דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קרם הגנה מהשמש 

מאת    [ 28/04/2014 ]

מילים במאמר: 430   [ נצפה 3274 פעמים ]

בגלל שידוע לנו כי הגורם העיקרי לנזקי השמש ולסרטן העור הם קרני ה – UVB של השמש. בהתאם לכך גברה המודעות לחשיפה בטוחה ובריאה יותר לשמש, על מנת למנוע את היתכנות הופעת סרטן העור בגילאים שונים. אך מה שרוב האנשים אינם יודעים הוא שהגנה מהשמש לא נחוצה רק בחודשי הקיץ החמים, אלא לאורך כל השנה ובמרבית ימי החורף שבהם השמש זורחת לה, וקרניה מגיעות לעור שלנו. ההגנה על העור מפני קרינת השמש איננה ייחודית למתרחצים בים או בבריכה, אלא לכל מי שחשוף לשמש לרבות:


    • עבודה בחוץ
    • טיולים בחוץ
    • משחקי ספורט בחוץ
    • רכיבה על אופניים
    • הליכה בחוץ

בנוסף לצורך בהגנה על העור בכל ימות השנה ובכל חשיפה לשמש, חשוב לדעת, כי השימוש בקרם הגנה מפני השמש אינו יעיל כנגד קרני השמש המסרטנות, אלא מפני קרני השמש המשזפות בלבד. נתון זה חשוב ביותר, ומצריך היערכות שונה להגנה על העור מפני היתכנות של הופעת סרטן העור.

 

קרם הגנה אינו יעיל במניעת סרטן העור

כפי שנאמר, קרם הגנה, גם עם מקדם הגנה גבוה במיוחד, אינו מגן על העור מפני קרני ה – UVB המסרטנות. קרם ההגנה מגן אך ורק מפני השיזוף, אך הוא נותן אשלייה של הגנה מפני הקרניים המסרטנות, בעוד שהוא למעשה מחדיר את הקרניים המסוכנות שיכולות לפתח סרטן בתוך העור ללא ידיעה כלל ולהתפרץ לאחר שנים רבות. רוב ההיחשפות לשמש מתרחשת עד גיל 18, אך אצל רוב האנשים מגלים את הסרטן בעור רק בגילאים מאוחרים, ולעיתים מאוחר מידי מכדי לעזור לאדם החולה. לכן חשוב ביותר להגן על העור של הילדים כבר בגיל קטן ביותר על ידי לבישת בגדים חוסמי קרינה ושהייה בצל עד כמה שניתן, גם כשיוצאים לבריכה או לים.

 

כיצד להגן על העור

מכיוון שהוכח שקרם הגנה אינו יעיל בחסימת קרני השמש המסרטנות, יש לשנות את הרגלי ההגנה מפני השמש על ידי לבישת בגדים חוסמי קרינת UVB. בגדים אלה חוסמים עד 98% מהקרינה המסוכנת והמסרטנת, ולמרות השם שלהם, הם לא חוסמים את העור מלנשום, הם אווריריים מאד ומיועדים ללבישה יומיומית בנוחות רבה.

לבוש להגנה מפני השמש

כיום ניתן לרכוש פריטי לבוש רבים להגנה מפני הקרניים המסוכנות לרבות בגדי ים לגברים ולנשים, חולצות לכל הגילאים, חולצות לאימוני ספורט, חולצות עם כפתורים להליכה ולעבודה, חולצות פולו, חולצות טריקו, טוניקות לנשים וכיוצא באלה. חולצות אלה הן בעלות שרוולים ארוכים המגנים על הידיים והזרועות וכולן מנדפות זיעה ברמה מאד גבוהה. פרטי לבוש אלה מאד מומלצים לאנשים בעלי עור רגיש, עור בהיר , לעובדים בשמש, לספורטאים המתאמנים ומשחקים בשמש, ליוצאים לטיולים בטבע (ילדים ומבוגרים כאחד).

זכרו: קרם ההגנה אינו מגן עליכם מפני הקרניים המסרטנות של השמש, וחובה להיערך בצורה יעילה יותר מפני יכולת הפגיעה ההרסנית שלהם על ידי לבישת בגדים חוסמי קרינה.

מאמר נכתב ע"י מומחים בתביעות רשלנות רפואית מכל סוג




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב