דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגודל (של כרטיס הביקור) כן קובע 

מאת    [ 06/06/2014 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 1575 פעמים ]

אחת השאלות הראשונות הנשאלות בבוא אדם לעצב לעצמו כרטיס-ביקור, היא מהו הגודל של כרטיס ביקור סטנדרטי?

התשובה לשאלה זו אינה פשוטה משום שאין בנמצא גודל אחד סטנדרטי, למעשה במקומות שונים בעולם נהוגים מנהגים אחרים לגבי הגודל המוסכם של כרטיס ביקור. לא לגמרי ברור, כיצד השתרשו מנהגים אלה ברחבי העולם, אך רבים טוענים כי הדבר הינו תוצר של העדפה תרבותית לגדלים מסויימים של פונטים.

 מבחינה היסטורית, היו המידות הנהוגות לכרטיסי ביקור שונות מאוד מיבשת ליבשת ואף בין מדינה אחת למשנתה.  עם השנים, החלו מידות אלו להצטמצם. הסיבה העיקרית לכך , היא ככל הנראה פרקטית. עם גידול כמות הטיסות, ושיפור דרכי התחבורה בעולם החלו אנשי עסקים לנסוע תכופות לנסיעות עסקיות ולביקורים אצל עמיתיהם מעבר לים. פעמים רבות היה מגיע איש העסקים האמריקאי ליפן כשבכיסו מחזיק כרטיסי הביקור אשר מידותיו תואמות את זה של גודל כרטיס הביקור האמריקני הסטנדרטי. לאחר הפגישה היו מבקשים השניים להחליף ביניהם כרטיסים. היפני מוציא את המאישי (meishi) שלו והאמריקני את כרטיס הביקור באנגלית שלו ואלה היו מחליפים ידיים. הצרה הייתה שהנרתיק לכרטיסי הביקור של היפני לא היה מותאם לגודלו של המחזיק לכרטיסי ביקור האמריקאי. כך מצאו עצמם השניים עם אמצעי אחסון לא מתאים, איש איש לכה"ב של עמיתו. מסיבה זו החלו במקומות רבים לצמצם את גודלם של הכרטיסים, כדי להתאים בצורה גלובלית למחזיק כרטיסי הביקור.

כיום עדיין נהוגות מידות שונות ברחבי העולם. כמו בהרבה מוצרים אחרים מקובלת החלוקה בין המידה האירופית (85 × 55 מ"מ) למידה האמריקאית (88.9 × 50.8 מ"מ). היפנים, אשר מייחסים חשיבות רבת ערך למאישי שלהם, נוהגים להשתמש בגודל ייחודי (91 × 55 מ"מ). מעניין במיוחד הוא הגודל הנהוג באירן (85 × 48) שנחשב אף הוא לייחודי.

ומה אצלנו? גודל כרטיס ביקור בישראל עומד על  50 × 90 מ"מ נטו לאחר חיתוך בדומה מאד לגודל של כרטיס הביקור האמריקאי. יחד עם זאת, נוהגות רבות מהחברות בישראל, לחרוג מגודל מוסכם זה ומאמצות תחת זאת את המידה האמריקאית או אירופאית. נוהג זה נפוץ במיוחד בקרב חברות גדולות אשר מקיימות קשרי מסחר רבים עם לקוחות מעבר לים.

הבעיה היא שרבים מבתי הדפוס בישראל מתקשים לעמוד בסטנדרטים המשתנים לחיתוך במידות שונות. בשל כך בוחרים מנהלי רכש רבים, להפריד את תקציב כרטיסי הביקור מתקציב הדפוס הכללי ומפקידים את מלאכת הדפסת כרטיסי הביקור בידי בית דפוס המתמחה בלקוחות מוסדיים.

מגמה זו של פנייה לבית דפוס המתמחה בכרטיסי ביקור, נצפית לא רק מנהלי רכש של חברות גדולות אלא גם בקרב בעלי-מקצוע עצמאיים. חשמלאים, מנעולנים ושרברבים וכן בעלי חנויות, מעצבי שיער, קוסמטיקאיות וכו' בוחרים להדפיס את כרטיסיהם במקומות אשר יודעים "לספק את הסחורה" בצורה המקצועית ביותר וביעילות בלתי מתפשרת ומסוגלים לספק כרטיס ביקור מהיום להיום.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב