דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נשים בצמיחה 

מאת    [ 11/03/2008 ]

מילים במאמר: 692   [ נצפה 3844 פעמים ]

 נטלי סוסנה - אופיר | מגזין המושבות 

לכבוד יום האישה הבינלאומי פגשנו 11 נשים שהקימו "קבוצת צמיחה", כדי להיות בעלות עסק, עצמאיות, להגשים את עצמן, "לעשות קריירה" אבל בלי לוותר על שליטה בלוח הזמנים שלהן ותוך כדי, להיות נשים ואמהות.

 אין ספק כי להקים או להחזיק עסק עצמאי, אינה משימה קלה. המציאות מוכיחה כי עדיין, בעבור נשים המשימה נראית מלכתחילה קשה במיוחד. אם בגלל חסמים סביבתיים ואם בגלל חסמים פנימיים הנובעים מחינוך ומנורמות עליהם גדלנו.
 הקבוצה הוקמה לפני כחודשיים ומחצה, כאשר ברקע הרעיון הבסיסי, הוא של נשים השואפות היוזמה להקמתה ולהתאגדותה של הקבוצה היא פרי רעיונן ויוזמתן של ציפי בן עזרא ולירון כץ-סלע ממושב עין איילה הסמוך לזכרון יעקב, ומטרתה העיקרית היא להקנות לחברות הקבוצה, כלים ומיומנויות אשר יאפשרו להן להצמיח את עסקיהן, ולצמוח יחד.

לירון מספרת כי "כאשר פתחתי לפני מספר חודשים את העסק כבית ממכר לציוד ולבגדי תינוקות מיד שניה, ניסיתי להיעזר בכל מיני קבוצות ייעוץ ובארגונים שונים המציעים יעוץ, אך לא מצאתי ארגון מייעץ ה"תפור" בהתאם לצרכיי והמסוגל לתת פתרונות ותשובות לבעיות הספציפיות שלי". על כן יזמה יחד עם חברתה ציפי, מורה ל"בייבי-יוגה" במקצועה, הקמת "קבוצת צמיחה". כן, כן, - "צמיחה" ולא תמיכה.ציפי אומרת, "זה מדהים איך התחלנו לגבש קבוצה הומוגנית, אמהות עצמאיות, אשר מעוניינות לצמוח, להצליח ולא להישאר לעמוד במקום. לא פרסמנו ולא חיפשנו - והדבר עבר מפה לאוזן ועובדה שהצורך באזור היה קיים ושמחנו מאד על כך". לירון מוסיפה "יכולנו לבטח לגייס עוד יותר מה- 11 נשים, אך החלטנו להקים קבוצה לא בומבסטית וגדולה מדי, על מנת שלכל אחת יהיה את המקום שלה, את הזמן להתבטא ושאף אחת לא תחוש שהיא הולכת לאיבוד".אומרות ציפי ולירון. לירון מספרת כי הן שכרו מאמנת עסקית, חווה נוסנבאום, הפוגשת אותן אחת לשבועיים ומלווה אותן בכל הכרוך בניהול והקמת עסק, אם בתחומי השיווק, השרות, הפרסום, התקצוב והתפעול.

ההוצאה הכספית של מאמנת עסקית הינה גבוהה בעבור אדם בודד, אך בזכות ההתאגדות הקבוצתית העלות הופחתה בהרבה ומגיעה לכדי מחירו של כרטיס בקולנוע". מבהירה ציפי.

הן מעידות על עצמן כי "הן למדו דברים רבים - ובמיוחד למכור את עצמנו ואיך להעביר את המסר שאנו מבקשות להעביר ללקוחות הפוטנציאליים - "מדוע כדאי ללקוח לקנות דווקא אצלי"! "אנו נפגשות מיוזמתינו, מתייעצות, מתרגלות, מתאמנות ומעודדות האחת את רעותה." מוסיפה לירון "אנחנו מתאמנות למשל כיצד לשוחח עם לקוח, כך אנו מקבלות משוב מאוזן מחברותינו באופן שבו נוכל לשפר וללמוד מטעויות". האימון העסקי סייע לכל אחת מהן למצוא את הייחוד ואת הקול שלה אפילו אם מדובר באותו תחום עיסוק לכאורה. מספרת ציפי "יש בקבוצה, שלוש נשים העוסקות בתחום שלי - כלומר "בייבי יוגה", אך כל אחת מצאה בעזרת המאמנת העסקית, את המיוחד בפעילותה ובביטוי אישיותה - ומציעה דרך טיפול שונה".עוד בקבוצה, דלית מעיין - אם, דולה ומלווה נשים בהריון ולידה. רבקה, העוסקת ביוגה 13 שנה ומעבירה שיעורים ב"מאמאדום" לנשים, נשים בהריון, לילדים ולמבוגרים בכל הרמות. תמי לויט, גם היא ממושב עין איילה,  עוסקת בליווי התפתחותי לאמהות ולתינוקות, בשיטה המאפשרת את מימוש הפוטנציאל של התינוק/ת. נטע אייזנשטיין, עוסקת בתחום הג’מה (בגדי פנאי בטעם של פעם) ומייצרת בגדים בעיצובים נשיים ורומנטיים מבדים איכותיים ונעימים למגע מכותנה מלאה. עופרה שילה היא עובדת סוציאלית קלינית, ומטפלת רגשית, המעניקה טיפולים פרטניים בדפוסי התנהגות מכאיבים, וביחסים. תמר, שחקנית ויוצרת מקיימת מפגשי תיאטרון לילדים, כאשר היא מציעה להם במה לעולם הדמיון המשחק והביטוי. שביט ליפשיץ ב"בשביל החוויה" מתמחה בשילוב בין כתבי חידה המותאמים אישית למוזמנים לבין אירועים שונים. מיכל נצר רווח, עורכת תכנים לאתרים לכל מי שזקוק וחפץ בכך. ציפי מיוזמות הקמת הקבוצה, היא הינה אם לשניים, מטפלת בקשיי למידה ותפקוד, קשיים מוטוריים והתפתחותיים לפי שיטת אלבאום ומדריכת בייבי יוגה. תרמילה, גם היא עוסקת בעיצוב ובעריכה של ניהול תכנים לאתרי אינטרנט. ואחרונה לירון אשר ב"ילדותי הקסומה" משתדלת להעניק מוצרי תינוקות וילדים מיד שנייה. אצלה הינכם יכולים גם לקנות וגם למכור (כמעט) כל מה שצריך לתינוקות ולילדים, ריהוט, עגלות צעצועים וביגוד. 
 שלא במקרה, מרבית הקבוצה עוסקת ב"מקצועות נשיים" מובהקים השמות דגש על אמהות, הריון ולידה, עיצובים נשיים, טיפולים ומפגשים לצמיחה אישית. אולי בגלל נטיות הלב, ואולי בגלל הטיימינג, לבחירה בשילוב של אימהות ועיסוק עצמאי. ואולי זו בעצם הבשורה הפמיניסטית החדשה - קריירה, כן. הגשמה עצמית - כן. אבל בלי להתכחש למהות הנשית, האימהית, הרכה, המעניקה. סיפוק וקריירה וגם פרנסה דווקא מתוך תחומי העיסוק "המסורתיים", אשר לכאורה היו אמורים להפוך אותן למתוסכלות.

גרסא של כתבה זו מאת  נטלי סוסנה אופיר הופיעה במגזין המושבות מקומון זכרון יעקב בנימינה והסביבה

מגזין המושבות, כל החדשות, המאמרים והכתבות על איזור זכרון יעקב, בנימינה, גבעת עדה, פרדס חנה כרכור קיסריה חוף הכרמל וישובי הסביבה. הכל ב מגזין המושבות מקומון זכרון יעקב בנימינה והסביבה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב