דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה כדאי לשאול מפקח בניה לאחר בדיקה 

מאת    [ 31/07/2014 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 1565 פעמים ]

היום מרבית הרוכשים בתים או דירות משתמשים בשירותיו של מפקח בניה. מפקח בניה מעניק בדיקה מקיפה של הנכס ונותן דוח מסוכם של התוצאות. הדוח עצמו רשום לרוב בשפה מקצועית ופחות מובנת. חשוב לנו בתור בעלי הנכס העתידי להבין בצורה מושלמת את כלל הבעיות של הנכס, קטנות ככל שיהיו, כדי שנוכל לקחת החלטה שקולה ואינפורמטיבית האם לרכוש את הבית או לא. בכדי לסייע לכם לקבל תמונה ברורה יותר על מצב העסק מומלץ לשאול את מפקח הבניה מספר שאלות, במהלך הבדיקה ולאחר הבדיקה:

1. מהי רמת הליקויים? – מפקח בניה מקצוען המכבד את עבודתו מעניק חשיבות לכל ליקוי שמתגלה במהלך הבדיקה, הליקוי הגדול ביותר לליקוי הקטן ביותר. לרוב כאשר מדובר על ליקויים קטנים ופשוטים לתיקון הם לא בעיה רצינית שבגללה אדם יחליט לא לרכוש בית. לא נבטל רכישה של בית העולה מליון וחצי שקלים עקב תקלה שעולה כמה מאות שקלים לתקן. יש להפריד בין הליקויים הקטנים לליקויים הגדולים. יש להתרכז בליקויים הגדולים, אם ישנם, ולהבין ממפקח הבניה מהי עלות התיקון שלהם וכיצד הם משפיעים על הנכס בטווח הארוך. לכן חשוב לברר מול מפקח הבניה מהו גודל הליקוי. מפקח בניה בעל ניסיון יכול לתת לכם הערכה מדויקת של רמת העלויות והסיכון של כל ליקוי. מפקח בניה במרכז הבדיקה בא להגן עליכם בתור לקוחותיו מלעשות רכישה לא נבונה.

2. מה לפי דעתך מצריך תיקון? – חשוב להבין שישנם מקרים בהם קיים חלק בבית שאינו מוגדר כליקוי על פי החוק אך הוא בהחלט ניתן לתיקון או שיפור. במקרה זה לא בהכרח יופיע מצב זה בדוח כליקוי. מומלץ לשאול את מפקח הבניה האם הוא רואה משהו שהוא ממליץ לתקן או לשפר או לשנות. אם קיים משהו שכדאי לשפר אך הוא אינו ליקוי חשוב שתדעו מכך ותיקחו החלטה לכאן או לכאן. מפקח בניה הם לרוב אדם בעל ידע רב בביצוע פיקוח בניה במרכז ובשאר אזורי הארץ. השתמשו בידע והניסיון שלו. אם כבר שכרתם את שירותיו תחקרו אותו על מה הוא ממליץ לבצע, להוסיף, לתקן בבית החדש. זאת בכדי לקבל תמונה מקיפה וברורה של הנכס כמה שניתן.

3. הראה לי את הבעיות? – אתה מקבל דוח מסוכם ממפקח הבניה המפרט את כלל הליקויים אבל מאוד קשה להבין בדיוק מהם הליקויים, כיצד ניתן לתקנם והיכן הם נמצאים. הרי הדוח רשום לרוב בשפה מקצועית לטובת בעלי מקצוע. מומלץ לבקש ממפקח הבניה שיעבור אתכם סביב הבית ויראה לכם בעיניים איפה הליקויים נמצאים, מה הם יכולים לגרום ואיך אפשר לתקן אותם. זה ימחיש לכם את המצב בצורה טובה יותר ויגרום לכם להבין בצורה טובה יותר מה הבעיה וכיתד ניתן לתקנה. אפשר גם לבקש מאותו מקפח בניה לבצע צילום של כל הליקויים תוך כדי בדיקה, ככה יהיה לכם גם תיעוד חזותי.

לסיכום, בדיקה של מפקח בניה היא הכרחית אבל גם מאוד הכרחי שאתם תבינו את התוצאות של הבדיקה וההשלכות שלה על הכנס שלכם. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לחדור להבנת רמת הליקוי ולראות את הליקוי בעצמכם.

יוחאי שוורץ
הכותב הנו מפקח בניה במרכז, מומחה בשירותי פיקוח בניה פרטית ומוסדית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב