דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיקולים בבחירת מרכזיות IP ומרכזיות VoIP לארגון 

מאת    [ 28/04/2014 ]

מילים במאמר: 566   [ נצפה 9245 פעמים ]

שיקולים בבחירת מרכזיות IP ומרכזיות VoIP לארגון

 עולם מרכזיות הטלפון, מרכזיות VoIP, מרכזיות IP שופע במבחר עצום של פתרונות, טכנולוגיות ותצורות שונות לפתרונות תקשורת IP, בין אם שרות מרכזית IP סנטריקס מרוחק ועד למרכזיות ברנד יקרות או מרכזיות זולות מבוססות קוד פתוח,

הלקוח הסופי המתלבט בבחירה בן מכלול האופציות והאפשרויות העומדות לרשותו והייעוץ הסותר בדרך כלל מכל חברה המוכרת פתרון שונה, נוטה לבלבול ואי יכולת לנתח את מגוון צרכיו בהתאם לסוגי הפתרונות הקיימים בשוק מרכזיות VoIP.

 

מאמר זה נועד להבין את הרקע והטכנולוגיות של מערכות הטלפוניה השונות תוך מיצוי יתרונות וחסרונות של מרכזיות IP וטלפוניית IP למקבלי החלטות בארגון, המאמר כתוב בתצורה פשוטה וקלה להבנה, ללא מושגים טכנולוגיים מעולם ה-IP:

 מרכזיות IP מרכזיות VoIP בקוד פתוח- אסטריסק Asterisk

 רקע כללי, מרכזית IP בקוד פתוח:

 מדובר בתוכנת מרכזיית IP הניתנת להורדה חינם מאתרי אינטרנט, מדובר למעשה על מחשב PC או שרת עליו מריצים אפליקציית תוכנת מרכזיית IP חינמית, המחשב מחובר לרשת המחשבים הארגונית של הלקוח ולמשתמש הסופי מחברים טלפון IP/ טלפון אנלוגי באמצעות ממיר IP.

 יתרונות, מרכזית IP בקוד פתוח

עלות כספית, מרכזית VoIP בקוד פתוח:

מדובר על מערכת חינמית הכוללת מגוון יכולות עשירות וללא תוספת תשלום, תוכנות מרכזיה בקוד פתוח כוללות ניתוב שיחות, הקלטת שיחות ועוד מגוון יכולות ללא תוספת תשלום, במרכזיות VoIP ברנד תצטרכו להיפרד מסכום לא קטן כדי לקבל תכונות במרכזיית IP בקוד פתוח.

ניתן לחבר למערכת מגוון טלפוניית IP של יצרנים שונים ולא להתחייב למבחר ועלויות טלפוני IP של יצרן מרכזיית הטלפון, מטבע הדברים עולה כי טלפוני IP למרכזיית IP זו זולים יותר מעלות טלפון IP של יצרן מרכזיה.

 יכולות טכנולוגיות, מרכזית IP בקוד פתוח:

היכולות הטכנולוגיות של עולם מרכזיות VoIP בקוד הפתוח פתוחה וחינמית לכל דורש ויכולה להגיע לגבהים ולאין סוף יכולות, בין אם בחינם ובין אם באמצעות פיתוחים אישיים על ידי מפתחים בקוד הפתוח המבצעים התאמות אישיות לארגון.

  חסרונות, מרכזית VoIP בקוד פתוח

שרידות, מרכזית IP בקוד פתוח:

מרכזיית טלפון IP או דיגיטאלית הנרכשת מיצרן מרכזיות הינה מרכזיה ברמת טלקום לעומת זאת- מרכזיית IP בקוד פתוח מותקנות בדרך כלל על ציוד מחשוב ולא ציוד טלקום, ציוד טלקום מבטיח שרידות גבוהה ביותר למשך שנים ארוכות (מתי התקלקלה לכם מרכזיית הטלפון הישנה ולאחר כמה שנים זה קרה?), לא כך הדבר לגבי מרכזיית IP בקוד פתוח המותקנות על גבי ציוד מחשוב הנוטה ליותר תקלות, כך שהסיכון בתקלה במחשב מרכזיית הטלפון פירושה קריסת כלל הטלפוניה הארגונית.

 

מופע תקלות מרכזית VoIP בקוד פתוח:

מטבע הדברים, מרכזיות IP בקוד פתוח נוטות ליותר תקלות בגלל היותה תוכנה חינמית ולא תוכנה שפותחה על ידי יצרן מרכזית IP, נכון הדבר גם לגבי תאימות מרכזיה בקוד פתוח אל מול טלפוני IP, בעוד יצרן מרכזיה מבצע תאימות מלאה ואינטגרטיבית בין טלפון IP בקצה למרכזיית הטלפון- במרכזיית IP בקוד פתוח הדברים שונים במקצת ואין תאימות מלאה ואינטגרטיבית בין מרכזית IP בקוד פתוח לבין טלפוניית IP בקצה, דבר התורם למופע תקלות גבוהה יותר.

 תלות בספק, מרכזית IP בקוד פתוח:

נטיית עולם הינה לחשוב שמרכזיית IP בקוד פתוח הינה מרכזיה הפתוחה לשינויים על ידי כל נותן שירותים במרכזית IP זו, המציאות קצת אחרת, לאחר באספקת מרכזיית IP בקוד פתוח- ספק המערכת מבצע בדרך כלל שינויים בתוכנת מרכזיה בקוד פתוח, כאשר למעשה הוא זה היחיד שיודע אילו שינויים התבצעו בתוכנת מרכזיה ולמעשה זו הפכה ממרכזית IP בקוד פתוח למרכזיית IP בקוד סגור המאפשרת תכנות רק לספק המערכת.


מידע נוסף על רכשית מרכזיות VoIP.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב