דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אז מי באמת אחראי על עיצוב בבית? 

מאת    [ 17/05/2014 ]

מילים במאמר: 723   [ נצפה 2995 פעמים ]

אז מי באמת אחראי על עיצוב בבית?

עיצוב הבית קרוב יותר לנשים, נושא זה ידוע לכל.

סקר שנערך מטעם חברת לוקוצ'ינה מטבחים מאשר את הנחה זו. ואכן, רוב המתעניינים בשדרוג/ רכישת מטבח הן נשים מעל גיל 30

הערך של המוצר בעיני הלקוח הוא חלק נכבד מתהליך החלטת הקניה שלו אך האם מדובר על העלות הממשית. מה ייתן למוצר ערך? האם יש דרך למדוד את הערך והתועלת? שאלות אלה יבחנו במאמר זה בהתמקד על מיצובו של המוצר המיועד לפלח השוק הנשי.

הערך יופי ואסתטיקה קשים למדידה אך זהו ערך חשוב  עבור צרכנים הזקוקים ל"העשרה וסיפוק אישי". מדידת ערך זה נעשה ע"י חומרים מהם מורכב המוצר, גודל, צורה ומרקם אותם בוחנים חושי הראיה, השמיעה והריח. ערך שלישי הנוחות -  נובע מהשימוש או מהסטטוס שהמוצר מעניקה לבעלים .

אולם קיים שוני בהעדפותיהם של נשים וגברים בנושא עיצוב והאסתטיקה .

עיצוב המוצר כיום מתייחס לאספקטים שונים הנוגעים לצרכיו של הלקוח. ההתייחסות לעיצוב הוא כ"מראה" של המוצר, ועיקרו התמקדות בהעדפות הצרכנים כיום, בעיקר הנשים שביניהן. אך האם מדובר רק בעיצוב? מהם הגורמים הנוספים המשפיעים על כוונות הרכישה של המוצר המובילים לרכישתו בפועל? גברים ונשים שונים בהתנהגות הצרכנית, החל במוצרים שהם רוכשים ועד לתגובותיהם לפרסום ומיצוב המוצרים ההבדלים נובעים מגורמים ביולוגיים, חברתיים ועוד.

ניסיון לאבחן תכונות של נשים, שהן רלבנטיות להתנהגות צרכנית, הוא ניסיון מסוכן משתי סיבות: ראשית, הכללות תמיד פוגעות ברמת הדיוק, משום שאין מקרה שבו לא ניתן להצביע על חריג או יוצא מן הכלל, אשר בא לסתור את ההכללה כולה. שנית, אם ההכללות מבוססות על ציפיות סובייקטיביות של המתבונן, תמיד אפשר לטעון שהן טעונות, משוחדות או לא נכונות. לרבות מהתכונות ניתן לייחס, בנוסף להיבט החיובי, גם היבט שלילי ואם ייחוס התכונה נעשה ע"י גבר, הנטייה תהיה לפרש זאת לצד השלילי אשר ייצור התמרמרות והתנגדות. להלן מספר תכונות רלוונטיות לנשים, באופן החשיבה וקבלת החלטות בתחום הצריכה של מוצרים ושירותים:


    • 

    נשים מחפשות מגוון של מוצרים וחידושים.


    • 

    נשים שמות דגש על היבטים אסתטיים של המוצר.


    • 

    נשים אוהבות להתייעץ ולשמוע חוות דעת של אחרים.


    • 

    חשוב להן להיות מעודכנות בחידושים האחרונים.


    • 

    הנשים רואות עצמן אחראיות לצרכי כל המשפחה ולא רק לצרכים האישיים שלהן.


    • 

    נשים גישה מעשית לפתרון בעיות.


    • 

    נשים מקדישות תשומת לב לפרטים.

    מכיוון שהן מחפשות מיגון של מוצרים וחידושים, הן מוכנות ורוצות להקדיש זמן לקניות משום שזוהי הדרך לראות מה חדש ומה השתנה. עם זאת, אין הן אוהבות שיגידו עליהן שהן עושות "שופינג", משום שהקונוטציה של פעילות זו היא של בזבוז והוצאה מיותרת. כוחן העולה של נשים, כישורי המנהיגות שלהן וכוח הקנייה שלהן הוא הדבר החזק והדינמי ביותר הקיים כיום בעולם העסקים. 

    נשים מקבלות הדרכה נרחבת יותר לתפקיד "לקוח" מהוריהן ולכן הן מחשיבות תפקיד זה כחשוב יותר לעומת גברים, כתפקידן המשפחתי. בשל הבדלים ביולוגיים - הדיבור מפותח יותר אצל נשים. עקב כך צורת החשיבה שונה – גברים מסתמכים יותר על חוקים גלובאליים או תפיסת קטגוריות בזמן עיבוד מידע בעוד נשים מנתחות את הפרטים בזמן זרימת המידע. בנוסף נשים פועלות אחרת מגברים – הן דואגות יותר להרמוניה סביבן ורגישות יותר לצורכיהם של אחרים לכן הן  שמות דגש על מידע החשוב גם לאחרים, לעומתן גברים המונעים על ידי מטרות ומרוכזים יותר בעצמם, אי לכך הם מסננים מידע ומשמיטים מסרים חשובים.

    נשים הן צרכניות שונות מגברים, הן קונות מוצרים ושירותים אחרת:

    1.            נשים קונות באוריינטציה של יחסים, גברים באוריינטציה של מטרות.

    2.            נשים מתייחסות לכסף כאמצעי, כאשר גברים רואים בו מעמד ואמצעי להדגיש את ניצחונם .

    הצרכנית של היום אינה דומה לשום צרכנית שחייתה בעולם לפניה וכדי להמחיש את השוני די אם נתייחס לאלמנט אחד חשוב מאד במחקרי השוק המסורתיים – הגיל. מחזור החיים והצרכים של נשים אינם משקפים יותר את גילן.

     

     

     

     

     

חשוב לזכור זמן הוא המשאב  החשוב ביותר עבור נשים! מחקרים רבים מעידים כי נוחות מהווה את אחד הפקטורים הקריטיים בהחלטות הקנייה אצל נשים.

החיסכון בהתרוצצות בין החנויות מקנות יתרון משמעותי לערוץ האינטרנט. הסיבה לביצוע  הקניות  באינטרנט  המתבצעות אצל 82% מהנשים היא בראש וראשונה נוחות. מקורות רבים ציינו את העובדה כי כאשר הנשים מגדירות את חוויות הקנייה נוחה ונעימה – נאמנותם כמעט מובטחת.

נשים שבעות רצון יותר ברכישת המוצר כאשר חווית הקניה מענגת ומהנה. נשים מצפות להגשים את עצמן דרך קניית המטבח , להיות מעודכנות ואופנתיות, אך הדרך לכך היא באמצעות מימוש חוויית הקניה הנוחה בעיניהן.

 

 

http://www.lookcucina.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב