דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להקשיב לעצמנו - משפט לא אמין 

מאת    [ 10/05/2014 ]

מילים במאמר: 396   [ נצפה 1979 פעמים ]

להקשיב לעצמנו – משפט לא אמין  

כמה שאני  אוהב את הביטוי "להקשיב לעצמכם" (וכן, אני ציני תסלחו לי..) זה ביטוי  שכולנו אוהבים להגיד אותו ולהשתמש בו. אבל בינינו, מה זה אומר" להקשיב לעצמי"?  האם זה אומר לקחת עצות מאנשים אחרים, לשקול ולהחליט מה נכון לי בכל מה שקשור לזוגיות שלי? או להקשיב לרחשי הלב?  האם ללכת עם הראש או עם הלב? האם לפעול בהיגיון או לא בהיגיון? כשיש פער במערכת היחסים, למי עלי להקשיב כדי לתפור את אותו פער?

אני רוצה לדבר אתכם על השפעתם של חברים, משפחה, עצות ונקודות למחשבה שאנחנו סופגים מכל עבר בכל מה שקשור לזוגיות שלנו. לכולם יש כוונות טובות: חברה טובה תמיד תשמח לייעץ לך על הזוגיות שלך. לומר לך איך את צריכה להתנהג ומה עליך לומר לבן הזוג. מעודדת משיחה חברית את מגיעה הביתה ומגלה שכל העצות והטיפים שקיבלת, לא ממש עובדים. מה לעשות? למי להקשיב? לעצמי? הרי אם היינו יודעים מה לעשות לא היינו נמצאים בפלונטר זוגי.

בואו נעשה קצת סדר: זוגיות כמו כל מערכת יחסים היא מערכת של תן וקח. נהוג לומר שאנחנו מכירים את בני הזוג שלנו הכי טוב, אבל זה לא בהכרח נכון. בוס בעבודה מכיר את בן הזוג שלך אחרת מהאופן שבו אמא שלו מכירה אותו ומהאופן שבו את מכירה אותו. להקשיב לחברה זה וטוב אבל עלינו לזכור שמה שעובד אצלה לא בטוח יעבוד אצלך.

אנשים פועלים אחרת במערכות יחסים, ובזוגיות אנחנו לרוב פועלים בצורות שמאפשרות מקום לפן הלא רציונלי שלנו. זה בסדר, רצוי ואפילו טבעי. כשאנחנו נתקלים בפער בזוגיות, הרצון לקבל עצה, לפנות לחכמים ולמקצוענים הוא טבעי ונכון אבל עלינו לשאול את עצמינו כמה שאלות מפתח שיעזרו לנו לחדד את השאלות. אני מוצא שחידוד השאלה הוא אלמנט משמעותי וחשוב בדרך לתשובה. שאלו את עצמכם: מה הבעיה שאני רוצה לפתור? התנהגות שגורה של בן  או בת הזוג שאני לא יכול לסבול? פער בקצב הזוגיות? פער במטרות המשותפות וביעדים שהצבנו ? חידוד השאלות יעזור לנו למצוא פתרון אישי, שמתאים למערכת הזוגית הספציפית שלנו. כל זוגיות מתנהלת אחרת משום שכל זוגיות מורכבת מאינדיבידואלים אחרים.  הקשיבו לעצמכם רק לאחר שבודדתם את הבעיה בקשר. הקשיבו לאחרים רק כאשר אתם יודעים לנסח את הבעיה בקשר- לא את הסימפטום שלה – במקום הסימפטום- "הוא משגע אותי כי הוא לא אוהב לצאת עם החברים שלי" אלא "  דברו על הבעיה- "אין לנו תחומי עניין משותפים ולכן הוא לא רוצה לצאת לבילויים עם החברים הארטיסטים שלי" הגדרת הבעיה היא השלב הראשון לפתרון. רק אז, תתפנו להקשיב לעצות, ולעצמכם.

תשומת לב-אריאל טמירתשוקה זוגית בשיח ומגע קבלו מתנה חינם : מסע בשבילי המיניות הזוגית http://land.t-l.co.il/?p=1 בפייסבוק http://www.facebook.com/bishvil.hazugiut או באתר www.t-l.co.il    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב