דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאיזה גיל מומלץ לחסוך כסף לגיל פרישה? 

מאת    [ 23/06/2014 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 3178 פעמים ]

מאיזה גיל מומלץ לחסוך כסף לגיל פרישה?

נושא החיסכון כיום מעסיק אנשים רבים מן השורה, אנשי אקדמיה, כלכלנים, ואפילו איך לא את ממשלתנו. הציבור אמנם חוסך כסף לפנסיה על ידי המעסיק שלו אך מי כמוכם יודע שזה בהחלט לא יספיק לו לגיל זקנה ולכן הוא נדרש ואף מוכרח לפתוח חיסכון חיצוני נוסף על מנת שסוף חייו יראו כגן עדן ולא כמקבץ נדבות.

היכן טמונה הבעיה בחיסכון?

הבעיה במדינת ישראל טמונה בראש ובראשונה ביוקר המחיה, יוקר המחיה מתחלק לכמה חלקים, החלק הראשון הוא החלק של מחירי המזון היקרים: מחירי הפירות והירקות בישראל זינקו משנה שעברה בעשרות אם לא מאות אחוזים... כל שנה מעלים את המחיר עוד ועוד והמשכורת שלנו כשכירים מצטמצמת. מחיר הלחם עלה גם כן, אם פעם היינו קונים לחם ב 2.5 שקלים היום הוא עולה פי 3 וישנם כאלו שעולים פי 4 ממחיר לחם לבן, כן אני מדבר על הלחם השחור מחירו יקר. הדיור עלה גם כן, אם פעם היינו משכירים דירה ב 900 שקלים ואף פחות מזה, כיום אנחנו נאלצים לשלם פי 2 ואף קרוב לוודאי שכיום רובנו משלמים פי 3 ממחיר הדיור שהיה עשר שנים לפני התחלת יוקר הדיור. וכעת נשאל את השאלה:

"האם באמת אפשר לחסוך כסף?"

כן, אפשר לחסוך כסף, אף אחד לא מצפה מאיתנו שרמת המחיה היא יקרה מאוד להפקיד הפקדות גבוהות לחיסכון בבנק, גם אם תפקידו כל יום 20 שקלים לטובת קופת חיסכון עדיין זה יצבור לכם ריבית בזכות ועדיין זה יותר טוב מאשר 0 ש"ח בחשבון או במינוס... מכל מקום כסף בפלוס יותר טוב מכסף במינוס, וזה לא משנה כמה תחסכו העיקר שתחסכו, כל איש לפי יכולתו, פעם כאשר דברנו איתנו על חיסכון חשבנו שהחיסכון מתחיל מ 500 שקלים, אבל כיום אין זה כך, המחירים יכולים להיות מאוד זולים לטובת חיסכון וככה אפשר לחסוך עד גיל פרישה, אם צעיר כיום יפקיד כל חודש כסף לטובת החיסכון נניח 20 שקלים או 10 שקלים הוא יהיה בזכות לכשיפרוש.

ההדחקה היא לא הפתרון:

רבים מדחיקים את הנושא "לחסוך כסף לגיל פרישה", וזה ממש מזכיר את נושא רפואת השיניים, מתי אדם מגיע אל רופא השיניים? רק כשיש כאבים, ככה כשאדם יגיע לגיל הפרישה מחוסר כל חסכון הוא אז יתחיל להרגיש את הכאבים, עכשיו הוא נהנה בגיל צעיר אבל בגיל מבוגר הוא יסבול סבל רב עד מאוד, אל לכם להסתמך בנוסף על ירושות היות והכסף נשחק בכל שנה, הכסף של היום לא יהיה אותו הכסף ובעל אותו הערך בעוד 40 או 50 שנים, לפיכך חובה עלינו לחסוך כסף בכל חודש, גם אם החיסכון יהיה שקלים בודדים זה יותר טוב מאשר לא לחסוך בכלל.

החיסכון משתלם וההתמדה עוד יותר.

 

 

המאמר נכתב ע"י רן חובב מומחה למיסוי ופרישה אודות: רן חובב יועץ מס מורשה, בעל רישיון בביטוח פנסיוני, בעל תעודה לניהול השקעות פיננסיות מטעם אוני' בר אילן, בעל רישיון בניהול תיקי השקעות. רן חובב מומחה ב: ייעוץ מס, תכנוני מס, מיסוי פנסיוני, סוגיות פרישה, הכנה לפרישה, הרצאות לארגונים ולמוסדות ועוד... טלפון ליצירת קשר: 054-7500405 רן חובב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב