, ליצירה, נתינה ושיקול הדעת. מעל הכל....שיקול הדעת, למען בריאותנו ובריאות משפחתנו. זהו מעגל קסמים המתחיל בנו, ובהחלטה לצחוק ולשמוח יותר.

ובכל זאת, זה הרי לא פשוט. הטלוויזיה.....הידיעות....האזעקות......חוסר האונים......

מותר ורצוי להיות בקשת הרגשות. להרגיש כאב, להכיל את המצב, לבכות, "אתה יכול להיות עצוב לפעמים, אבל צריך לזכור שגם כשעצובים, אסור להפסיק את השמחה" (ר' שלמה קרליבך). המלצה: להיות עם אנשים, פחות עם ריבועים כמו טלויזיה, וניידים. חייכו יותר.

ואם אין על מה לצחוק?                                                                                                                                         מחקרים מדעיים מוכיחים, כי לא משנה לגוף אם נצחק עד בכי, או נביים צחוק. ההורמונים הטובים (אינדרופינים ומשפחתם, וסרטונין) משתחררים ומרגיעים במילא. ההירתעות שלנו מלזייף צחוק תיעלם ברגע שנשכיל להרגיש ולהבין את התהליכיים הנפשיים, הבריאותיים השומרים עלינו ומלווים את צמיחתנו בשמחה.

אז מה אפשר לעשות?

במקום לתת ללחץ לשלוט בנו, בואו ננסה להחזיר לעצמנו את השליטה בשמחה, ולחיות טוב יותר. להתחבר לילד/ה שבתוכנו מהמקום הבוגר שבנו וכך, נוכל פשוט להפחית מחיינו מתחים מיותרים, ולהתמודד ביעילות רבה יותר עם הלחצים שעמם אנחנו חייבים להתמודד.

 

*למדתי ש..... "שמחה אינה תוצאה נעימה של מציאות מאירה וטובה.                                                                               שמחה היא האנרגיה והכוח להתמודד עם המציאות וקשייה....."    

http://www.shifra-israel.com/PAGE47.asp

                                                                                               

בברכת חוק חיוך חובה,

שיפרה 054-4904030 - "ובחרתי בשמחה"

סדנאות חוויתיות/ קורסים תהליכים/ הכשרה מקצועית

WWW.SHIFRA-ISRAEL.COM

 

  בברכת חוק חיוך חובה, שיפרה 054-4904030 מורה ומנחה סדנאות צחוק לכל הגילאים  http://WWW.SHIFRA-ISRAEL.COM




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב