דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיקוח בניה הוא חלק מרכזי בבניה של בית 

מאת    [ 22/07/2014 ]

מילים במאמר: 548   [ נצפה 1450 פעמים ]

בניה עצמאית של בית פרטי נמשכת קרוב ל-12 חודשים, זמן לא מבוטל בכלל. תהליך בניה של בית פרטי מתבסס על שאיפות של בעל העסק ועל תכנית אדריכלית שמתבצעת, אך הבניה עצמה מבוצעת על ידי אנשי מקצוע רבים כגון: קבלנים, אינסטלטורים, שיפוצניקים, חשמלאים וכו'. בעקבות כך תהליך של בניית בית פרטי מצריך תפעול כולל מקביל בין כלל אנשי המקצוע שפורטו לעיל. הבעיה היא שתיאום מושלם הוא בעייתי ותהליך כזה לרוב מלווה בבעיות כאשר אין יד מכוונת מקצועית. לכן קיימת חשיבות רבה לשימוש בשירותי פיקוח בניה לכל אורך התהליך על ידי מפקח בניה מוסמך. הדבר האחרון שאתם רוצים הוא להתחיל בניה של הבית ולגלות עמוק בתוך התהליך שקרה משהו בשלבים מוקדמים שיצר בעיות מבניות וליקויים בבניה. ליקויים שכנראה לא תוכלו לתקן או שיפגעו באיכות החיים שלכם. מנתוני פרויקטים במרכז למשל, מתגלים המון כשלים מבניים רק בסוף תהליך הבנייה. ליקויים שיכלו להימנע בעזרת ליווי של מפקח בניה במרכז. סיוע של מפקח בניה מונע עגמת נפש רבה מלקוחות אשר מעוניינים לבנות בית פרטי בצורה עצמאית. נחזור שוב, מפקח בניה מונע ליקויים כגון: שקיעה של המבנה, סדקים במבנה, בידוד חלקי, שימוש בחומרים נחותים לצמצום עלויות מצד הקבלן ועוד. אלו הם רק כמה ליקויים שנמצאו בקרב פרויקטים של בניה באזור המרכז שבהם לא בוצע פיקוח בניה במרכז.

פיקוח בניה הוא גורם הכרחי בבניה עצמאית של בית פרטי. בלי פיקוח בניה נכון לא תגיעו למטרה של  בנית בית פרטי תחת כל דרישות האיכות המחייבות מבונה בית פרטי. אינכם רוצים להיכנס לפרויקט בניה שיגרור איתו יותר ליקויים מאשר ניתן לספוג. מבחינה כספית זהו אסון לבעלי הבית הפרטי. ואנו לא מדברים על ההשלכות הבטיחותיות שיכולות להיגרר מליקויים אשר יכולים לפגוע בדיירי המתחם. ליקוי בניה קורים הרבה בגלל שהם יכול להיווצר מכל שלב בתהליך בנית הבית הפרטי, החל מהשלב הראשון של ביצוע תכניות האדריכל, דרך תהליך הבניה העצמאי על ידי הקבלן וכמובן עד לביצוע עבודות גמר השיפוצים. בנוסף מכיוון שאנו מתעסקים בגורם האנושי, קבלנים אשר מבצעים את עבודתם, לרוב הבעיות הנם תוצאה של רשלנות מקצועית מטעם קבלן או איש מקצוע המבצע עבודה מסוימת בתהליך בנית הבית הפרטי. לכן חשוב שתהיה יד מפקחת ומכוונת אשר תפעל למנוע ליקויים כתוצאה של רשלנות קבלן או איש מקצוע ותבטיח שתהליך הבניה ישיג את התוצאות הרצויות – בית בנוי בצורה נכונה שעומד בכל הדרישות. לאותו אדם אשר יפעל בתור היד המכוונת הזו קוראים מפקח בניה. תפקידו לבצע פיקוח בניה על כלל שלבי הפרויקט ובנוסף מעניק שירותים נוספים כגון: ייעוץ בנושאים כספיים, ייעוץ בנושאים מקצועיים, פיקוח בניה לכל אורך תהליך הבניה, משא ומתן מול ספקים, פיקוח בניה על אנשי המקצוע, עזרה בהשגת כלל האישורים והתראה של כשלים בשלבים מוקדמים.

כדי שתפנימו ששירותי פיקוח בניה בתהליך של בניית בית פרטי הם גורם המגדיל את סיכויי התהליך להסתיים בצורה טובה להלן דוגמה. בשלב התכנון התקציבי, ממש בראשית התהליך, מפקח בניה יכול לתת לכם הערכה כספית ראשונית כמה יעלה לכם להפוך למציאות את הדרישות והרצונות שלכם בנוגע לבית החלומות שלכם וביחד אתכם יתאם ציפיות כבר בשלבים הראשונים, מה שיצמצם את התקציב שלכם ויגדיל את שביעות הרצון שלכם מהבניה הצפויה. בשלב של הכנת תכנית האדריכל, מפקח בניה יכול להמליץ לכם על אדריכל טוב ולייעץ לכם לאחר הפגישה מול האדריכל על דרכי הפעולה ועל שינויים שיכולים להתבצע בתכנית האדריכלית לפני שתושלם. בשלבי האישורים השונים, מפקח בניה יכול לזרז את התהליך הבירוקרטי. ושלב הבניה יכול לעבור ללא ליקויים בעזרת פיקוח של מפקח בניה.

יוחאי שוורץ
הכותב הנו מפקח בניה במרכז, מומחה בשירותי פיקוח בניה פרטית ומוסדית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב