דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו ראטן סינטטי ואיך לתחזק ריהוט גן מראטן? 

מאת    [ 29/04/2014 ]

מילים במאמר: 568   [ נצפה 5096 פעמים ]

 

ראטן לכל Garden

 

הראטן הסינטטי הוא למעשה סיבי PVC  אשר במהלך היצור שלהם הוכנס חומר אנטי UV על מנת שיוכלו להשאר תחת קרני השמש.

 

סיבי הראטן יכולים להגיע במגוון צורות. קיים סיב עגול שהוא החזק ביותר. קיים סיב חצי עגול וקיים סיב שטוח. ככלל, ככל שסיב הראטן עבה יותר ככה הוא חזק יותר ועמיד יותר בפני קרני השמש. מבחינת גשמים ולחות, כל סוגי הראטן עמידים באופן מוחלט מכיוון שהם עשויים מחומר סינטטי בלבד.

 

בנוסף, הראטן מגיע במגוון צבעים ומרקמים בהתאם לאופנה ולסגנון הריהוט.

 

ריהוט הראטן מעוצב וקל מאוד לעיצוב ושילוב. ריהוט גן ראטן הוא בין סוג הריהוט וסוגי האלמנטים העיצוביים המסוגננים ביותר כיום וניתנים לשילוב כמעט עם כל חומר גלם, מה שהופך אותו לאחד הנפוצים ביותר בנוף הישראלי.

 

עמידותו של הראטן,מול השמש הישראלית מוטלת מעט בספק, הראטן דורש מעט הגנה בפני השמש והתחזוקה והשמירה עליו, בפני קרני השמש פשוט יחסית. חשיבות תחזוקת הראטן לצורך השמירה על שלמותו ועיצובו המקורית, דורש כמה צעדים פשוטים. נקיטה בצעדים הללו, תעניק לכם עיצוב וריהוט שמור לאורך זמן רב. פרט, שיחסוך לכם כסף ואי נעימות כתוצאה מבלאי מהיר ומראה שחוק.

 

 

שמירה על ההיגיינה – גם בבית וגם בגינה

 

ובמיוחד בגינה! חשוב מאוד לשמור על היגיינת הריהוט בפרט על זה של ריפודי ריהוט הגן, באופן כללי, הטקסטיל הוא חומר רגיש במיוחד לקרני השמש, ומתייבש באופן מהיר במיוחד וכתוצאה מכך נפגם ונפגמת עמידותו. חשוב לכבס את הריפודים בטמפרטורות נמוכות ולהניח אותם בחזרה, כאשר הם יבשים לחלוטין, לא מחשש שיפגעו בריהוט, הריהוט עצמו, הריהוט אינו "חושש" מרטיבויות ולחות, אלא מההשפעה של השמש על הכיסויים הלחים, אשר יכולים ליצור מצבים של ריחות בלתי נעימים ועיוות.

 

 

זהירות זה שביר! שמירה על שולחנות עם חיפוי ראטן

 

כאשר אתם מזיזים את ריהוט הראטן, דאגו להסיר את הזכוכיות מעל השולחנות, הראטן אינו מחזיק היטב את הזכוכית, ובעת תזוזה קיצונית מידי, עלולה הזכוכית ליפול ולפגוע במי שנמצא בקרבתה, קיימות זכוכיות מחוסמות, עמידות במיוחד, שלא ישברו או ייסדקו בעת נפילה על הארץ, אבל נפילה של זכוכית עבה עך הרגל היא לא תקרית מלבבת במיוחד. על כן, השתדלו שלא להזיז את הריהוט ממקום למקום עם הזכוכית והעדיפו להניח אותה בצד בעת שינוי מיקום הריהוט. במקרה של העתקת מיקום הריהוט בגינה, הקפידו להרחיק ילדים קטנים, בכדי למנוע נזקים ופגיעות גופניות.

 

 

שימור הראטן במהלך סערות ורוחות חזקות

 

הראטן, הוא חומר קל במיוחד השזור על מסגרת ממתכת האלומיניום, בין המתכות הקלות והקלילות במיוחד, מבחינת העיצוב ומבחינת משקל החומר עצמו. ניתן לחפות אותו בברזנט או כיסויי פוליאסטר מיוחדים, שלא עפים עם רוחות. הדבר האחרון שאתם רוצים הוא שהריהוט היקר שלכם יעוף "לכל הרוחות". הקפידו להצטייד בכיסויים מותאמים להגנה על ריהוט הראטן בחורף כבקיץ.

 

 

כריות או לא להיות – תחזוקת טקסטיל וטכסטילן

 

הגענו לאחד הנושאים מהחשובים ביותר בתחום עיצוב ריהוט הראטן, כריות הנוי. כריות אלה מיועדות במיוחד לריהוט הראטן ומאפיינות אותו יותר מכל פרט אחר. שימור הכריות הללו והמראה תפוח שלהם דורש כמה צעדים פשוטים, שיותירו אותן כחדשות גם לאחר שנים. את הכריות, יש לשמור בזוית שלא תהיה ישירה לכיוון קרני השמש, לכבס באופן ידני או במכונה במצב של סיבוב איטי וללא סחיטה, בחורף כדאי לאחסן את הכריות במקום יבש. כדי להגן על הכריות והבדים עצמם מפני השמש הישירה, תוכלו להשתמש בשמשייה או פתרונות הצללה מעודנים ומעוצבים.

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב