דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להמנע מטעויות שכיחות בעת רכישת מצנן או מזגן נייד 

מאת    [ 27/05/2014 ]

מילים במאמר: 490   [ נצפה 3930 פעמים ]

מצנן אוויר מים ומזגן נייד הם מכשירי קירור יעילים, המהווים אלטרנטיבה או תוספת למערכות מיזוג קבועות. מדובר בשני מוצרים שפועלים באופן שונה לחלוטין ומביאים לתוצאות דומות אמנם, אך לא זהות. מצננים ומזגנים ניידים אינם מסובכים להתקנה והם בדרך כלל חסכוניים הן מבחינת עלויות הרכישה והן מבחינת הוצאות התחזוקה והחשמל השוטפות. בכדי להנות מהיעילות, החיסכון והנוחות המירביים יש לוודא, כי אתם בוחרים את סוג המכשיר הנכון למיקומכם ואת הדגם המתאים לצרכיכם. איך תדעו? לפניכם חמישה נושאים שיש לבדוק טרום רכישת מצנן או מזגן נייד ורבים נוטים לשכוח.


    • סביבת אקלים
    מנגנוני הקירור של מצנן ומזגן מבוססים על טכנולוגיות שונות; דרך פעולת המצנן גורמת לירידה של 10-20 מעלות צלסיוס תוך שמירה על לחות מסוימת באוויר בשל פליטת אדי מים, הפוך ממזגן אשר מקרר תוך הוצאת הלחות מן האוויר. כל אחד מאמצעי הקירור מתאים לסביבה שונה. מצנן מתאים לאיזורים חמים מאד ויבשים יחסית ואילו מזגן נייד מתאים לאיזורים ממוזגים או חמים ולחים. בחירה בסוג המכשיר שאינו תואם את האקלים שבסביבתכם עלולה ליצור מצב בו המכשיר אינו יכול לתפקד כראוי ובכל מקרה, יעילותו נמוכה מאד.
    • יכולת הקירור
    עצמת או כושר הקירור נמדד ביחידות בריטיות תרמיות (BTU). ככל שערך ה-BTU עולה, עולה גם יכולתו של המזגן לקרר. המסקנה הרווחת והמוטעית היא שתמיד רצוי לבחור בדגם בעל BTU גבוה ככל האפשר. למעשה, עצמת המזגן האופטימלית לחדר מסויים צריכה להתחשב גם במימדי החלל. מזגן יכול להיות חלש מדי עבור חדר בעל מימדים, אך מזגן נייד יכול גם להיות חזק מדי עבור חלל קטן. מזגן שמקרר מהר את החלל לא מאפשר פעולה ממושכת דיה ליצור ייבוש של האוויר.
    לא רק את מימדי החדר כדאי לקחת בחשבון. חדרים הסופגים שמש ישירה יזדקקו לתוספת של כ-10% BTU ולעומתם חדרים מוצלים יזקשן 10% פחות BTU. חדרים בהם פועלים מכשירים פולטי חום כמו מחשבים, מקרר, תנור או כיריים דורשים תוספת של כ-4,000 BTU.
    • מדרג יעילות
    את יעילות המכשיר מדרגים בסולם הקרוי EER. ערכי הסולם מתארים את יעילות האנרגיה; כלומר, היחס בין צריכת החשמל לעצמת המזגן לפי הנוסחה: EER = BTU / Watts
    רבים, גם אם מתייחסים לערכי ה-BTU מתעלמים ממדרג ה-EER למרות שהוא שלמעשה מעיד על מידת יעילותו החשמלית או חסכנותו של המזגן. דגמי מזגנים ניידים בעלי BTU זהה אך צריכת חשמל שונה ידורגו כבעלי EER שונה וכמובן, שהעדיפות היא ל-EER גבוה.
    • מערכת איוורור
    יחידות ניידות של מצננים ומזגנים דורשות בדרך כלל גם מערכת איוורור כלשהי. הדרך הנפוצה היא לאפשר את האיוורור דרך חלון קיים בחדר, אך אפשר ליצור מערכת איוורור גם דרך קיר או תקרה. היחידות מגיעות עם ערכת חלון ויש לבדוק כי היא אכן מתאימה לצורה ולגודל החלון הקיים בחדר. אם ישנה בעיה עם האיוורור ניתן למצוא בשוק כיום גם דגמים של מזגנים ניידים שאינם דורשים איוורור. 
    • מתח חשמלי
    לכל דגם של מזגן נייד יכולה להיות דרישה שונה מבחינת מתח החשמל. מצננים אינם צריכים חיבור מיוחד ודי להם בחשמל חד-פאזי רגיל; לעומת זאת, מזגן שצורך יותר מ-220 וולט מחייב מעגל ייחודי ומזגן נייד שעולה על 380 וולט דורש חיבור תלת פאזי, כדי להמנע מבעיות במערכת החשמל ומליקויים בתפקוד היחידה.

יונתן ר. הינו מנהל חברת א. מערכות, המתמחה במתן פתרונות אוורור, קירור וחימום לאיזורי חוץ ופנים. החברה משווקת ומשכירה מוצרים איכותיים ושירותים מקצועיים ללקוחות עסקיים ופרטיים.         לפרטים נוספים בקרו באתר החברה: א.מערכות    לייעוץ צרו עימנו קשר בטלפון: 050-8330888  או בדואל: href="mailto:yonir4@gmail.comyonir4@gmail.com">">yonir4@gmail.com      נשמח לעמוד לשרותכם!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב