מחשב מסלול מחדש - כיצד להתנהג עם דור הסמארטפון?!
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מחשב מסלול מחדש - כיצד להתנהג עם דור הסמארטפון?! 

מאת    [ 16/07/2014 ]
מילים במאמר: 493   [ נצפה 2171 פעמים ]

 
 

במזרח התיכון כפי שהוא נגלה לנו היום, עלינו לשאול את עצמנו אם אפשר להמשיך בכיוון החשיבה הישן של "כבדהו וחשדהו"?! יש לנו עם מי ל"עשות עסקים"?! יש לנו עם מי לחלום על שלום?! מכך תמה השבוע באחד העיתונים, איתן הבר, הרל"ש המיתולוגי של רוה"מ לשעבר יצחק רבין ז"ל. מסקנתו משלל האירועים בחודשים האחרונים (ארגון דעא"ש בסוריה ועיראק, מטח הטילים הבלתי נפסק על מדינת ישראל מכל החזיתות) שעלינו ל"חשב מסלול מחדש" – צריך לנהוג  באזור כאן מול אויבנו בצורה של "חשדהו וחשדהו"!

צריך הרבה אומץ לב, שכל ישר ופתיחות מחשבתית לשנות גישה במיוחד גישה כזו שחיית על פיה במהלך שני עשורים. ואין זה משנה כלל אם אני מסכים עם עמדותיו האישיות, מה שבהחלט מעורר הערכה, זה היכולת לשנות כיוון חשיבה. זה לא קל כלל וכלל.

עד כמה קשה הדבר? הנה דוגמא,

שר הכלכלה, נפתלי בנט הופיע בפני קבוצת אנשי עסקים בוועידת השלום של "הארץ" [תחילת חודש יולי 2014]. כך הוא פתח את דבריו: "במשך חמש שנים, פעלנו חברי ואני בעניין עסקי מסוים, שלא צלח. חודש אחרי חודש ראינו את ההפסדים. כדי "לאזן" את עצמנו, שינינו את טבלאות האקסאל כך המספרים נהיו לטובתנו. אבל במציאות, כלום לא השתנה. רק עוד חודש של הפסד... עד, שפנה אלי מנהל הכספים, הציג בפני את הקופה הריקה והציע שנכריז על "פשיטת רגל". באותו רגע הבנתי שעלי לחשב מסלול מחדש. פיטרנו שליש מן החברה והתחלנו לעבוד על מוצר אחר. והשאר היסטוריה".

זה לא חדש כאשר איש עסקים מבין שהוא "על הקרשים" ומנסה דברים חדשים. זה יכול לקרות הרבה. את הסיפור הזה הבאתי בגלל תגובת הקהל שנכח באותה הרצאה, קהל שלא נמנה בדיוק על אותו המגזר הפוליטי של השר בנט. הם הפריעו לו לדבר, צעקו קריאות גנאי, סרבו לשמוע אותו בצורה מכובדת. מארגן הכנס, עמוס שוקן עלה לדוכן וביקש יחס מכובד לשר. "יש אנשים באולם כאן שהיו מוכנים לשוחח עם ערפאת ולא מוכנים להקשיב לשר בממשלת ישראל?!" תחינותיו לא עזרו.

תראו עד כמה קשה "לחשב מסלול מחדש"....

יש לכך מספר הסברים. בעיקר תחושת היציבות שהתמודדות מול המוכר והידוע מעניקה. ובכל זאת הדברים הובאו כנקודה למחשבה, לנו, המורים והמחנכים של עם ישראל.

"דור האינטרנט" אלו שנולדו לתוך מציאות של מסכים בכל פינה, אותיות מרצדות ותמונות ויזואליות "ידידותיות למשתמש" שונה במהותו מהדור הישן, זה ש"מהגר" לתוך עולמנו החדש.


    • הוא עצמאי יותר בחיפוש המידע וביקורתי מקבלת המידע באופן אוטומטי,
    • בזכות הקשרים הווירטואליים עם אנשים זרים ורחוקים, ובעקבות היכולת לקבלת מידע בתחומים רבים ומגוונים יש בו ידע עולם רחב יותר מבעבר כבר בגיל צעיר.
    • הוא בעל ביטויי עצמאי ודעות נחרצות בנושאים שונים
    • יש בו חקר מוגבר ושאיפה למידיות (בזמן)
    • חיבורים חברתיים עם אנשים רבים ללא גבול גיאוגרפי מדויק.

במחקרים השונים נוכל למצוא עוד ועוד חידוד של ההבדלים. במובן מסויים  נוכל לראות בדור הזה, מימד נוסף כמו ההבדל בין מכונית הנוסעת על הכביש, לעומת מטוס המצליח להמריא ומוסיף את מרחב הגובה – אפשר לראות מלמעלה את מכלול התמונה ולא רק חלקים קטנים ומפוזרים.

מתי אנחנו המורים נצליח "לחשב מסלול מחדש" לגבי תפקידנו עם נוער מדהים זה?

למעלה משלושים שנה עוסק עם נוער וחינוך. מתעניין בפוטנציאל המדהים של עידן בו המידע נגיש לכל.  אני מזמין אותך לקבל פרק [בחינם] מתוך הספר "לגעת בעתיד" - חינוך והוראה בעידן המידע, ולהצטרף לקבוצת המחנכים שעושה שינויי ללמידה משמעותית בעידן המידע.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב