דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יעדים בשיפוץ בית 

מאת    [ 30/07/2014 ]

מילים במאמר: 488   [ נצפה 1525 פעמים ]

הצורך בביצוע שיפוצים נרחבים מגיע מתישהו במהלך חיו של בית. זה יכול להיות בית שאתם גרים בו מספר רב של שנים, בית חדש שהחלטתם לבצע שיפוץ לשינוי משהו או בית ישן שנרכש לאחרונה ויש לבצע פה מספר שיפוצים. ביצוע שיפוצים הוא לא דבר רע. חידוש אזור מסוים בבית או שינוי תוואי הוא דבר מרענן בשלב מסוים בחייהם של כל דירה או בית פרטי יגיע הזמן לבצע שיפוצים. יש לפני כל שיפוץ לקבע יעדים, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה פיננסית. לכן, על מנת להימנע מבעיות רבות שיכולות לצוץ רצוי להשתמש בשירותיו של מפקח בניה שיבצע פיקוח בניה על מהלך השיפוצים, בדומה לעבודות בניה שונים גם בשיפוץ מפקח בניה יכול להעניק שירותי פיקוח בניה שהם יכולים להוות כגורם קריטי שימנע טעויות רבות ובכך יחסוך הוצאות מיותרות במהלך השיפוצים. מנתונים שהועלו מפרויקטים של בניה במרכז עולה שהעסקתו של מפקח בניה במרכז יצר חסכון עלויות בניה מיותרות רבות. פיקוח בניה הוא דבר שעובד, לא רק פיקוח בניה במרכז עובד אלא בכל הארץ פיקוח בניה חוסך עלויות מיותרות.

מבחינת יעדים להשגה במהלך השיפוץ רצוי שתגדירו מספר יעדים לפי תחומים רלוונטיים לשיפוץ. יעדים בתחומים הבאים:


    • יעדי השיפוץ – הגדירו את יעדי השיפוץ. במילים פשוטות, מה אתם רוצים להשיג מהשיפוץ הזה? האם אתם מבצעים את השיפוץ על מנת לטפל בבעיה מסוימת, כגון: צבע מתקלף או נזילה, האם אתם מעוניינים לבצע הוספה או שינוי בבית, כגון החלפת מטבח או הפרדת חדרים וכו'. יש להגדיר את יעד השיפוץ ואז לפעול בהתאם ליעד. ככה לא תתפזרו יותר מדי בתהליך השיפוצים, מה שכתוצאה מכך יעזור לכם לא לבזבז כסף מיותר. בנוסף הגדרת יעדים תאפשר לכם לשמור על ציפיות ריאליות לגבי השיפוצים. בשלב הגדרת היעדים מפקח בניה יכול לעזור לכם מאוד בתיאום ציפיות.
    • יעדים פיננסיים – אחרי שקבענו לעצמנו יעדים של שיפוץ בית יש לנו לוודא שהם תואמים את היעדים הפיננסיים שלנו. כלומר, האם יעדי השיפוץ שלנו עומדים במגבלות התקציביות שאנחנו מגדירים לעצמנו. בשפה פשוטה יותר יש לשאול, האם אנחנו יכולים לממן את עלות השיפוץ הצפויה.
    • יעדי אדריכל – שיפוצים נרחבים, כמו הוספת חדר, בניית מטבח וכו' לרוב יידרש תכנית עבודה מאדריכל. מבחינת האדריכל הוא יבצע את התכנית בהתאם לדרישות המבנה. אך חשוב שהתכנית האדריכלית תשקף את יעדי השיפוץ שלכם. לכן חשוב להבהיר לאדריכל את יעדי השיפוץ. במקרה זה מומלץ להסתייע במפקח בניה בעת הפגישה מול האדרכיל כך שהוא יכול לפרש את יעדי השיפוץ בצורה מקצועית יותר לאדריכל ובכך יבטיח שהתכנית האדריכלית, שלפיה מתקיים העבודה בפועל.

יעדי קבלן – מצד הקבלן הוא מעוניין לבצע את השיפוצים בעלות מינימלית של חומרי גלם ובזמן הקצר ביותר. זוהי עמדה מנוגדת לכם מכיוון שלרוב זה יבוא על חשבון איכות העבודה. לכן חשוב להגדיר ביחד עם הקבלן יעדים. רמת איכות, רמת שירות, זמן ביצוע ואף אם אפשר יעדים מקצועיים. במקרה כזה רצוי לבוא ביחד עם מפקח בניה למשא ומתן. מפקח בניה יהיה ישות מקצועית שיוכל לעזור לכם להגדיר לקבלן את יעדיו ולהבטיח שהעבודה תעשה כמו שצריך. כמובן גם שמפקח בניה יכול לבצק פיקוח בניה תוך כדי העבודות.

יוחאי שוורץ
הכותב הנו מפקח בניה במרכז, מומחה בשירותי פיקוח בניה פרטית ומוסדית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב