דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יוגה בהודו 

מאת    [ 19/06/2014 ]

מילים במאמר: 512   [ נצפה 3142 פעמים ]

יוגה בהודו

הודו היא המקום המושלם להתנסות בו בפעילויות יוגה. זו המדינה השביעית בגודלה בעולם מבחינת שטח, והשנייה בגודלה בעולם מבחינת אוכלוסייה. הודו מונה יותר ממיליארד נפש הדוברים למעלה ממאה שפות שונות. בהודו אפשר למצוא קו חוף באוקיינוס ההודי שאורכו בערך 7,000 ק"מ. הגבול שלה עם פקיסטן, נפאל, סין, בנגלדש ומדינות אי באוקיינוס עצמו הפכו אותה לאחד היעדים התיירותיים הפופולאריים ביותר בעולם. יחד עם זאת, גם הפיכתה של הודו למדינה מערבית ודמוקרטית לא ניטרלו את השפעות הפילוסופיה שלה על הרפואה האלטרנטיבית.

יוגה היא פילוסופיה רוחנית שמקורה בהינדואיזם. המטרה של יוגה היא לספק כלים עבור אימון גופני-רוחני כאשר בסופו של דבר ניתן יהיה להגיע אל איחוד בין התודעה לנשמה. הודו מזוהה בבירור עם יוגה וכמעט בכל מקדש מקומי אפשר למצוא עדויות לפילוסופיה הזו. במצב של יוגה התודעה הופכת להיות שלווה לחלוטין והאדם מקבל הזדמנות פז להתמזג עם המהות של עצמו, שהיא הנשמה. כתוצאה מכך, האדם המבצע פעילות יוגה עקבית וסדירה יכול להגיע לשלווה נצחית. התנאי להשגת המטרה הוא מסע להרגעת תנודות התודעה. דרך המסע הזה מקבל המתרגל כלים להתמודדות עם הקשיים שלו. בנוסף, עליו להימנע ממחשבות המסיחות את הדעת ואת תשומת הלב. היבטים אלו של היוגה מחדדים את החשיבות של הודו בתור יעד אטרקטיבי, בעיקר עבור מי שרוצים לקיים פעילות רוחנית ענפה.

כל מה שמאפיין פעילויות יוגה בהודו

בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא כל חופשת יוגה במזרח הרחוק היא בעלת מאפיינים דומים. אפשר לראות הבדלים משמעותיים בין חופשת יוגה בהודו לבין חופשה דומה בדרום מזרח אסיה, לדוגמא. הדבר היחיד המשותף לכל סוג של חופשת יוגה במזרח הרחוק הוא האפשרות להתנתק מהשגרה. בעוד בישראל, באירופה או בארצות הברית המנטאליות היא יחסית דומה, המזרח הרחוק בכלל והודו בפרט מציעים פרספקטיבה ייחודית. אפילו לא צריך להכיר מקרוב את המנטאליות ההודית על מנת להבין שמדובר על תפיסת עולם שונה לחלוטין. הקצב בהודו מתנהל ברמה אחרת, הסמלים התרבותיים הם יוצאי דופן בעיניים מערביות וגם בתחום התיירות קיימים אלמנטים שכדאי לשים לב אליהם. סיבות אלו ואחרות תרמו מלכתחילה להתפתחות של הפילוסופיה הרוחנית המיוצגת על ידי היוגה דווקא בהודו. במילים אחרות, הודו מוכיחה שיש צורך בקרקע איתנה ובנסיבות מאוד מיוחדות על מנת לפתח פילוסופיה מורכבת ומתוחכמת כמו הודו.

מי שרוצה לחשוף את המקור של יוגה חייב להגיע אל חופשה במדינה. אפשר להתחיל את המסע עם אחד ממוקדי התיירות הבולטים של הודו, שהוא הטאג' מאהל בעיר אגרה. זהו אתר שהוכרז כאחד משבעת פלאי עולם ומדי שנה מבקרים בו מעל 3 מיליון בני אדם. עם זאת, מי שמעדיף להתרכז רק במסע הרוחני יכול לעלות צפונה אל השטחים המיוערים. יש גם פעילויות יוגה בהודו המתבצעות על חופי הדרום של גואה. המספר הרב ביותר של תיירים זרים מגיע להודו מארצות הברית ומבריטניה, כאשר המדינות המתוירות ביותר בתוך הודו הן אנדרה פראדש, אוטר פראדש, מהאראשטרה, דלהי וראג'סטן. להודו יש תפקיד מפתח בהיסטוריה האנושית וניתן לראות זאת לא רק בטכניקות ובשיטות ההינדואיזם. גם הסיקיזם, הבודהיזם וה'ייניזם התחילו בהודו, בעוד האיסלאם והנצרות זכו להשפעה בתקופות מאוחרות יותר. על כל פנים, הודו היא יעד מומלץ עבור כל מטייל אך יש לה ערך מוסף עבור מי שרוצה לבצע פעילויות יוגה. רצוי לברר לגבי חופשת יוגה במזרח הרחוק ולעבור בהודו על מנת להתרשם מהעושר, מהמגוון ומהאופי של המקום. 

סורנטו תיירות ונופש. Always with a smile  :)




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב