דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניית אתר אינטרנט - מושגים בסיסים 

מאת    [ 28/05/2014 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 3034 פעמים ]

ערב טוב.
כיצד ניתן לשדרג אתר? מה זה בכלל אתר אינטרנט? אלו טכנולוגיות? מה אני צריך לעשות? - אלו הם רק חלק מהשאלות אותם ניתן לשאול בנושא בניית אתרים - ואנו נעשה כמיטב יכולתנו לעשות סדר בבלגן בשפה פשוטה.

 

אתר אינטרנט

זהו בעצם מכלול הקבצים, התמונות ועוד, אשר יושבים להם על מחשב אחד ונגישים לכל מי שגולש באינטרנט. יש מיליוני אתרי אינטרנט בעולם ולמה שלך לא יהיה גם?

 

שרת

אתר אינטרנט יושב על מחשב אי שם בעולם. המחשב הזה נקרא שרת כי הוא משרת את כל מי שגולש אליו. המחשב שיש לנו בבית הוא בדרך כלל לא שרת אלא דווקא נקרא לקוח כי הוא לא משרת אף אחד, להיפך.

 

דפדפן ותאימות

כדי לקרוא או לגלוש אל אתרים, אתה משתמש בתוכנה שנקראת דפדפן והיא מותקנת על המחשב או המכשיר הסלולרי שאתה משתמש בו עכשיו על מנת לקרוא את הטקסט הזה. דפדפנים נפוצים הם: אקספלורר, כרום, אופרה, אנדרואיד, פיירפוקס ועוד. מה שמשותף לכולם זה שהם יודעים שפת HTML שזו בעצם השפה שכל האתרים בנויים בה.
למרבה הצער, לא תמיד יש אחידות בין כל הדפדפנים על שלל הגרסאות שלהם. לכן יש לבדוק יש לוודא כי האתר שלנו ייראה בצורה טובה ואחידה על פני כל הדפדפנים וזאת כולל המכשירים הסלולריים אשר תופסים נתח חשוב משיעור הגולשים באינטרנט.

 

דומיין או כתובת

כדי שנוכל לגלוש אל אתר מסויים אנחנו צריכים את הכתובת המסויימת שלו. כתובת נפוצה וידועה היא למשל www.google.com . את הכתובת של האתר ניתן לראות בדפדפן בדרך כלל בחלק העליון שלו. כדי להיות בעלים של כתובת צריך לרכוש אותה מארגון האינטרנט הבין לאומי או אחד מסניפיו.

 

אחסון האתר

כל אתר אינטרנט יושב למעשה על שרת, כי כמו שאמרנו: מדובר בקבצים ובמחשבים. האחסון בעצם מהווה את הזמינות של האתר כלפי כל העולם, ועל זה אנחנו משלמים קצת כסף.

 

קישור או לינק

לכל אתר יש כתובת.
לכל לינק יש כתובת.
כשולחצים על לינק מסויים, מגיעים לכתובת שרשומה בו - והיא הכתובת של האתר. הנה דוגמה: לינק לגוגלאשר הכתובת שלו היא www.google.com

 

קוד או קוד מקור

השפה שבה כתובים כל האתרים הינה שפת HTML. השפה הזו היא בעצם שפה רגילה עם מילים והכל, אבל בתוספת האפשרות לצבעים, תמונות, וידאו, אנימציות וכדומה. בנוסף, ייתכנו דברים נוספים כמו בסיס נתונים ועוד אלמנטים באתר. מכלול כל האלמנטים שהוזכרו מהווה את קוד המקור של האתר.

גישה לקוד המקור

קוד המקור יושב על השרת. חלקו נגיש לכולם וחלקו מוסתר. החלק הזמין לכולם בדרך כלל הוא ה HTML והתמונות, בעוד שהחלקים הרגישים יותר כמו מידע על הגולשים - מוסתר בדרך כלל, אלא אם כן מישהו פרץ לאתר, חס וחלילה.

 

מערכת ניהול

כל מי שיש לו גישה לקוד המקור יכול לשנות את האתר כרצונו. לפעמים, אנחנו רוצים לתת לאדם מסויים את האפשרות לשנות חלקים מסויימים באתר גם מבלי גישה לקוד המקור. לשם כך יש מעין תת-אתר נוסף המוגן בעזרת סיסמא, והוא מאפשר לשנות אלמנטים מסויימים באתר כמו שגיאות כתיב או הוספת תמונות וכדומה.

 

מתוך:

itgoldman.com

בברכה איתי,IT goldman | אתרי אינטרנט ומערכות מידע


http://itgoldman.com


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב