דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה גוגל לא תדרג את האתר שלך גבוה! 

מאת    [ 24/04/2014 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 1872 פעמים ]

למה גוגל לא תדרג את האתר שלך גבוה

בעיות טכניות פנימיות באתר שלך הולכות יפה מאד, יד ביד, עם אופטימיזציה לקויה. זה היה נכון מאז ומעולם, אולם עידכוני  "פנדה" ו"פינגווין" הפכו אותן ממשהו שאפשר איכשהו לחיות איתו בשלום (גם כן שלום...) למכשלה אמיתית. חשיבות התקינות הטכנית של האתר עלתה לראש שמחתה (בין השאר) של גוגל. זאת, בניגוד לקונצפציה סבירה לגמרי, שלפיה ככל שהאלוגריתמים של גוגל נעשים מתוחכמים יותר, כך פוחתת חשיבות הנושא הטכני מבחינת האופטימיזציה.

ביננו, עם גישה כמו שלך, למה שהיא תתאמץ בשבילך?

למען האמת ההגיון הזה היה בריא למדי, שכן גוגל אכן מסוגלת לעקוף, ואם תרצה, אפילו בקלילות, את הבעיות הטכניות של האתר ולהגיע באופן כזה או אחר אל תכני-אתר לטובת הגולשים. אולם ההגיון שלכם שונה למדי מזה של גוגל. אם חושבים על זה מנקודת הראות של ענקית החיפוש, אין לגוגל סיבה אמיתית להתאמץ דווקא בשביל אלה שלא עושים מאמץ בעצמם לתקן עבודה רשלנית שלהם, או של בוני-האתר שלהם. אחרי הכל, למה לה, לחברה שמטרה להרוויח כסף, לבזבז משאבי זמן (שהוא כסף) בשבילך? אחרי הכל היא לא איזה גוף פילנתרופי. ממש לא.

קיבלת כלי איבחון חינם, לא תיקח?

אבל בכל זאת, לא מגיע לה לגוגל שנעליב אותה עד כדי כך, לפחות לא בגלל הסיבות הלא נכונות, שהרי החברה העמידה , חינם, כלי איבחון מצויינים, דוגמת הוובמאסטר (webmaster tools), אבל למרות הנדיבות הזו והרצון הטוב, רק חלק קטן מבוני האתרים השתמשו או משתמשים בכלי המצויין הזה. משום כך באמת שאין מקום לרדת על גוגל דווקא בנקודה הזו, על שהורידה את הכפפות והחלה לפגוע בדירוג האתרים שסובלים מבעיות טכניות.

אין "חנינה" ללא תיקון הליקויים הטכניים

אכן, לא כל האתרים נפגעו בעקבות עידכוני פנדה ופינגווין. יתכן אפילו שמרבית האתרים בעלי הבעיות הטכניות לא נפגע. יחד עם זאת, בעקבות העידכונים האלה, ששינו את כללי המשחק הקודמים, נפגעו אתרים רבים לאו דווקא בגלל הבעיות הטכניות, אלא בגלל תכנים שהוגדרו בעכבישים של גוגל כ"ספאם".

אולם, אם בנוסף לבעיות הללו סבלו אותם אתרים גם מבעיות טכניות, הרי שגם אחרי שהאתרים האלה "חזרו בתשובה" ותיקנו את דרכיהם הנלוזות, אם לא תוקנו בהם גם הבעיות הטכניות, לא תהיה להם "חנינה" אצל גוגל.

אתר לא-ידידותי יפגע באופטימיזציה, ברור, לא?

ובכל זאת, לא הבעיות הטכנית הן שיפגעו באופטימיזציה של האתר, כי אם, שימו-לב, מה שיפגע באופטימיזציה הן התוצאות שמולידים הכשלים הטכניים. הנקודה הזו אני מניח צריכה להיות ברורה: גוגל, נסכים, אכן מדרגת עפ"י איכות התוכן ומידת הידידותיות של האתר לגולשים. לכן, ברור גם שאתר שמכיל דפים רבים המביאים את הגולש למבוי סתום של ההודעה המעצבנת internal server error, הוא בעליל לא-ידידותי למבקרים בו והתוצאה שבאה בעקבות זאת, דירוג ירוד, מובנת.

דיברתי כאן מספיק על פגיעתן הרעה של הבעיות הטכניות המחזירות לנו תגובות של "בעיות שרת פנימיות". מהן הבעיות הללו, איך לאתר אותן וכיצד לתקן אותן – על כך במאמר הבא...  

      




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב