דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נקודות זיכוי לאישה 

מאת    [ 12/06/2014 ]

מילים במאמר: 342   [ נצפה 4459 פעמים ]

נקודות הזיכוי במס הכנסה הן הפחתה של חבות המס. בשנת 2013 שווי נקודת זיכוי שנתית הינו 2,616 ש"ח. מס' נקודת הזיכוי הבסיסי הניתנות לאישה עובדת הן 2.75, ז"א שווי זיכוי של 7,194 ש"ח בשנה. מס' נקודות הזיכוי מורכב מ-2 נקודות זיכוי הניתנות לכל תושב, 0.25 נקודת זיכוי הניתנת בגין נסיעות ו-0.5 נקודת זיכוי הניתנת לאישה על מנת לעודד נשים לצאת לעבודה. מעבר לנקודות הזיכוי הנ"ל, ניתנות לנשים נקודות זיכוי נוספות בהתאם למצב המשפחתי וגיל ילדיהם. במאמר זה נפרט מהם המצבים המשפחתיים המזכים בנקודות זיכוי נוספות.

המצבים המשפחתיים המשפיעים על נקודות הזיכוי הנוספות המוענקות לאישה שהיא אמא לילדים מתחלקים לשלוש קבוצות: הקבוצה הראשונה מתייחסת לאישה נשואה, הקבוצה השנייה מתייחסת לאישה גרושה או פרודה והקבוצה השלישית מתייחסת לאישה חד הורית או אלמנה. אישה נשואה תקבל 0.5 נקודת זיכוי בשנה שבה נולד לה ילד וכן בשנה שבה מלאו לילד 18 שנים. עבור ילדים בגילאים של 5-17 היא תקבל נקודת זיכוי נוספת ו-2 נקודות זיכוי עבור ילדים בגילאים בין 1-4. אישה גרושה או פרודה שילדיה בחזקתה תקבל 1.5 נקודת זיכוי בשנה שבה נולד לה ילד וכן בשנה שבה מלאו לילד 18 שנים. עבור ילדים בגילאים של 5-17 היא תקבל 2 נקודות זיכוי  ו-3 נקודות זיכוי עבור ילדים בגילאים בין 1-4. אישה גרושה או פרודה שילדיה לא בחזקתה אך משתתפת בכלכלתם תקבל 2 נקודות זיכוי בשנה שבה נולד לה ילד וכן בשנה שבה מלאו לילד 3 שנים. עבור ילדים בגילאים של 1-2 היא תקבל 3 נקודות זיכוי  ונקודת זיכוי עבור ילדים בגילאים בין 4-18. אישה חד הורית או אלמנה תקבל 2.5 נקודות זיכוי בשנה שבה נולד לה ילד. עבור ילדים בגילאים של 1-2 היא תקבל , 4 נקודות זיכוי בשנה שבה מלאו לילד 3 שנים, 3 נקודות זיכוי עבור ילדים בגילאים בין 4-5, 2 נקודות זיכוי עבור ילדים בגילאים בין 6-17 ו-1.5 נקודת זיכוי עבור ילד שמלאו לו 18 באותה שנה. 

יש לציין כי גם גברים שהם הורים לילדים מקבלים נקודות זיכוי נוספות. למידע באשר למס' נקודות הזיכוי שגברים מקבלים לחצו כאן. על כל אישה לוודא כי היא מקבלת את נקודות הזיכוי המגיעות לה. במידה והיא לא קיבלה אותן היא זכאית להחזר מס שאותו תוכל לתבוע גם רטרואקיבית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב