דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החזר מס בשל הארכת חופשת לידה ללא תשלום 

מאת    [ 06/06/2014 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 3545 פעמים ]

שלושה חודשים הם משך התקופה המינימלית המאושרת לחופשת לידה בישראל. את אותם שלושה חודשים ניתן להאריך לחצי שנה אך בעוד ששלושת החודשים מזכים את היולדת בדמי לידה, הארכת חופשת הלידה בשלושה חודשים נוספים היא ללא תשלום. מיותר לציין כי שלושה חודשים נוספים אלו, בהם נוצרת ירידה בהכנסה המשפחתית בשילוב עם ההוצאות העולות בשל תינוק חדש בבית, אינם קלים למשפחות בישראל. החזר מס בשל הארכת חופשת הלידה ללא תשלום יכול להקל על הנטל הכלכלי ולזכות את המשפחה בהחזר מס שמסתכם לרוב באלפי שקלים.    

החזר מס בשל הארכת חופשת לידה ללא תשלום הינו חלק מקבוצה של החזרי מס אשר נהוג לכנות אותם החזרי מס בגין הפסקת עבודה. החזר מס בשל הארכת חופשת לידה ללא תשלום נוצר כמו כל החזרי המס הנוצרים בשל הפסקת העבודה, בגין טעות בהערכה של מס ההכנסה שהיולדת חייבת. על מנת להבין מדוע נוצרת הטעות הזאת יש להבין כיצד המעסיק מנכה לנו את תשלומי מס ההכנסה מידי חודש. 

מס ההכנסה בישראל הוא שנתי, ז"א אנו משלמים מס על ההכנסה השנתית שלנו ולא החודשית. לדוגמא: שכיר הרוויח בחודשיים הראשונים של השנה 10,000 ש"ח בחודש  ולאחר מכן החליט שהוא מפסיק ולא עבד כל השנה (סה"כ 20,000 ש"ח הכנסות בכל השנה). ע"פ חוקי המס ויחד עם נקודות הזיכוי המגיעות לו הוא לא אמור לשלם מס. בפועל המעסיק חייב להפריש לו כל חודש ואם בחוודש הראשון הוא הרוויח 10,000 ש"ח המעסיק עושה הערכה שהוא ירוויח 120,000 בשנה (10,000*12) ומחשב את מס ההכנסה לפי סכום זה. אם בסופו של דבר השכיר לא הרוויח 120,000 ש"ח המעסיק לא יכול להחזיר לו כסף כיוון שזה שולם למס הכנסה ויש לבקש על כך החזר מס.

הדבר תקף גם לגבי נשים שביקשו הארכת חופשת לידה ללא תשלום, המעסיק ניכה להם מס הכנסה כאילו תהיה להם הכנסה ממשכורת כל השנה אך בפועל הן לא קיבלו שכר 3 חודשים (דמי לידה נחשבים כמשכורת). בנוסף יש לציין כי בשנת המס שבה נולד התינוק היולדת זכאית לחצי נקודת זיכוי והיא ובעלה יהיו זכאים לנקודות זיכוי נוספות בשנים הבאות. אם הזיכוי לא עודכן כראוי היולדת תהיה זכאית להחזר מס גדול יותר.

את החזר המס אפשר לקבל ע"י הגשה למס הכנסה של טופס 135 יחד עם טופס 106 לאותה שנה שבה הייתה הארכת החופשת לידה ללא תשלום. כמו כן יש לצרך את דוח הכנסות מביטוח לאומי לאותה שנה. ייטב הדבר עם הבקשה להחזר מס תיעשה ע"י גורם מקצועי כיוון שבבקשה להחזר מס יש לצרף גם את הכנסות הבעל ובנוסף ייתכן שישנה זכאות לאחד מבני הזוג גם בגין שנים קודמות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב