דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


SAP מול אורקל - מ-ERP ל-SOA 

מאת    [ 12/03/2008 ]

מילים במאמר: 916   [ נצפה 4645 פעמים ]

תגיות: pCon, אורקל, סאפ, SAP, ERP

המסר העיקרי הוא - SAP ואורקל הן שתי חברות ענק, המציעות מוצרים רבים המתחרים ביניהן. איך יכול ארגון להחליט במוצרי איזו חברה לבחור? האם יש יכולת לשלב בין מוצרי שתי החברות? ומדוע, בעצם, לא לבחור בחברות אחרות, קטנות יותר, שאולי יתאימו יותר לארגון?

תחרות חדשה ומעניינת

התחרות בין SAP ואורקל מתחממת והיא תחרות על ליבת המחשוב הארגוני העתידי. זה הוא מצב חדש עבור שתי חברות שלפחות מבחינה היסטורית לא היו יריבות ומוצריהן נחשבו בעבר למשלימים.

התחרות החלה כשב-2004 חיזקה אורקל את התעניינותה ביישומים ארגוניים. מדובר בשתי חברות ענק, המציעות מוצרים לליבת הפעילות העסקית ומכאן חשיבותם. שתיהן מציעות פתרונות בתחום ה-ERP וה-CRM, יישומים עסקיים ואינטגרציה. אורקל מתמחה גם בבסיסי נתונים וניהולם. מאחר ואין בידינו נתונים מדוייקים שמאפשרים לקבוע בוודאות מי המובילה בכל תחום, בחרנו להביא את הדברים שמצאנו במקורות שלנו וכן דברים שנמסרו לנו על ידי דוברי החברות.

מוקד עיקרי לתחרות, הם שני מוצרים מובילים: אורקל עם Oracle Applications המבוסס על Fusion middleware (לחברה מוצרים אחרים לתחום ה- SMB דוגמתAccelerate ) ו-SAP עם חבילת יישומים המבוססים על פלטפורמת NetWeaver לשוק הארגוני (לחברה מוצרים אחרים לתחום ה-SMB, דוגמת SAP Business One). ראה ידיעה 858.32.

נכנסות לתחומים חדשים

שתיהן מנסות כעת להיכנס יותר לשוק ה-SMB ולתת ביטוי למגמות מובילות כוירטואליזציה, SOA, Web 2.0, קוד פתוח, צריכת תוכנה כשירות, חיפוש ארגוני ופתרונות בתחום הניידות. בין תחומי התחרות העיקריים בין השתיים כלולים היישומים הארגוניים, BI, MDM, BPM וחיפוש ארגוני.

על כל אלה מנמ"רים ומנהלים רבים מתלבטים כעת בשאלות כמו איך לבחור בין הפתרונות? מה היתרונות היחסיים שלהן? מהם החסרונות והבעיות?

אסטרטגיית הגידול של אורקל מתבססת על רכישת חברות, בעיקר מתחרים. בין השאר נציין את רכישת Hyperion, Peoplesoft ולאחרונה גם BEA. בניגוד לאורקל, רכישת Business Objects ע"י SAP היא הליך יוצא דופן עבורה.

שתי החברות מתחרות גם כנגד שורת ספקיות ענק אחרות, בעיקר IBM ומיקרוסופט. מצד שני, אלה הן גם בנות ברית, במובן זה שיש להן מוצרים משלימים למוצרי SAP ואורקל.

קבוצת SAP בנס טכנולוגיות משמשת החל מ-1994 כנציגת SAP בישראל ומשרדה המקומי. לאורקל סניף מקומי - אורקל ישראל, בראשות משה חורב.
בארץ, נהניתSAP מייצוג משמעותי, בזכות ממשלת ישראל שמהווה לקוחה מרכזית במסגרת פרוייקט מרכב"ה.

על המדף

קבוצת SAP ב-Ness מציעה את מוצרי החברה וגם שרותי התאמות SAP לישראל, תמיכה והדרכה; SAP מציעה שורת הרחבות תואמות ל-NetWeaver המכונות xApps; פתרונות משלימים של לקוחות החברה ושותפיה לפלטפורמת NetWeaver, זכאים להגדרה Powered by SAP NetWeaver; ב-Menahel4u מציעים את Budget One, לשליטה ובקרת תקציב באמצעות SAP Business One ואת SHVA One, מערכת סליקת כרטיסי אשראי דרך Sap Business One; ב-Ness מציעים גם את Object Manager, פתרון למיכון ואכיפת נוהל הפצת שינויים וניהול תצורה בסביבות SAP; ב-Amodat מציעים את Mobile Sales, מערכת מסופונים ניידת עבור סוכני שטח, בעלת ממשק אלSAP Business One, עם כל המרכיבים שסוכן שטח צריך, ומציעה גם את Mobile CRM עבור מקדמי מכירות; ב-R.E.L'S מציעים את Intercompany Solution, פתרון לסנכרון מערכות רב-חברתיות, המרחיב את יכולות SAP Business One בניהול דו"חות באמצעות מנוע תרחישים אוטומטיים, ומיפוי תהליכים ארגוניים; INTER-IT הוא מנוע ממשקים המאפשר למשתמשי SAP Business One העברת וקליטת נתונים מוגדרים ממנה לכל מערכת אחרת.

אורקל ישראל מציעה את מוצרי החברה ושרותי תמיכה, ייעוץ ו-Oracle University; שותפי החברה הגדולים ביישום חבילות ה-ERP וה-CRM הם One1Up מקבוצת One1, אדוונטק, טלדור, IBM ישראל ומטריקס; מעבר לכך, פתרונות משלימים למוצרי אורקל כוללים את: Business & Decision, Demantra, Advantech, מלם תים, Agile, סיסטמטיקס, UPK, Smart IT, iFlex, מטריקס, Retek ו-Glog; יעל תוכנה מציעה שורת פתרונות מבוססי פלטפורמות אורקל; מלם-תים - שותפה של אורקל מזה שנים רבות בתחום ה-ERP ובתחום מסדי הנתונים. חטיבת האורקל של קבוצת מלם-תים מציעה את שרותיהם של עשרות מקצוענים בכל המודולים של Oracle Application ובתחומי ה-BI; ב-Wavelink מציעים את Speakeasy, המאפשר לארגונים להוסיף יכולות קוליות חדשות להתקנים ניידים קיימים, תוך חסכון בעלויות שבעבר מנעו אימוץ פתרונות דומים, וזאת על בסיס פלטפורמת הניידות של אורקל; באורקל נהנים גם משיתוף פעולה עם כ-19,500 שותפים ב-Oracle PartnerNetwork. בנוסף, באורקל משתפים פעולה עם לשכת המדען הראשי וחממות למיניהן, תוך תמיכה בחברות סטארט-אפ שונות במשק הישראלי - חלקן מפתחות מוצרים משלימים למוצרי אורקל.

השלכות התחרות בין SAP ואורקל על המנמ"ר והארגון

במי בוחרים? - החפיפה במוצרים והעובדה ששתיהן ספקיות מבוססות מאוד ואמינות, יוצרת דילמה של בחירה. מסבכת זאת העובדה, שמדובר במוצרים מרכזיים ויקרים לכל ארגון.

שילוב מוצרים - לפי נתונים של אורקל עצמה, יותר מ-30% מלקוחות SAP משתמשים ביישומי אורקל ו/או ביישומים שאורקל רכשה בשלוש השנים האחרונות. מסיבה זו, היכולת לשלב מוצרים משתי החברות, כך שיעבדו יחד ללא פגיעה בפעילות הארגונים היא הכרחית. אורקל השיקה לשם כך חבילה מבוססת SOA המסוגלת לחבר בין יישומים שונים מספקיות שונות ולחברם לתהליכים העסקיים בארגון, באופן שיקל על המנמ"ר.

התחשבות בתכנונים עתידיים - שינויים בתכניות שתי החברות, שנובעים בחלקם מהתחרות ביניהן, משפיעים על לקוחותיהן הקיימים ועל לקוחות פוטנציאליים. המשמעות היא הצורך להתעדכן בכיוונים חדשים מוקדם ככל הניתן ולהיערך מבחינת תכנוני ארכיטקטורה ותקצוב.

חלופות אחרות - חשוב לציין שוב כי SAP ואורקל אינן החלופות היחידות. עם זאת, ככל ששתי הענקיות הללו ממשיכות לרכוש מתחרות קטנות, כך מצטמצמות החלופות. מאחר ורוב הארגונים בארץ ובעולם משתמשים בפתרון זה או אחר של אחת משתי החברות הללו, חשוב תמיד לבחון האם בחירה במוצר/שירות של ספקית אחרת משתלב כראוי במוצרי אורקל או SAP שכבר קיימים בארגון.

לסיכום

כל בחירה בין השתיים תהיה בחירה טובה. ביחד עם זה, מידת ההתאמה של סל הפתרונות של כל חברה לחזון הארגוני, תשפיע על מידת התרומה של ה-IT לליבה העסקית.

התקציר לקוח מתוך תחקיר pCon בשם SAP מול אורקל - מ-ERP ל-SOA.

גילית מידע חדש? מעניין?... רוצה עוד? ראה 100+ תחקירי מפתח:http://www.pcon.co.il/v5/105Debriefs.asp

הרחבות, ראיונות עם מומחים, טיפים מעשיים וקישורים להעמקה ניתן למצוא בקישור הבא: http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=858


למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב