דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בנה לעצמך מוניטין באינטרנט ב-6 צעדים 

מאת    [ 29/05/2014 ]

מילים במאמר: 1268   [ נצפה 4287 פעמים ]

אז מה אתה עושה? במה עוד אתה עוסק? נשמע מעניין העסק הזה שלך, אני חייב לחבר אותך עם השותף שלי. איך אמרת קוראים לך? איך קוראים לחברה? יש עליך כרטיס?
אם אתה בעיצומו של תהליך שינוי קריירה, נוהג ללכת לכנסים, יזם או איש עסקים, בטח יוצא לך להיות צד בשיחה כזו לפחות פעם בחודש.
אחד הדברים הראשונים שיזם חייב לדעת לשלוף הוא "נאום מעלית".  זהו סיכום קצר מאוד (חצי דקה עד שתי דקות כאשר שמונה השניות הראשונות הן החשובות ביותר) בו הוא אמור להסביר מה בדיוק הוא עושה, איזה שירות הוא נותן, מה זה בדיוק המוצר שלו או מה החברה שלו עושה. מי שהתנסה בכתיבת נאום כזה יודע שזו משימה לא קלה. כתיבה שמכוונת למישהו שלא מכיר אותך ואת עיסוקך, היא תהליך שגורם לך לחשוב לא מעט ולפעמים מעלה תובנות חדשות בסגנון של "אז מה אני בעצם עושה?". ככל שתחום העיסוק שלך יותר נישתי, כך קשה יותר לכתוב נאום מעלית טוב.
מה כל זה קשור למוניטין באינטרנט? בהנחה שהמעסיק / השותף / המשקיע / הדייט הפוטנציאלי שפגשת היום בכנס שוחחו אתך לא רק לשם הנימוס, הצעד הבא שהם יעשו לפני קביעת פגישה או שיחת טלפון הוא להקליד את שמך בגוגל. ייקח להם כמה שניות כדי להעריך האם מה שהם רואים בתוצאות החיפוש אכן משקף את נאום המעלית שלך, ואם הוא לא, אתה מפחית משמעותית את הסיכוי להמשך התקשרות. כדי לבנות לעצמך מוניטין מושלם באינטרנט, קרא את המאמר הבא:

בחן את מצבך
הקלד את שמך המלא או את שם החברה שלך בגוגל וערוך רשימה באקסל של כל התוצאות המופיעות בשלושת הדפים הראשונים. בחן מה השינויים שהיית רוצה לעשות. סמן בירוק אזכורים שהיית רוצה שיופיעו בראש תוצאות החיפוש ובאדום תוצאות שהיית רוצה להעלים או לדחוק. תוצאות חיוביות הן כמובן עניין סובייקטיבי. מה שטוב לאחד לא בהכרח טוב לאחר. אנשי עסקים אינם מעוניינים שמיזם ישן, בלוג אישי או פרופילים חברתיים שאינם נוגעים ישירות לעסקיהם יופיעו בעמוד הראשון. אצל אחד שהוגשו נגדו בעבר מספר תביעות ואין לו פרסומים להציג, עדיף כמובן שהפרופילים החברתיים יופיעו בדף הראשון.

הסרת תוכן פוגע
ברוב המקרים בניה נכונה של מוניטין אינטרנטי כוללת הפצת תוכן רלוונטי מקורי אודות המותג או האישיות עבורה בונים את המוניטין וקידום של התוכן לעמוד הראשון במנועי החיפוש באופן שיישקף עד כמה שניתן את קורות החיים והמוניטין בעולם הלא ווירטואלי. במקרים מסוימים הדף הראשון בתוצאות החיפוש מכיל אזכורים שליליים כגון תביעות ישנות, ביקורות שליליות או אפילו אזכורים שמטרתם פגיעה ישירה במוניטין - הכפשה או הוצאת לשון הרע. במקרים כאלו, כדאי לנסות לטפל באזכורים השליליים ורק אחר כך להמשיך לשלבים הבאים.
הסרת תוכן פוגע (1) - מתחילים מהמקור
נסה ליצור קשר עם בעל האתר ובקש ממנו להסיר את התוכן הפוגע. באתרים גדולים הסיכוי שזה יקרה קלוש אך אם מדובר באתר קטן כאשר ברור שמטרת הפרסום היא פגיעה במוניטין, יש סיכוי שהבקשה תיענה בחיוב. במקרים קיצוניים במיוחד ובמידה ובעל האתר מסרב, מכתב מעו"ד יכול לפתור את הבעיה.
הסרת תוכן פוגע (2) - פניה למנועי החיפוש עצמם
המטרה היא השמטת התוצאות הלא רצויות מדפי התוצאות של מנועי החיפוש ובראשם גוגל. במידה והמהלך הראשון לא צלח (סבירות גבוהה), נפנה למנועי החיפוש עצמם. גוגל מקבלת המון בקשות כאלו אך נעתרת לבקשה רק במידה ומתקיים אחד מהשניים:

1. במידה והתוכן הוא SPAM (בעיני גוגל כמובן).
2. צו בית משפט בארה"ב שמורה לגוגל להסיר את התוכן.

בכל מקרה אחר, גוגל אינם מסירים את התוכן וממליצים למגיש הבקשה לפעול בערוצים משפטיים. אם בכל זאת תרצה לנסות את מזלך, תוכל להגיש בקשה כאן.
* הערה: לפני כשבועיים פסק ביהמ"ש העליון של האיחוד האירופאי שכל אדם פרטי יהיה רשאי לבקש מגוגל להסיר אזכורים הנוגעים אליו. פסק הדין עדיין אינו מיושם וספק עם יעמוד במבחן המציאות.

יצירת נכסים אינטרנטיים תחת שם המותג
מנוע החיפוש של גוגל נותן עדיפות לאתרים חזקים, אתרים שנחשבים אוטוריטה בתחום בו הם עוסקים. פרופילים באתרי הרשתות החברתיות המובילות חביבים על גוגל במיוחד ולכן ניתן לראות שכאשר מקלידים שם של אדם בגוגל, קיימת סבירות גבוהה שהתוצאות הראשונות יהיו פרופיל המשתמש בפייסבוק, לינקדאין ורשתות מוכרות אחרות. גוגל מאנדקס אתרים אלו בתדירות גבוהה יותר ונותן להם עדיפות בדירוג התוצאות.

רשתות חברתיות המובילות בהן כדאי לפתוח פרופיל מעודכן:
Google+
LinkedIn
Facebook
Twitter (חזק מאוד בארה"ב. בארץ פחות)
Geektime (למי שעוסק בטכנולוגיה)
The Marker Cafe
YouTube
Vimeo
Flickr

פתיחת פרופיל ברשת חברתית הוא תהליך קצר ופשוט אך הוא חסר ערך אם לא עושים בו שימוש נכון:

1. יש לעדכן תוכן רלוונטי באופן שוטף. אל תפתח ערוץ YouTube אם אין לך מה לשים שם.
2. איסוף חברים שאינך מכיר ואינם רלוונטיים לתחום העיסוק שלך הוא מיותר.
3. רשתות חברתיות נועדו ליצירת תקשורת דו-כיוונית. פרסום חד כיווני אינו יעיל.

כדי שגוגל יידע לדרג את דף האינטרנט שלך תחת שם המותג המתאים, יש לבצע אופטימיזציה בסיסית לדף: השתמש בשמך המלא ולא בכינויים, שים את שם המותג בכותרת ואם אפשר, צור כתובת URL קצרה המכילה את שם המותג. יש פעולות נוספות שניתן ליישם על מנת להפוך דף לידידותי לגוגל ובנוסף לשלוט על הכותרת והתיאור שיופיעו בתוצאות החיפוש אך על כך במדריך נפרד.

הקמת אתר אישי
אתר אישי המופיע בדף הראשון בגוגל תחת שם המותג שלך נראה מעולה, משדר רצינות והבנה באינטרנט. כל מי שמעוניין לשדרג באופן משמעותי את המוניטין האינטרנטי שלו, יכול וצריך ליצור לעצמו אתר / בלוג שיציג את קורות החיים, כתבות מהתקשורת וכתבות של בעל האתר. קורות חיים און-ליין מחליפים בהדרגה את קורות החיים המסורתיים. כיצד עושים זאת? קיימות שתי אפשרויות:
פתיחת בלוג אישי תחת פלטפורמות בלוגים מוכרת או הקמת אתר תחת שם דומיין שלך (מומלץ). על כך במאמר נפרד.

קידום תוצאות חיוביות ודחיקת תוצאות שליליות
אם תשאלו את Siri (אפליקציית העוזרת האישית במכשירי אפל) איפה אפשר לקבור גופה, תקבלו תשובה רצינית (נסו בעצמכם או חפשו ב - YouTube). אם תשאלו מקדם אתרים שנון במיוחד, יש סיכוי טוב שתקבלו את התשובה: "בדף השלישי בגוגל"...
דחיקת תוצאות שליליות (או סתם תוצאות לא רלוונטיות שאינן משקפות את המוניטין שלכם) נעשית על ידי קידום התוצאות שאותן היינו רוצים להבליט ועל ידי כך נדחקות התוצאות השליליות מטה.

סטטיסטיקות מראות שבממוצע, 92% מהתנועה מגיעה לאתרים שנמצאים בדף הראשון בגוגל. 32.5% מהתנועה מגיעה לדף שנמצא במקום הראשון בתוצאות החיפוש, 17.6% למקום השני, 11.4% למקום השלישי. רק 8% מתנועת הגולשים מגיעה לדפים שאינם נמצאים בדף הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל.

קיימים מאות פרמטרים לפיהם אלגוריתם החיפוש של גוגל מדרג את תוצאות החיפוש עבור ביטוי מסוים. שני הפרמטרים המשמעותיים ביותר הם:

1. ביצוע אופטימיזציה פנימית לאתר או לדף. על ידי ביצוע אופטימיזציה נכונה, אנו למעשה עוזרים לגוגל לדעת מהו הביטוי העיקרי המייצג את הדף. ברוב המקרים מספיק ששם המותג (אתה או שם החברה) יופיע בכותרת הדף (Title Tag), ובתיאור הדף (Meta Description).
2. כמות ואיכות הלינקים המצביעים לדף אותו ברצונך לקדם. תחילה צור לינקים בין הנכסים האינטרנטיים שלך. דאג שהבלוג האישי יקשר לפרופילים של הרשתות החברתיות והפוך.

הגדרות פרטיות ברשתות החברתיות
מה שפרטי, רצוי שיישאר פרטי. דאג שרק המידע אותו היית רוצה לראות ברשת יהיה חשוף. תמונה או סיטואציה לא מחמיאה כבר מזמן אינה בעיה של סלבריטאים בלבד. כל אחד יכול להינזק כתוצאה מהגדרות פרטיות לא נכונות. מחיקת תוכן לא מחמיא והגדרות פרטיות נכונות ברשתות החברתיות הן צעד חובה. קרא את המדריך המתאר כיצד לעשות זאת נכון ב – Facebook וב – LinkedIn.

לסיכום
נושא ניהול המוניטין בעזרת דחיקת תוצאות שליליות הוא חוקי ולגיטימי בעיני גוגל. זה מה שהם בעצמם כותבים בנושא:

“If you can't get the content removed from the original site, you probably won't be able to completely remove it from Google's search results, either. Instead, you can try to reduce its visibility in the search results by proactively publishing useful, positive information about yourself or your business.”

הקמה ותחזוקה של פרופילים ברשתות חברתיות רלוונטיות, הקמת אתר אישי וקידום של הדפים הקיימים, יגרמו לתוכן השלילי או הלא רצוי להיקבר עמוק בתחתית תוצאות החיפוש ויסדרו לכם דף ראשון בגוגל שתהיו גאים בו כדי שבסוף נאום המעלית שלך תוכל להוסיף בביטחון: "חפש אותי בגוגל".

הכותב אלעד הוגן הוא יזם אינטרנט בעלים ומנכ"ל חברת PanPrestige.com העוסקת בניהול מוניטין, דחיקת תוצאות שליליות וניהול מותג באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב