דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד נייצר ונפיץ ניוזלטר שאנשים באמת קוראים 

מאת    [ 29/04/2014 ]

מילים במאמר: 924   [ נצפה 4271 פעמים ]

ההחלטה נופלת, הגיע הזמן להתחיל להניע את העניינים גם ברשת האינטרנט והשיווק הישיר, ועל מי אתה חושב שהמשימה נופלת...?

אז הפור נפל, והוחלט שאתה תיקח את האחריות על התחום של דיוור אלקטרוני על כל המשתמע מכך  . "אנחנו חייבים לנהל קשר ישיר עם הלקוח שלנו", פוסק ה Big boss  ואתה פורש למשרד ולא ממש יודע מה לעשות עם החניך החדש שנפל עליך. אז איך נהפוך את המשימה לאפשרית, ואפילו כזאת, עם תוצאות משביעות רצון לבוס. האם ניתן לייצר ניוזלטרים שבאמת נפתחים, וחשוב מכך, נקראים?

 

האם אני/העסק שלי זקוק לניוזלטר?

שאלת כדאיות ורווחיות הניוזלטר, היא שאלה בלתי נמנעת גם במקרים בהם הבוס הגיע להחלטה והטיל עליכם משימה חד משמעית. בדיקת כלל המשתנים והשפעות שליחת ניוזלטר דרך דיוור אלקטרוני שכזה תראה לבוס שאכפת לכם וכי אתם מתחשבים בכל ההיבטים המשפיעים על טובת העסק. ייתכן מאוד, שהבוס יתעקש על כתיבת והכנת הניוזלטר גם לאחר הצפייה בנתונים, אבל מעשה עצמאי כמו זה, בהחלט ייתן לכם נקודות זכות לא מעטות.

 

פעם היינו מדברים מעט... אבל היום כבר לא – הסבירו ועמדו מאחורי התוכן שלכם

גיבשתם עמדה והחלטתם על לתכנים מסוג מסוים ונושא מסוים בניוזלטרים שלכם, חשוב מאוד שתעמדו בקו המנחה הזה ולא תסטו ממנו באופן דרסטי, העריכו את הנרשמים שבחרו לשתף עמכם את פרטיהם האישיים ועמדו מאחורי המידע שהתחייבתם לספק, אחרת הדרך שלכם אל פח האשפה ומיד אחריו אל הספאם תהיה קצרה מאוד

 

 

פוקוס, פוקוס ועוד פעם פוקוס

אחת הטעויות היותר נפוצות בתחום הניוזלטרים הוא חוסר המיקוד, קוביות שונות עם מידע שונה, חדשות על מוצרים ושירותים חדשים של החברה, תוכל שאינו קשור לנושא המרכזי של המייל וניסיונות שיווק בולטים מידי, הם רק חלק מהאלמנטים הנמנים עם "מבריחי הלקוחות", במידה וחושב לכם ליצור כמה מעגלי (או ריבועי) מידע בתוך אותו דיוור הקפידו על קישור ברור בין כלל הנושאים.

 

למשל, אם דיברתם על חידושים בעולם האופנה וברצונכם לדבר על מוצרים חדשים בחברה הקפידו לקשר בינו לבין הנושא המרכזי, דברו על ההתאמות והשילוביםהאפשריים בין המוצרים החדשים שלכם לבין האקטואליה והטרנדים האחרונים בעולם האופנה. במידה ויצאתם עם הנחה על הקולקציה הקודמת, הקפידו לתת ערך מוסף כמו, אפשרויות יצירת מראה מסוים וזהה, לביגוד יוקרתי במחיר זול יותר עם הדגמות לפריטים בהנחה, אשר ניתן למצוא בקולקציה.

 

יותר מידע ואינפורמציה – פחות קידום מכירות אגרסיבי

הדבר האחרון שהקורא שלכם או כל קורא בכלל, רוצה לקבל במייל אחרי יום עבודה מייגע או במהלך אתנחתא באמצע יום עבודה הוא עוד מייל שמנסה למכור לו, העדיפו לתת מידע מעשי ויעיל אשר ניתן לעשות בו שימוש באמצעות השירותים שלכם. חשבו על עצמכם, כיצד אתם הייתם מגיבים אילו נרשמתם לניוזלטר לקבלת מידע וטיפים בנושא מסוים אך בפועל הייתם מקבלים מייל דו יומי, על מוצרים וקריאה להוצאת כרטיס האשראי מהארנק.

 

לצורך העניין, כדאי לעשות שימוש בהנעה לפעולה  בכ 20% משטח כלל המייל וב 80 % הנותרים לספק מידע יעיל ומועיל שבסופו של דבר יביא את הלקוח לרצות לקבל מידע נוסף ובסופו של דבר גם לרצון לקנות ולהיות לקוחות פעילים שלכם.

 

שימו לב, ידוע שמיילים שיווקיים מידי מגיעים מהר מאוד אל פח האשפה מבלי להפתח כלל, השתדלו להיות יעילים לקהל הקוראים שלכם, כך שהאפקט מההשקעה והמחשבה בהכנת הניוזלטר תניב תוצאה הדדית לשני הכיוונים.

 

 

 

תוכנית גיבוי – יצרתם אפליקציית הנעה לפעולה? גבו אותה עם תוכן!

שולחי ניוזלטרים רבים, נעזרים באפליקציות יצירת קשר, חשוב מאוד לבדוק שהאפליקציה נפתחת בכל הדפדפנים או לפחות בנפוצים ביותר וכמובן מותאמים לסמרטפונים ואייפונים. דרך נוספת לוידוא אפשרות יצירת הקשר או המשך הפעולה, היא יצירת לינק עם תוכן כגיבוי שיאפשר לקורא להבין מה התכוונתם שיעשה בשלב הבא, וחשוב מכך, לפשט ולאפשר לו את היכולת לבצע את אותה הפעולה.

 

 

העדיפו לעצב ולא להעתיק – עיצוב מקורי שווה לכם יותר

המקוריות, הייתה ותישאר לנצח שם המשחק בשיווק, ואין זה משנה מה אתם משווקים. עיצוב דיוור אלקטרוני באופן מקורי ומותאם תוכן, היא אחת הדרכים היעילות ביותר למיתוג ומקוריות. העתקה או יצירת מייל בעל נראות משעממת, אפרורית או כזאת שניתן לראות בכל מקום, תשפיע על הנראות, חווית הקריאה וההתרשמות של הגולש.

 

 

ניסיון 1...2... –  השתדלו ללמוד ולערוך ניסויים ושינויים בהתאמה

לפני משלוח כל דיוור, ערכו בדיקת ניסיון ושלחו אותו תחילה אל עצמכם ועוד כמה אנשים שיוכלו לתת לכם ביקורת אמיתית. מה שנראה לנו ברור מאיליו בהתחלה, לאחר קבלת המייל כקורא רגיל עשוי להראות כמושא לתיקונים לא מעטים.

עין אובייקטיבית, בעיקר כזאת שאינה מתוך הארגון או התחום, תעזור לנו לשפר ולייעל את הניוזלטר הנוכחי, ואלה הבאים אחריו.

חשוב מאוד לערוך בדיקה זו לפני כל משלוח מייל – רושם ראשוני קשה מאוד לתקן אצל לקוחות חיים והתפקיד שלנו כאנשי שיווק הוא ליצור סקרנות ועניין בכל פעם מחדש.

 

משפט פתיחה "מניע לפעולה" – הלקוחות של היום הם לא הלקוחות של פעם

משפט מניע לפעולה, הוא אחד הנושאים המרכזיים בדיוור אבל חשוב מאוד לא ליפול לבנאליות. אם בעבר, המילים "מבצע", "מתנה", "הנחה משמעותית", היו ביטויים ש"עבדו עלינו" וגרמו לנו לפתוח מיילים, היום לאחר זמן קצר מאוד, פני הדברים השתנו מאוד מאוד.

 

חשבו על טקסט שיגרום לקורא להסתכל פעמיים, כזה שלא יאפשר לו לדחות את קריאת המייל בפסקה, גם אם זה אומר הסתכנות באיבוד המשרה – זה עד כדי כך קריטי!

 

 

כותרות כאלה, יכולות להיות בנושאים כמו אקטואליה ונושאים חדשותיים בולטים מהעולם או חידוש מדהים בעולם האלקטרוניקה והמחשבים, רכילות, היא נושא מסוים שמעסיק את רובנו, התאימו את עולם הרכילות גם למייל שלכם ולמידע קרוב אשר נמצא בתוך המייל.

 

טיפ לסיום: נושא מייל כמו "פיצה בשקל – עד השעה 13:00" או "תופעת טבע מסוכנת נצפתה באזור המרכז", הם מהנושאים השונים שיכולים לעורר תשומת לב מיידית בקרב מקבל המייל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב