דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוק חדש באירופה קורא להרג אזרחים! 

מאת    [ 10/06/2014 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 3034 פעמים ]

מי צריך ת'מורה לנהיגה?

כן. שאלה מוזרה.

המסורת של האומה הישראלית דורשת מההורים שיכינו את ילדיהם לחיים. יעזרו להם לרכוש מקצוע, ילמדו אותם לשחות במים עמוקים ועוד חובות מסוג הדברים שיסייעו לדור הבא לחיות בעולם לתוכו הם גדלים. במסגרת החשיבה הזו בשנים האחרונות גם נושא הנהיגה עמד על הפרק. ברור שכדי לצלוח את העולם בצורה טובה יותר, כדאי כל אחד ידע "להחזיק בהגה". רישיון נהיגה אינו מצרך נדרש רק לנהגי משאיות המובילות סחורה לפרנסתם או נהגי אוטובוסים המובילים "סחורת אנשים" למחייתם.

בסרטי המדע הבדיוני, הפליגו לדמיין את מכוניות העתיד כמטוסים קטנים – והמרחב האווירי של העיר הוא הכביש העתידני... כרגע, נראה שחשיבה זו אינה ממשית, אך עלינו לזכור כי ז'ול וורן אשר כתב את ספרו הבדיוני "20 אלף מיל מתחת לפני המים" גם הוא לא העלה בדעתו שתוך פחות ממאה שנה מכתיבת הספר יהיו בעולמנו צוללות גרעיניות המסוגלות לשהות מתחת למים עמוקים לפרקי זמן ממושכים יותר מחודש ימים.

טוב, נצא מהים (צוללות) ומהאוויר (רחפות) ונחזור לקרקע המציאות.

ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, מנסה העולם הגדול למצוא פתרון כיצד אפשר להוביל מכונית ללא נהג. זה נשמע דמיוני? מדע עתידני? ממש לא!!! גוגל הקימה פרוייקט ולמעשה הצליח לייצר מכוניות אלו שכבר נסעו בכבישים יותר ממיליון קילומטר!!! (תוכל לראות את הסרטונים בלחיצה כאן). כן. לראות ולא להאמין. בעצם למה לא? אם אפשר את לייצר מכשירי רדאר משוכללים והמצלמות הפכו לדיגיטליות, והתוכנות השונות הן בידי האדם המפתח אותם והן כוללות את ה waze, למה שלא נארגן מכוניות שנוסעות ללא הגה? ייכנסו הנוסעים, יכוון אחד מהם את נקודת היעד, הרי המכונית כבר "יודעת" היכן היא ממוקמת... והופ, קדימה לנסיעה.

נשמע רחוק המציאות?

מי יודע? הרי אם לפני חמש שנים (2009) הייתם אומרים לי שמדינה עם כמה מאות מיליוני תושבים תסגור את תוכנת ה"טויטר" שלה מחשש שמה הממשל ייפול (טורקיה, מרץ 2014) – כמו שכבר קרה בבלגיה, צרפת, איטליה, יוון ו"באביב הערבי" (בשנת 2011), הייתי אומר לכם שזה הזוי לחשוב שאפשר להפיל ממשלה בעזרת מסרונים קצרים בעלי 140 תווים בלבד....

וכאשר מכונית כזו תיהפך למסחרית? נגיד, יקום עוד איזה איש עסקים כמו פורד לפני מאה שנה ויחליט להנגיש את המכונית הבטוחה הזו (במיליון הקילומטרים שהיא עשתה קרתה תאונת פח אחת בלבד! מדהים!) לכלל האוכלוסייה, כמו שלפני שלושים שנה החליט ביל גייטס להנגיש את המחשב לכל בית בעולם, במצב כזה, שמכוניות כאלו ייכנסו תוך שנתיים שלוש בכל העולם, מה יעשו כל מורי הנהיגה? מה יעשו הטסטרים השונים? איך תתנהל כל מדינה עם משרד התחבורה שלה? כמה משרות ייעלמו מן העולם?

צריך להתחיל לחשוב על המיומנויות אותם צריך ללמד את הדור הצעיר. זה לא מספיק ללמד אותם לרכוש מקצוע. נראה כי לא אחטא לאמת אם אקבע כי זו הייתה מטרת המסורת של העם הישראלי, להיכן את הדור הבא לחיים משמעותיים בעולם בו יחיה...

בהצלחה עם הדור הבא

חיים

ב"מאבק" על ליבו של התלמיד – אפשר לגבור (בקלות) על ה"סמארטפון"!!! רוצה גם אתה לנצח? הנה קישור לקבלת פרק בחינם מהספר "לגעת בעתיד" .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב