דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך נעזרים בצו תשלום כדי לצאת מחובות? 

מאת    [ 02/07/2014 ]

מילים במאמר: 344   [ נצפה 2638 פעמים ]

כאשר החייב אינו עומד בחובותיו ונפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל, יגיע לראשונה טופס אזהרה על פתיחת התיק (טופס ירוק). הטופס יכלול בין השאר צו תשלום – מדובר בסכום שהוא מחויב לשלם בין אם במלואו או בתשלום חודשי כפי המוגדר (סכום שנקבע בדרך כלל על פי טבלת בית משפט ולאו דווקא תואם את גובה החובות). עמידה בצו תשלום תמנע מהחייב להיאסר, אך אין תמנע ממנו להיות חשוף לפעולות אגרסיביות אחרות מטעם ההוצאה לפועל והנושים להחזרת החוב.

חייבים רבים אינם יכולים לעמוד בצו תשלום שנקבע וזה המקום לציין כי אסור להזניח קבלת טופס אזהרה ולא את צו התשלום. כיצד ניתן ליישב את הסוגייה?

בקשה לצו תשלומים ולפריסת תשלומים

תוך 20 הימים שאחרי קבלת אזהרה וצו תשלום ראשון, יש להגיש בקשה לצו תשלומים - תשלום חוב בהתאמה למצבו הכלכלי של החייב. יתרה מכך, ניתן לבקש פריסה לתשלומים לטווח ארוך יותר ובמידה והבקשה חורגת מן הקבוע בחוק ההוצאה לפועל, מותר לראש ההוצאה לפועל להכריז על החייב כחייב מוגבל באמצעים (חשבון מוגבל, אי יכולת להשתמש באשראי ועוד).

ראש ההוצאה לפועל יכול לאשר את הבקשה ולאפשר לכם לפרוע את החוב בפריסת תשלומים התואמת את מצבכם הכלכלי. במקביל להגשת בקשה לצו תשלומים שונה ולפריסת תשלומים, על מנת להגן על החייב מפני עיקולים נוספים כגון עיקול חשבון בנק, עיקול משכורת, עיקול רישיון נהיגה, עיכוב יציאה מן הארץ ועוד, ניתן גם להגיש בקשה לעיכוב הליכי הוצאה לפועל.

במידה וקיבלתם אישור לצו תשלומים לפי בקשתכם, כל עוד תעמדו בצו תשלום שנקבע ובמידה ותתקבל ההחלטה מראש ההוצאה לפועל לעכב הליכי הוצאה לפועל, תוכלו לפרוע את חובכם בנחת לאורך השנים ולהיות מוגנים מפני הליכי הוצאה לפועל כנגדכם.

אך ראש ההוצאה לפועל יכול גם לבקש הגשת מסמכים נוספים שיעידו על מצבכם הכלכלי, יכול לזמן אתכם לחקירת יכולת והוא אף רשאי לדחות את בקשתכם. אם זומנתם לחקירת יכולת ולא טרחתם להגיע או לא הבאתם את המסמכים הדרושים, הרי שתחשבו כמשתמטים אשר מסוגלים לעמוד בתשלום החוב, על כן חשוב מאד לעבור את ההליך באופן המסודר ביותר. במידה והתנהלה חקירת היכולת כראוי ואכן הוכחתם כי לא תוכלו לעמוד בצו תשלום שנקבע, תאושר פריסת תשלומים נוחה יותר ותוכלו לפרוע את החוב בנוחיות רבה יותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב