דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אז למה כ"כ חשוב לנו להשקיע בעיצוב המטבח? 

מאת    [ 17/05/2014 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 2868 פעמים ]

אז למה כ"כ חשוב לנו להשקיע בעיצוב המטבח?

הנחת המוצא של עיצוב המטבח היא שמטבחים בימינו הם חלק הדומיננטי של הבית. המטבח הוא  ליבו של הבית ולמוקד מרכזו בו מתקיימות רוב הפעילויות המשפחתיות. בעבר הוא נועד רק למטרה אחת שהיא בישול לעומת היום השהייה הממושכת בו גרמה לאנשים לשים עליו דגש רב יותר ובעיקר בעיצובו. בהתאם לכך הביקוש לעיצוב אישי אשר מושפע מאופיים של תושבי הבית תפס תאוצה וגבר.

העיצוב הוא האספקט הראשוני (appearance) שנראה לעין בעיני הלקוח, עוד טרם השתמש בו. היבטי החזות של המוצר, הרושם הראשוני נוצר מעיצובו . עם זאת, שאלת העיצוב היא אינדבידואלית ומתפרשת בעיני המתבונן. בהבדלים של תרבות וטעם אישי עיצוב מסוים ייתפס כאיכותי, חדשני ומעורר השראה אצל האחד, יחשב לחסר טעם אצל האחר. עיצוב מעבר לשאלת הטעם האישי, הוא קשור לאיכות וניתן לחבר בין השניים .

במהלך השנים נדונה השאלה מדוע ובאילו כלים שימושיים יש להתבסס בתהליך העיצוב של מטבחים. מתודולוגיות רבות וחדשות ותהליכים מורכבים הפכו לשימושיים. במסגרת זו  השוק הפך לממוקד בצרכי השימוש של הלקוח .

 

 

 

בשנים האחרונות מדובר על תהליך של "עיצוב שלם"  (Total design) לעומת המקובל קודם לכן "עיצוב חלקי". הטענה היא כי עיצוב "שלם" לוקח בחשבון מכלול של גורמים החל מהכסף המושקע לצורך העיצוב ועד עובדים מדיסציפלינות שונות, ביניהם מהנדסים, אנשי שיווק, אנשי מכירות בשטח וכדו'. תהליך זה הוא סיסטמטי ואקטיבי המתייחס לצרכי השוק והצרכן עד למכירתו המוצלחת של המוצר, וכולל מרכיבים של עיצוב בתוכם: בחינת צרכי הלקוח, פירוט של עיצוב המוצר, עיצוב תפיסתי ומכירות .

"הופעתו" של המוצר היא קשה להגדרה היא כוללת צבע, מרקם, גימור ושונה ממוצר למוצר. בעיצובו של מטבח על החברות לזכור באופן תמידי, כי לא משנה מהו המוצר ומהו העיצוב הנבחר לו, הרושם הראשוני של המוצר בעיני הלקוח, טרם הקניה הוא החשוב. העיצוב הוא המראה של המוצר, השימוש בו ויעילותו באה לאחר מכן. בעיצוב המוצר חיוני לבחון מידע ראשוני על העדפותיו, כמו גם דעות קדומות, אופי המשפחה והצרכים שלה .

מטבחים מעוצבים מיוצרים עבור הלקוחות בהזמנות אישיות, על פי מידות מדוייקות בחלל המבוקש, ותוך התחשבות בצורכי הדיירים ובסגנון האהוב עליהם. בניגוד למטבחים המוכנים מראש ואשר מיוצרים בדרך תעשייתית נכללים בעיצוב זה תוכניות המפורטות לבנייה ועיצוב פריטי הריהוט, בדגש על תפיסה העיצובית האישית של המזמין. כך למשל יש להתייחס להתאמת גודל המטבח, הפרטים הנכללים בו וסוגי החומרים המרכיבים אותו עצמו באים לידי ביטוי עם הגדרת אופי בעלי הבית וכמות הימצאותם בבית בכלל ובשטח המטבח בפרט.

ידוע כי במטבח יש להשקיע תקציב ומכובד, אך בהנחה שהמטבח מהווה את מרכז חיי הבית והמשפחה, ואמור לספק נוחות מקסימאלית לצד מראה דקורטיבי ואווירה משפחתית ונעימה, הוצאה זו הכרחית. מטבחים מעוצבים מאפשרים לתכנן חדר מושלם אשר כל חלקיו ייראו כמערכת אחת, או לשלב יחידות שונות אשר ישתלבו במראה הכללי, כמו אי למטבח, או פינה צדדית עם משטח עבודה מעניין ובולט לעין. המתלים, הידיות והמעמדים השונים בחדר מדגישים את צרכי ואופי בני המשפחה.

 

http://www.lookcucina.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב