דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אחסון אתרים - למה צריך את זה ? 

מאת    [ 17/06/2014 ]

מילים במאמר: 379   [ נצפה 3798 פעמים ]

רשת האינטרנט כוללת כיום מיליוני אתרי אינטרנט שונים, עשרות אלפים מהם ישראלים, אשר מספקים תוכן, מידע ושרותים שונים לגולשים המבקרים בהם. כדי לבקר בהם על הגולש ללחוץ על קישור שיוביל אל האתר או להקליד את כתובת האתר המלאה על מנת להגיע אליו. כאשר מבצעים אחת מפעולות אלו מגיעים אל האתר ולמעשה מגיעים אל מחשב הקרוי "שרת" שלמעשה מארח את האתר בשיטחו בשירות הקרוי "אחסון אתרים".

מהו אחסון אתרים?

אחסון אתרים הינו שירות המסופק על ידי חברות שונות המתמחות בכך ולמעשה מאפשרות לבעלי אתרים שונים לאחסן את אותם האתרים, לרבות תכנים שונים כגון קבצי מוסיקה, וידאו או טקסט וכמובן מידע אודות מוצרים כאלו ואחרים שהם מציעים. האחסון מאפשר לכל תכני האתר להיות על ה"שרת" ולמעשה לאפשר לגולשים לבקר באתר ולגלוש בתוכו.

מהו "שרת" אחסון?

אחסון אתרים מבוסס כאמור על "שרת". זהו למעשה מחשב, הדומה באופן כללי לכל מחשב אחר שאתם מכירים, אך בהבדלים של עוצמה ויכולות גבוהות הרבה יותר מכל מחשב ביתי. שרתים מבוססים על מעבדי מחשב החדישים ביותר, זיכרונות מהירים וכונני אחסון גדולים במיוחד. כמו כן מערכת ההפעלה של השרת הינה חדישה וחזקה כאשר במרבית המיקרים מוסיפים עליה כבר אפשרויות שונות שנועדו לספק מענה איכותי לצרכי כל בעלים של אתר או לצרכי כל מבקר באתר.

היכן כדאי לבצע אחסון אתרים?

אחסון אתרים אפשרי כיום בעשרות חברות ישראליות המאפשרות לקבל שירותי אחסון אתרים על גבי שרתים הממוקמים בישראל. כמו כן ישנן אלפי חברות שירותי אחסון אתרים ברחבי העולם שניתן לאחסן בהן את האתר, כאשר מדובר בשרתי מחשב שממוקמים במדינה אליה קשורה חברת האחסון.

ישנם שני הבדלים מרכזיים בין שתי האופציות:


    • מהירות - אחסון אתרים בחוץ לארץ הינו בעל זמן תגובה מעט איטי יותר עבור האתר, שכן במידה ומרבית הגולשים מישראל יש צורך בתעבורה של נתונים מהשרתים בחוץ לארץ דרך כבלים המובילים את המידע למחשבים בישראל. האיטיות היא שולית ביותר ביחס לשרתים הממוקמים בישראל, אך היא קיימת מטבע הדברים.
    • עלות – העלויות של אחסון אתרים בישראל גבוהות מאלו שבחוץ לארץ ולעתים מדובר במחיר כפול ויותר מכך. מצד שני האתרים מאוחסנים בארץ ובעלי זמן תגובה מהיר וכמובן במיקרה שיש צורך בפתרון לבעיה שהתגלתה, ניתן לקבל את התמיכה בעברית ולא באנגלית כמו בקרב חברות אחסון אתרים מעבר לים.

לסיכום נציין כי אחסון אתרים הוא הכרח לכל בעל אתר אינטרנט וחשוב לבדוק היטב היכן מאחסנים את האתר, מה השירות המוצע לכם וכמובן באיזו עלות מדובר.

עידן שלומן הוא שותף בחברת Signup קידום אתרים העוסקת בייעוץ לחברות בנושא קידום ושיווק אתרים, פיתוח וניהול מיזמים בארץ ובחול. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב