דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האישה שנכנסה איתי למיטה 

מאת    [ 10/06/2014 ]

מילים במאמר: 556   [ נצפה 2282 פעמים ]

לא כל יום מוצא רופא מכובד כי אישה אותה איננו מכיר כלל כותבת בפרהסיה "ואני נכנסתי למיטה עם ד"ר ברנר, אונקולוג".

פורנוגרפיה???

ווידוי זה הופיע בפוסט ובהמשך בספר בשם "צירים של זמן", שכתבה קרן שטטר בו תארה את מאבקה  להציל את תמרה ילדתה אשר חלתה בסרטן הכבד. וכמובן לא הייתי אני זה שנכנס עם קרן למיטה, אלא הספר אשר פרסמתי "תעצרו את הסרטן-אני רוצה לרדת" (הוצאת מודן).

שמחתי לשמוע שעזרתי אולי,  אפילו במעט, במאבק של קרן להציל את תמרה, מאבק, שהבנתי כי הסתיים בניצחון. הנני שמח באותה מידה מכל פידבק חיובי (ויש רבים כאלה), שאני מקבל מחולי סרטן בארץ ומחו"ל (הספר פורסם ב 3 שפות: עברית, אנגלית ורוסית).

ספר זה, לדעתי הצנועה, הינו ספר חובה לכל חולה סרטן ולבני משפחתו , בכל סוג של המחלה ובכל שלב של המחלה.

ידע הוא כוח

כתבתי ספר זה כדי לחשוף בפני חולי סרטן אינפורמציה ותובנה לגבי המחלה, דרכי ההתמודדות עמה, ושיטות הטיפול השונות, אשר לא לכולן הם חשופים בבית החולים.

פרסמתי  את הספר הזה מאחר ואני אולי אחד מהאונקולוגים הבודדים בעולם היכול להביט על מחלת הסרטן משלוש זוויות שונות.

הזווית הראשונה, הינה זווית של אונקולוג קונבנציונלי. אני מראשוני האונקולוגים בישראל, טיפלתי בחולי סרטן עשרות שנים  כרופא מתמחה בתל-השומר, כרופא במרכז העולמי "סלואן קטרינג"  בניו-יורק, המרכז הגדול בעולם לטיפול בסרטן, ולבסוף כמנהל המכון האונקולוגי בבי"ח וולפסון שנים רבות.

הזווית השנייה היא זו של "אונקולוג אלטרנטיבי". כבר לפני כ 20 שנה הבנתי כי הטיפול הקונבנציונלי אינו מספיק וקיימות  שיטות טיפול נוספות אשר ניתן להיעזר בהן כחלק מהמאבק במחלה. הקמתי מרכז רפואי-פרטי בשם "מרכז ניו-הופ" בתל-אביב בו מיושמות חלק משיטות אלה. הקמת המרכז הרפואי פרצה לראשונה את הדרך ובעקבותיי הוקמו  יחידות לטיפול ברפואה אינטגרטיבית-משלימה במרבית המכונים האונקולוגיים ברחבי הארץ.

הזווית השלישית היא הזווית של חולה סרטן. חליתי בסרטן מתקדם לפני מספר שנים ועברתי את כל שלבי החרדה, הטיפולים הקשים ברפואה הקונבנציונלית והטיפולים הפחות קשים ברפואה המשלימה, חוויתי את הייאוש ואת התקווה, את הקשיים מול המערכת , מול המשפחה, מול הטיפולים.

בספר יישמתי את כל התובנות שהגעתי אליהם מכל זוויות המבט על מחלה קשה זו.

החולה ינווט

חלקו הראשון של הספר "עצרו את הסרטן אני רוצה לרדת" הינו  ספר הדרכה לחולים ובני המשפחה, כיצד להתמודד עם המחלה. התובנה כי המטופל הינו הדמות שהכי אכפת לה לגבי גורל החולה (אתה עצמך) , וכי הצוות הרפואי, מיומן ומקצועי ככל שיהיה, יכול שלא להיות תמיד צודק בקביעות מסוימות ובהחלטות מסוימות, היא המפתח העיקרי לכל המאבק במחלה. ואכן, קרן מתארת בספרה את הרופא אשר דן את בתה לשבט ולא לחסד, וחרץ את גורלה לחומרה. זאת מאחר ורצה לחסוך למערכת עלות של בדיקה יקרה. קרן אשר לא השלימה עם ההחלטה, נלחמה וזכתה.

ואכן, חולי הסרטן חייבים לתור אחר כל דרך העשויה לעזור להם, לבדוק כל טיפול המוצע להם ולא לקבל כל דבר כתורה מסיני.  כיום בעזרת האינטרנט, ספרות נרחבת ויועצים רפואיים מומחים בכל העולם ניתן לבור עיתים דרכים חלופיות ומוצלחות כדי להתמודד עם המחלה.

בספרי אני מסביר כי החולה הוא הקברניט של ספינת חייו השטה במים סוערים. הוא יכול לקבל ייעוץ ומידע מכל הגורמים האפשריים לגבי דרכי ניווט הספינה, אך רק ההחלטות האישיות שלו עשויות לנווט  את הספינה לחוף מבטחים.

חלקו השני של הספר הינו Text book לשיטות הטיפול השונות  כמו תזונה, תוספי מזון, טיפולים בשיטת ההיפרתרמיה ועוד.

הנני מקווה שהרבה חולי סרטן יכנסו איתי (עם הספר שפרסמתי) למיטה, לספה, לכיסא או לכורסא ויוכלו לבחון זוויות חדשות כיצד להתמודד עם המחלה.

 



ד"ר יוסף ברנר
אונקולוג מוסמך, בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב עם התמחות באונקולוגיה במרכז הרפואי ע"ש שיבא, תל-השומר, ובמרכז לסרטן Memorial Sloan Kettering Cancer center, ארה"ב. בעבר, הקים וניהל את המרכז האונקולוגי בבית החולים וולפסון, חולון. מזה למעלה מ-15 שנה מטפל בחולי סרטן באמצעות דרכי טיפול משלימות, לאחר שעבר הכשרה בנושאי היפרתרמיה ורפואה שולבת-משלימה בסרטן בגרמניה ובארצות הברית.
ד"ר יוסף ברנר מנהל את מרכז "ניו הופ" לטיפול בחולי סרטן באמצעות טיפולי היפרתרמיה ותזונה בריאה. משמש כנשיא האיגוד הבינלאומי להיפרתרמיה קלינית (International Clinical Hyperthermia Society) ומרצה בכנסים בכל העולם בנושאי היפרתרמיה ורפואה משולבת-משלימה בסרטן. http://www.hyperthermia.net/Dr.Brener.html />

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב