דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משכשוך בבריכה לבריכת שחיה פרטית 

מאת    [ 28/05/2014 ]

מילים במאמר: 704   [ נצפה 3186 פעמים ]

להיות בעלים של בריכת שחיה הוא החלום הרטוב של רוב האנשים. ישנם שמועות רבות בנוגע לעלויות ואחזקה של בריכות השחיה, בפועל להרבה  אנשים אין מושג במה כרוך הקמה והפעלת בריכת שחיה עד שיש להם אחת כזו בפועל. בשנים האחרונות אנו עדים למגוון בריכות שחיה על הקרקע מ PVC ופיברגלס שמביאות את הבעלות על בריכת שחיה להיות בהישג ידם של צרכנים רבים.

בריכות אלה המכונות בד"כ בריכות על קרקע, כעת מוצעות במגוון רחב של גדלים ממספר מותגים גדולים בעולם. ישנם מותגים גדולים וידועים בתחום שתיים מהם הוא בריכות Intex ובריכות Bestway יש להם מבחר ענק של בריכות אשר נעות בין קוטר של 240 ס"מ הרדודה ועד לבריכות שחיה עמוקות של מעל 600 ס"מ. צורות בריכות השחייה מעט מוגבלות אך הם נמצאים תמיד בפיתוח ועלייה, נכון לעכשיו ישנם צורות עגולות, אובל, מרובעות ומלבניות הן הנורמה המקובל כיום וניתן למצוא את רוב בריכות השחיה בשתי צורות נפוצות אלה מעל הקרקע.

אלו בריכות שחיה ממתכת הממוסגרים במסגרת מתכת העוטפת ותומכת את הבריכה. לעתים קרובות בריכות שחיה יכולות לעמוד לאורך השנה בחוץ בתנאי האקלים השונים מבלי חשש לנזק. הסגנון האחר הוא טבעת מתנפחת סביב החלק העליון של הבריכה לפני המילוי, היא פועלת כמו לצוף על המים ומבטיחה כי פני הבריכה ישארו תמיד מעל קו המים. שני המותגים שצויינו כאן מציעים שילוב של שתי סוגי הבריכות, בד"כ ניתן למצוא זאת בבריכות בצורת אליפסה. בריכות גדולות יעילות ככל שהקרקע גדולה בהתאם וכך אנשים רבים יתקינו בעצמם אם יוכלו להרשות.

בהשוואה להתקנת בריכת שחיה קבועה קניה והתקנה של בריכת שחיה ניידת יכול להוות חיסכון משמעותי. טיפול ואחזקה שוטפת בריכה זו עשויה להחזיק שנים רבות אם כי אולי לא כמו בריכת שחיה סטנדרטית וקבועה. התקנה של בריכות אלה בד"כ היא עבודת "עשה זאת בעצמך" ודורשת קצת יותר מרק מציאת פיסת מקום אלא גם הבנה בסיסית ואוריינטציה טכנית למלאכת ההרכבה. בד"כ הרכבה של בריכת שחיה אינה דורשת זמן רב ובתוך יום תוכלו לסיים להרכיבה במהירות וקלות ולהיות בעלי בריכת שחיה בגינה שלכם ? אם כי זה די תלוי בגודל הבריכה שבחרתם והזמן שנדרש למלא את הבריכת שחייה בכמות המים הנדרשת.

ברגע שבריכת השחייה מתמלאת במים היא מוכנה מייד לשימוש. טעות נפוצה של אנשים היא להשתמש בבריכת השחייה באותה הצורה כמו בבריכת השחייה הרגילה, בריכות אלה מעוצבות ומתוכננות להיות בריכות שחיה. היות והם לא מתוכננים ככה שיהיה ניתן למלא ולרוקן אותם באופן רגיל הם מתוכננים כך שהם מסופקים יחד עם משאבות וציוד סינון הנועד לשימוש עם כימיקלים קונבנציונאליים כדי לשמור על המים נקיים כך שזה יבטל את הצורך לרוקן ולמלא את הבירכה באופן רצוף בדיוק כפי שלא עושים כך עם בריכת שחייה בקרקע.

טיפול בחומרים כימיים בבריכת שחייה ניידת בד"כ זהה לסוג טיפול של בריכת שחיה קרקעית, זה יכול לקחת זמן רב ותהליך יקר אך חיוני כדי לשמור על רמת צלילות נאותה של מי הבריכה לרחצה של בני אדם, ללא טיפול שכזה בריכת שחיה לא תתאים לשימוש בני אדם בתוך מספר ימים בודדים. לעתים אצות מופיעות במים בתוך 5 ? 10 ימים, עם זאת כמו מוצרים רבים אחרים ככל שבעלות על בריכת שחיה נהיית יותר ויותר פופולארית כך גם משתפרת טכנולוגיית הטיפול מונע בבריכה. לדוגמא מספר חברות מציעות כעת שיטת טיפול בבריכות שחייה באמצעות מלח לטיהור מי הבריכה. למרות שמלח הינו חומר זול היחידות שנדרשות שנדרשות לעבודה שכזו אינם זולים כלל וחשבון החשמל שנדרש להריץ את המכונה יכול לעיתים להיות גבוהה משמעותי. חברה בריטית לחומרים כימיים לבריכה עבדה לייצר נוזלים רב תכליתיים אשר יש רק להוסיף במינון הנדרש כל פעם למי הבריכה פעם בשבוע כטיפול מונע. זה הופך את הטיפול והאחזקה לזול, קל ומהיר.

תחום נוסף שבפיתוח בתחום זה הוא חימום בריכות, כמו בריכות השחייה הניידות גם המקובעות בקרקע יכולים להיות מחוממים באמצעות ציוד מסורתי. מה שנדרש בדיוק עבור חימום בריכת שחיה מלאה תלוי בנפח הבריכה, אם דרוש לכם בריכה מחוממת שווה יהיה לכם לבזבז זמן וכסף לרכישת גוף תנור חימום בריכות שחייה המתאים בגודלו לחימום גודלה של בריכת השחיה שלכם. למשאבת חימום קטנה לא יהיה כמעט כל אפקט לחימום הבריכה, הוצאת כסף על משאבת חימום קטנה מדי הוא בזבוז של כסף.

מספר חברות פיתחו חימום מים סולארי, ההישג יכול להיות די טוב לחימום יעיל של המים אך הם יקרים מדי להתקנה. כמה בעלי בריכות שחיה התקינו בעצמם מחממי מים סולארים בהצבת צינורות ארוכים חזרה מהמשאבה סלול מקדימה ואחורה של פלטות זכוכית, חלק דיווחו על תוצאות יעילות למדי באופן לא רשמי. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב