דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע חשוב להכין תכנון פיננסי 

מאת    [ 18/05/2014 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 2603 פעמים ]

תכנון פיננסי לעסק נותן את נקודת הראות של כיצד החברה חושבת להוציא את הכספים שהיא עתידה להרויח. אחת הנקודות החשובות הינה שתקציב גם קובע מהן הגבולות של החברה להוצאה כספית על כל סעיף בדוחו"ת הכספיים.

בניית תקציב נעשית תמיד על בסיס הדוחו"ת הכספיים של השנה או השנתיים האחרונות כאשר בוחנים מהו אחוז הגידול בהכנסות ובמקביל הגידול בהוצאות. ניתוח רציני ומקצועי של דוחו"ת הרווח והפסד עבור השנים האחרונות נותן את כל המדדים והנתונים הנדרשים לבניית התקציב עבור השנה הקרובה.

הבעייה שרוב בעלי העסק מחליטים שחבל על הזמן של בניית התקציב וקיימים אלו שימצאו מעט זמן יכינו את התקציב אך מהר מאד ימצאו את עצמם זונחים את התקציב וחוזרים למצב הקודם שלהם. כאשר באים להכין תקציב יש לקחת בחשבון כי בניית תקציב נכון תוביל את העסק גם ליציאה ממשברים פיננסים, מאחר ותקציב הבנוי נכון ייתן את הדרך הנכונה לעסק לפרוץ קדימה.

בבניית תקציב ותכנון פיננסי נכון ייתן בידי העסק את האפשרות לדעת כמה העסק יכול להוציא, ומעבר לכך על מה הוא יכול להוציא את הכסף. עסקים רבים נמצאים במצב בו הם מחליטים שאין ברירה וממשיכים בהתנהגות הרגילה שלהם, כלומר להוציא כספים ולצבור הוצאות מבלי לבדוק מהם החוזקות או החולשות של העסק.

בניית תקציב ותכנון פיננסי לעסק יתנו את ההבנה מהן ההוצאות הנדרשות לעסק, לעיתים נגלה כי אין הוצאות לקיזוז, וכי העסק פועל במינימום הוצאות. השאלה אשר תשאל בנקודה זו הינה כיצד ממנים את העסק כאשר ההוצאות נמצאות במינימום האפשרי, התשובה בד"כ לבחון את מקור ההכנסות בעסק. עסקים בד"כ נוטים להמשיך בדרך השיווק הרגילה הקיימת אצלם ולא מחפשים את הדרך להגדלת הכנסות בחשיבה מחוץ לקופסה. תכנון פיננסי ייתן גם את הדחיפה לחפש כיצד להגדיל את המכירות בדרכים יותר יצירתיות.

הכנת התקציב והתכנון הפיננסי נותן גם את האפשרות להשוות תוצאות אמת לתכנון המקורי. כאשר עורכים תכנונים בראש בד"כ יש נטייה לשכוח חלק מהנתונים ולשבת בבטחה שהכל בסדר.

הכנת תקציב ותכנון פיננסי נכון יתן את הכיוון לבניית מפת הדרכים עבור העסק, כלומר נבנה את היעדים של העסק. יש לקחת בחשבון כי התקציב צריך להיות בנוי נכון ואמין בכדי לקחת את ההחלטות הפיננסיות הנכונות. התקציב גם ייתן לנו לבחון שינויים בלתי צפויים, לדוגמה מצב של מיתון או צמיחה כלכלית, כאשר יש לנו את התקציב בנוי בדף אקסל ניתן להכניס את הנתונים החדשים ולבחון את השינויים במצב הפיננסי.

אמת הכלכלה כל הזמן משתנה, בעלי עסקים נוטים לאמר כי חבל לבנות תקציב מאחר ולא ניתן לתכנן מעכשיו קדימה למספר שנים ואף לא לשנה אחת, אך החברות הגדולות והמצליחות ביותר יוצרות תקציב רב שנתי מה שנותן להן את ההסתכלות הרחבה ביותר על השינויים המתרחשים בכלכלה. לפי דעתי כל עסק ואני מדגישה כל עסק חייב לבנות תקציב שנתי ותכנון פיננסי בכדי למצא את עצמו בדרך להצלחה.

שרייבר רחל - ייעוץ וליווי פיננסי כלכלי עסקי קבלו עכשיו מדריך חינם להפוך לעסק מצליח הורדו עכשיו 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב