דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עובש בבית- מטריד,מתסכל ובנוסף גם מזהם! גלו מהו זיהום אויר תוך מבני, סכנה שרבים לא מודעים לה! 

מאת    [ 23/07/2014 ]

מילים במאמר: 697   [ נצפה 3868 פעמים ]

קוראים יקרים שלום רב!

טוב אז כולם יודעים שזיהום אוויר חיצוני הוא אחת הבעיות החמורות ביותר בישראל,וכולם יודעים שזיהום אוויר חיצוני פוגע בבריאות ואף לתמותה מוקדמת,הנושא מטריד את כולם וכן ננקטו צעדים רבים על מנת לצמצם את זיהום האוויר החיצוני.אחד הצעדים הוא שיתופי פעולה של המשרד להגנת הסביבה באמצעות "חוק אוויר נקי"קמו קבוצות וארגונים אליהם מצטרפים כל הזמן המוני אזרחים אשר נלחמים למען הסביבה!כי כאלה אנחנו, עם סגולה!  נאבקים למען בריאות טובה יותר לכולם ונהפוך עולם כדי למנוע מוות בטרם עת, כמו שנאמר: "כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו" .אז אני כאזרחית במדינת ישראל שמוכנה ורוצה להילחם בצמצום זיהום אויר והסכנות שכרוכות בו! וכדאי שתקראו עד הסוף וללא הפרעות, רוצה להעלות את המודעות הנמוכה או יותר נכון חוסר המודעות בנושא זיהום אוויר תוך מבני, כן אני יודעת אתם מרימים עכשיו גבה ותוהים מה היא מקשקשת? אז לפני שתמהרו להסיק מסקנות של קשקוש  אני אציין בפניכם עכשיו כמה עובדות על זיהום אוויר תוך מבני, ואני מבקשת ממכם תקראו את העובדות (שהם רק חלק קטן מאוד מסך כל העובדות) ואחר כך תסיקו מסקנות.

עובדה ראשונה

"סוכנות ההגנה על הסביבה האמריקאית הצביעה על כך שהסיכונים הבריאותיים והסביבתיים הנובעים מזיהום אויר תוך מבני אינם פחותים ולרב אף עולים על הסיכונים הנובעים מזיהום אויר חיצוני"  (מתוך אתר הכנסת מרכז המידע והמחקר)

עובדה שנייה

העובש נמנה בקבוצת הרעלנים הביולוגים, ותורם רבות בזיהום אויר תוך מבני. עובש במבנה הוא אחד מליקויי הבנייה הנפוץ והמטריד ביותר גם בשל קצב התפתחותו בתנאים מתאימים, פיזור הנבגים שלו באוויר אשר חודרים לדרכי הנשימה, וכן הקמת התנחלויות של אלפי נבגים על ריהוט ואפילו... כן!! אפילו חדירה ופלישה למקומות סגורים והתקפה של כל מה שנמצא שם כמו בגדים ,נעליים , ספרים ועוד חפצים המאוחסנים בתוך ארונות שבשלב מתקדם של המתנחלים החוצפנים האלה נאלץ לזרוק את הפריטים הנ"ל לפח! וגם בשל היותו עמיד ונחוש אשר מעט מאוד אנשים מצליחים למנוע חזרתו.

עובדה שלישית

מחקרים רבים הוכיחו שחשיפה לעובש בשנה הראשונה לחיים מגבירה את הסיכון לחלות באסתמה בקרב ילדים וכן בחולי אסתמה החשיפה לעובש מעוררת התקפי אסתמה חריפים.

עובדה רביעית

אנשים אשר שוהים במבנה הסובל מעובש במשך שעות ארוכות עלולים לסבול מאי נוחות כללית ,חולשה, כאבי ראש, כאבי גרון, צריבה בעיניים, שיעול,ועוד. מחקרים גילו שכאשר אנשים המתלוננים על תופעות אלו יוצאים מה"בניין החולה" תופעות אלו נחלשות ובמקרים מסוימים אף נעלמות.

עובדה חמישית

רב מקרי העובש במבנים נוצרים מרטיבות שקיימת בתוך הבית – כאשר האוויר שבחדר מתקרר הוא פולט אדי לחות שאינו יכול להכיל, כשאדים אלה מגיעים למשטח קר הם הופכים לטיפות מים  (במאמר זה המשטח הקר מתייחס לקיר או תיקרה חיצונית), זהו תהליך העיבוי. הטיפות האלה נספגים  בקירות וכך העובש מתחיל להתפתח. זו הסיבה שהעובש נפוץ בעיקר בחורף ובמקלחות, בגלל שהאויר שבתוך הבית מתקרר בצורה משמעותית ואז הוא פולט כמות גדולה יותר של אדים ומספק לעובש המון טיפות מים ולא בגלל שמי הגשמים חודרים פנימה.  ***זה לא שאין מקרים בהם העובש נוצר בגלל חדירת מים, אבל ברב המקרים לא זאת הסיבה. לפירוט כל הסיבות וכן איך לזהות אותם אתייחס במאמר אחר.

עובדה שישית

מעטים בעלי מקצוע שיודעים לזהות שהסיבה להתהוות העובש היא עיבוי, ואלה שיודעים לזהות אינם יודעים איך לטפל ולמנוע חזרתה של הפטרייה לתמיד. לכן אני כאזרחית שאכפת לה ושיודעת מה שהרבה לא יודעים החלטתי להלחם כדי לעזור לכל אדם שנמאס לו כבר מהנסיונות הכושלים, שתופס את הראש ולא מצליח להבין למה? למה העובש שוב חזר? עשיתי כל מה שאמרו לי! היו פה כבר כמה בעלי מקצוע שונים וטובים! ושוב בחורף הכתמים המטרידים על הקירות, הריח והמחנק, השיעול ,כאבי הראש והחשש לבריאות המשפחה שלי! מה כבר נשאר לעשות שעוד לא עשיתי? אז זהו שיש! יש מה לעשות! ויש לי תשובות לכל השאלות, אני אלחם כדי לספר כל מה כל מה שאני יודעת על העובש  ומה הדרך הנכונה והיעילה שתשמיד את העובש באופן סופי! אוסיף ואציין שלכל סיבה להתפתחות העובש יש טיפול שונה ועל מנת לנצח את העובש באופן סופי ולקטול את בית הגידול שלו צריך להתאים את הטיפול הנכון.

 גם לאנטיביוטיקה קיימים כמה סוגים וניתנים במינונים שונים!

תודה על שהקדשתם מזמנכם וקראתם את מה שיש לי לומר בנושא "זיהום אוויר תוך מבני"

 

טרי הקץ לעובש. כי אני יודעת מה שהרבה לא יודעים ואכפת לי! אני יועצת בחברת הקץ לעובש החברה מתמחה באבחון,טיפול ומניעה של עובש בקירות. מטרת החברה היא למגר את העובש בארץ ולעזור לכל אדם השוהה במבנה עם מפגעי עובש להשמיד אותו באופן סופי כדי שיוכל לנשום לרווחה אויר נקי לתמיד. הרצון העז שלנו לעזור הובילה אותנו לתת שירות  בכל רחבי הארץ.    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב