דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבנות אתר אינטרנט ולהשאר בחיים 

מאת    [ 28/05/2014 ]

מילים במאמר: 655   [ נצפה 4714 פעמים ]

היום אין כמעט צורך לשכנע בעל עסק שיש לו צורך לבנות אתר אינטרנט. כמעט כולם יודעים להגיד את מילות הקסם "מיתוג" ו"נוכחות ברשת". עד כמה שהדברים נשמעים באנליים, זה נכון לחלוטין: אם אתה לא נמצא ברשת (האינטרנט) אתה לא קיים. מצד שני, יש קיום ויש קיום...

משום כך, גם אם בעלי עסקים, מסוגים שונים, חנויות למימכר מוצרים ממשיים, או נותני שירותים, עברו השנים האחרונות סוג של מהפך תודעתי, לגבי הצורך בהקמת אתר אינטרנט. יחד עם זאת, יש מיגוון עצום של אתרים המותאמים יותר, או מותאמים פחות לצרכי העסקים שאותם הם משרתים – וכמובן, משום כך, התועלת שבהם לבעלי העסקים איננה זהה.

המאמר הזה נועד להציב את כללי האצבע לבניית אתרים באופן הנכון, כלומר כדי שאכן ישרתו את המטרות המרכזיות של העסק, כלומר יצירת נוכחות ברשת ומטרת-העל, לגרום להניע את הגולש שהגיע אליו לצרוך את השירות שהאתר מציע.  

כדי לבנות אתר מוצלח כזה יש לעבור מספר שלבים:

1. הגדרת יעדים וקונספט

שלב זההוא למעשה האיפיון שישרת אותנו בהמשך והוא עוסק בהגדרת המטרות של האתר, הצבת יעדים והציפיות. לצורך זה מתבצע מחקר מקיף של מהות העסק, ההתמחות שלו, יתרונותיו וחסרונותיו בתחום העיסקי שבו הוא פועל ולימוד יתרונות וחסרונות המתחרים באותו פלח שוק.

2. בניה

לאחר הלימוד המפורט של צרכי הלקוח ואיפיון האתר, עוברים לשלב שבו מבצעים את בנייתו.  כמובן, כצעד ראשון נבחר את העיצוב הראשוני לאתר – שישקף את "רוח העסק" ויבטא את תעודת-הזהות הגרפית שלו. כדי לעשות זאת, טכנית, ניתן להתחיל מעיצוב מאפס, כלומר בניית סקיצה מפורטת ביותר, או אפילו עיצוב מלא של עמוד הבית והמבנה שהוחלט עליו באמצעות תוכנת עיצוב (פוטושופ היא תוכנה מובילה בתחום זה) ובהתאם לעיצוב זה לכתוב את הקוד של האתר. אלא שזהו תהליך ארוך ויקר (העסקת גרפיקאי/ת בשלב מוקדם). פתרון נוח יותר הוא שימוש בתבנית מוכנה (בין אם זה עבור וורדפרס, או ג'ומלה, או פלטפורמה אחרת) שמשקפת כבר בשלב הראשוני את סוג העסק והתאמתה בתפירה עדינה לצרכים הספציפיים של העסק, כלומר לסוג הפעילות של  העסק, המוצרים שלו וכו'. אולם, זהו רק חלק קטן מעבודת הבניה: זו צריכה להיות להתבסס ארכיטקטורת אתר נכונה – כלומר היררכיה נכונה של הקטגוריות באתר והדפים הפנימיים שלו.

3. קידום

הכל טוב ויפה, בנינו אתר, אבל האתר הזה הוא חלק ממיליארדי אתרים שקיימים ברשת. למה שהגולשים יגיעו דווקא אליו? זהו שלב הקידום. בסעיף הקודם דיברנו על ארכיטקטורת האתר שצריכה להיות נכונה. החשיבות שלה אינה רק ויזואלית ונוחות לגולש, אלא בעיקר שבניה נכונה תשרת היטב את קידום האתר, בעוד שבניה שגויה תפגע ביכולת שלו להביא את הגולשים ולגרום להם להפוך ללקוחות. הדבר נכון משום שמנועי החיפוש ובראשם גוגל, יוכלו לאנדקס את האתר, כלומר לרשום אותו במאגר המידע האינסופי שלהם ולאפשר לגולשים למצוא אותו.

אבל, קידום האתר אינו נגמר רק בבניה נכונה של האתר.  יש לנקוט שורה של פעולות אקטיביות כדי להגיע אל הגולש ולגרום לו באופן אקטיבי להגיע דווקא אל האתר שלכם ולא ללכת לאתר אחר – ואם הוא כבר מגיע שלא יברח אחרי ריפרוף של שניות אחדות. לכך יש צורך בידע שרק שירות מקצועי מיומן יוכל לתת.

4. כתיבת תכנים

זהו חלק חשוב מאד בשמירה על הרלוונטיות של האתר. ללא תכנים טובים, איכותיים ומקוריים, אין לאתר קיום – הן מבחינת הגולשים (שהפכו כבר מזמן ללקוחות בררניים של תכנים) ולא מצד גוגל, שעומדת על כך שהתכנים יהיו כאלה – אחרת נדחקים האתרים שאינם פועלים כך, לירכתי דפי החיפוש הנידחים ביותר.

5. תחזוקת האתר

בניית האתר הסתיימה, יש בו תכנים, שאם אנו מוכשרים לעשות זאת, כתבנו בעצמנו (למרות שעדיף שאיש מקצוע המומחה גם בקידום, יכתוב אותם) ואנו פועלים לקדם אותו במרץ. אלא שכמו כל מבנה, אתר אינטרנט צריך לתחזק באופן שוטף. יש צורך לבצע שינויי מבנה שונים, לעדכן מרכיבי תוכנה ופעולות תחזוקתיות אחרות כדי להוסיף לו תכנים ושירותים על פי הצורך, לשמור עליו כאתר בריא מבחינה טכנית ושעולה במהירות ולנקות אותו באופן שוטף מ"ג'אנק" שנוסף לו מעצם פעולות העידכון (כאשר הוא לא נעשה בידיים מקצועיות) כל אלה אפשר לקבל אך ורק מאנשי מקצוע בתחום בניית האתרים, כדי לא לגרום נזקים שיגררו הוצאות גדולות בתיקונם.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב