דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך נאלף ונחנך את הגור ? 

מאת    [ 26/07/2014 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 3061 פעמים ]

אילוף גוריםמלאכה, אמנות, והנאה לכל החיים

גורי כלבים קטנים יכולים להעשיר את חיי בני האדם בצורה שלא תיאמן. התמימות, האהבה מעומק הלב, החמימות והנכונות התמידית לשחק עושים רק טוב בכל בית אליו מגיע הגור. גורי כלבים בשנותיהם הראשונות רגישים מאד לכל שינוי חיצוני, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בחודשים הראשונים של חייו.

לאימהות ולאבות שבינינו המכירים את שלבי התינוק הראשונים בחייו – המצב יכול להיות מוכר. בדיוק כמו תינוק, כל רעש קטן, כל תחושה לא נעימה כמו קור או חום מוגברים, מגע לא נעים או אפילו אוכל לא טעים – יכולים להשפיע באופן טוטלי על ההרגשה הקיומית. ההשפעה של החודשים הראשונים בחייו של הגור על שאר חייו הינה בעלת משמעות רבה ולפיכך מלאכת חינוך גור לצרכים ומלאכת אילוף כלבים הינן לא פחות מאמנות המצריכה מקצועיות רבה.

השלב המתאים ביותר לאילוף גורים הוא כחודש עד חודשיים בלבד לאחר הולדת הגור. קשה לשים את האצבע על הרגע הנכון ביותר של אילוף גורים מאחר וזה משתנה בהתאם לסוג הגור, למינו ואופיו הייחודי. בשלבים אלו כבר לא מסוכן להכניס את הגור לתהליך אילוף גורים ביניהם החשוב והראשוני ביותר הוא השמירה על הניקיון.

 שמירה על סדר וניקיון

שמירה על הסדר והניקיון הם בין השלבים הראשוניים ביותר באילוף גורי כלבים. בדיוק כמו בני אדם, בעלי חיים מעדיפים סביבה נקייה, מרחב ויכולת להסתובב באופן חופשי בטריטוריה שלהם. אילוף גורים כולל ייחוד פינה לכלב כך שזו תהווה הפינה המיוחדת שלו. חינוך גור לצרכים באופן זה, ילמד הגור לא ללכלך את המקום שהוא תופס כ"שלו". רבים מאלפים את הגור שלהם בעצמם על ידי ייחוד פינה אחת שמהווה את הפינה המיוחדת לגור.

התנהגות מחוץ לבית

אילוף גורים נכון כולל זמנים מיוחדים לטיול מחוץ לפינה המיוחדת לגור, כאשר בכל פעם מאריכים קמעה את משך הזמן בו רשאי הגור להימצא מחוץ ל"בית". ניתן להוציא את הכלב הקטן קשור ברצועה לטיולים בחוץ לעשיית צרכים. בזמן הטיולים חשוב להרגיל את הגור לעשות צרכים גם כשהוא קשור ברצועה. גור שיודע להישאר בבית יוכל להסתגל להישארות ארוכה בבית גם בזמן שבעליו בעבודה.

זכרון לטווח קצר

הזכרון של כלבים פעיל בעיקר לטווח הקצר. בניגוד לבני אדם, כלבים לא ניחנו בחשיבה מופשטת ולכן הם מתייחסים לכל רגע כאל האמת. זוהי הסיבה לפיה בתהליך אילוף גורים עונש שתתנו לכלבכם חייב להינתן במקום! גם אם חזרתם הביתה וראיתם שהכלב עשה בלאגן – לא בטוח שהוא יבין מה אתם רוצים ממנו. הרי זה כבר קרה בבוקר. בעצם, אם לשפוט לפי הפרצוף שלו, הוא בכלל לא היה מעורב בעניין ואין לו שמץ של מושג על מה אתם מדברים...

כדי לקבל עוד פרטים על אילוף כלבים בצורה נכונה ומקצועית תוכלו לפנות אלינו למולי חיות מחמד ולקבל את כל הפרטים הדרושים לכם!

לקבלת טיפים נוספים לגידול חיית המחמד והשהייה במחיצתה תהווה עם כייף ואהבה ללמציאת פתרונות לבעיות שצצות ,,, כנסו לאתר למתן טיפים   http://www.dogs-cats.co.il/ ;  יש לי המון ניסיון כמאלף וספר כלבים מזה 30 שנה וכל זה מתוך אהבה במתן פתרונות ועצות חכנות מנסיוני  העשיר אשמח לתת לך  לשאלות וליעוץ ניתן להתקשר 03-9624844




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב