ראשית יש להגדיר צרכים, כלומר: מה יהיה באתר? למה הוא ישמש? האם הוא צפוי לגדול ו/או להשתנות? האם דרושה תמיכה במכשירים סלולריים? לצורך העניין, נניח שאנחנו בונים אתר ממוצע לאדם או לעסק. מה הן האפשרויות העומדות לפנינו ומה צריך לבדוק?
השכרת אתר – תשלום חודשי או אפילו חד פעמי בעבור חברה שתבנה לך או שתיתן לך את האפשרות לבנות בעצמך את האתר. היתרון הוא שאפשר לבדוק על בסיס חודשי איך זה עובד. יש לקחת בחשבון את החסרון: ברגע שבנית את האתר תיהיה מחוייב בצורה או זה או אחרת להמשיך בחברה המקורית אשר בנתה לך את האתר. למה? כי האפשרות להעביר את האתר תיהיה מוגבלת. למה? כי קוד המקור נשאר בחברה המקורית.
מה זה קוד מקור? בעלות על קוד המקור כמוה כבעלות על האתר ותוכנו. בדר"כ אתרים המציעים לך "אפשרות ניהול התוכן" צריכים להדליק נורה אדומה: אמנם זה טוב ויפה לערוך תוכן בעצמך, אך מערכת התוכן עצמה (וקוד המקור) עלולה להיות בבעלות החברה ולכן זה דבר שיקשה על ניוד עתידי של האתר.
חשוב לדרוש שהאתר יהיה רספונסיבי כלומר תומך בתצוגה בכל גודל של מכשיר לרבות סלולריים. חובה אם אתם רוצים להגיע גם להמוני הגולשים דרך מכשיר נייד.
חשוב לדרוש שהאתר יהיה על תשתית וורדפרס או כל מערכת CMS אחרת ובלבד שתהא מוכרת. כך ניתן להבטיח שהאתר יהיה בנוי על תשתית תיקנית ונפוצה בשימוש.
תחזוקה: ברמה הבסיסית תחזוקת אתר על בסיס שנתי עולה כמה עשרות עד מאות שקלים בעבור תשלום הדומיין וכן בעבור אחסון האתר על שרת. אם הדרישות הן מעבר לסטנדרט, כגון אחסון ונפח תעבורה, כמובן שהמחיר יעלה בהתאם.
לסיכום, חמש מילים שכדאי לזכור כשקונים אתר: וורדפרס, רספונסיבי, עלות תחזוקה, אפשרות ניוד ותמיכה במידת הצורך.