דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת עורך דין עבור תיקי רשלנות רפואית 

מאת    [ 28/04/2014 ]

מילים במאמר: 504   [ נצפה 3029 פעמים ]

כל אזרח בישראל החש כי נפגע כתוצאה מרשלנות רפואית זכאי להגיע להתייעצות עם עורך דין. תביעת רשלנות מן הסוג הזה מזכה בפיצוייים, הנקבעים על ידי בית המשפט בהתאם לקריטריונים ולפרמטרים הקבועים בחוק. אף על פי כן, רבים אינם פונים בזמן אל עורך דין או לחילופין מבצעים בחירה שגויה.

מומלץ להשתמש בכל הכלים המשפטיים העומדים לרשות האזרחים על מנת למצות את הדין עם מזיקים בתביעות רשלנות רפואית, להתייעץ עם עורך דין ולהבין מה המשמעות של הפעולות השונות. הדרך לעשות זאת היא לבחור היטב את עורך הדין ולערב אותו בכל שלבי התביעה.

השוואה והתייעצות

השלב הראשון בבחירת עורך דין עבור תיקי רשלנות רפואית מחייב בדיקות ואיסוף נתונים. כדאי לקבל המלצות על עורכי דין שונים, לדבר עם חברים או בני משפחה שהיו בתהליך דומה ולקרוא מידע עיוני על הנושא. עוד בשלב הזה יש להבין את ההבדל בין עורך דין כללי או עורך דין העוסק בדינים מסוימים, לבין עורך דין המכיר ובקיא בתביעות רשלנות רפואית. רק עורך דין המגיע מן התחום יכול לעזור לאזרח למצות את זכויותיו. עורך דין כזה יקצר את משך תהליך התביעה ולעיתים עשוי לזרז את קבלת הפיצויים. במילים אחרות, רצוי לתת עדיפות לעורך דין המגיע מתוך התחום ולוותר על שירותיהם של עורכי דין אחרים.

השלב השני בעת בחירת עורך דין הוא התייעצות אישית. אחרי שבוחרים עורך דין ומבררים מה הרקע המקצועי, המעשי והאקדמי שלו, כדאי לתאם פגישת היכרות ללא התחייבות. במהלך פגישה זו מקבל התובע הזדמנות להכיר את עורך הדין ברמה האישית. מעבר לכך, הפגישה מהווה פלטפורמה עבור תיאום ציפיות ומטרות. פגישה זו נערכת בדרך כלל במשרדו של עורך הדין ואינה מחייבת אף אחד מהצדדים. הפגישה היא ברוח טובה ובמהלכה יכול התובע לבחור האם ומתי להמשיך בתהליך התביעה.

ניסיון והתנהלות

חשוב להדגיש את הנושאים העיקריים שיש לבדוק בעת בחירת עורך דין. ראשית, הניסיון המעשי בהתנהלות מול תיקי רשלנות רפואית הוא חיוני להצלחת התביעה. עורך דין ללא ניסיון עלול להסתבך במהלך התביעה ולפגוע בסיכויי ההצלחה עבור התובע. ניסיון בא לידי ביטוי באיסוף החומרים, בפנייה למומחים לצורך קבלת חוות דעת רפואית ובהוכחת הקשר הסיבתי בין הנזק שנגרם לתובע לבין הפעילות הרשלנות של המזיק.

שנית, רצוי להתרשם ממשרדו של עורך הדין ומשיטת העבודה שלו. יש עורכי דין המעדיפים לשמור על ריחוק ולהתנהל באופן פרטי וסטרילי, לעומת עורכי דין המערבים את הלקוח בכל החלטה. ודאו כי עורך הדין אותו בחרתם מתנהל בדרך שעולה בקנה אחד עם האינטרסים שלכם. זכרו כי יש עורכי דין רבים והתפקיד שלכם בתור לקוחות או תובעים הוא לבחור את איש המקצוע המתאים עבור המשימה.

העזרה והתמיכה של עורך הדין

בחירת עורך דין בתיקי רשלנות רפואית היא נושא פשוט יותר מכפי שנהוג לחשוב. כל עוד מתאזרים בסבלנות, מבצעים את השלבים בהדרגה ומבינים מה עומד מאחורי סעיפי החוק, קל לבחור עורך דין וליהנות משירותיו.

בסופו של דבר, לא ניתן לנהל תביעות מורכבות בגין רשלנות ללא עזרתו ותמיכתו של עורך דין. זהו הגורם האובייקטיבי היחיד בתהליך המלווה את התובע ועומד לרשותו בכל שאלה. עורך הדין הוא חלק חשוב ובלתי נפרד מהתביעה ולכן כדאי להשקיע בבחירתו. הוא יכול לעשות את ההבדל בין תביעה מוצלחת וקבלת פיצויים גבוהים, לבין תחושת תסכול, בזבוז זמן וכסף אשר יבואו לידי ביטוי במשפט ארוך.

אלעד שניר, משפטן, כותב בכיר בצוות אתר הפורומים המשפטיים. לייעוץ משפטי ניתן לפנות במייל info@lawforums.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב