דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרסום ממומן בגוגל, למה לי? 

מאת    [ 19/04/2014 ]

מילים במאמר: 672   [ נצפה 4601 פעמים ]

פרסום ממומן בגוגל

פרסום בגוגל, בניגוד לקידום אורגני (שהוא קידום האתר באופן "טיבעי" במנועי החיפוש, ע"י איש מקצוע בתחום זה, הגם שניתן לעשות זאת לבד),  הוא פירסום בתשלום לחברת גוגל, עבור מודעות שלכם.

הפירסום הממומן, אותן מודעות שלכם, מתפרסמות בצד העמודים שאתם פותחים בדפדפן, או בדף תוצאות החיפוש של גוגל, כאשר אתם עורכים חיפוש של ביטוי כלשהו – והן מופיעות בראש תוצאות החיפוש – עוד לפני התוצאות של הקידום האורגני.

למה שנרצה לפרסם בתשלום?

היתרון הגדול של פירסום ממומן, הוא היכולת שלכם להגיע עם המוצר או השירות שלכם היישר אל קהל המטרה המדוייק שלכם, כלומר בדיוק אל הקהל המחפש את המוצר או השירות שאתם מפרסמים. הפירסום הממומן של גוגל מאפשר לכם למקד את ההוצאות שלכם ולא לבזבז משאבים מיותרים על קהל "כללי" יותר שלא ישרת את המטרות (לרוב,  הכלכליות...) שלכם. זאת, משום שהתשלום עבור מודעה בעיתון הוא מחיר קבוע לאינץ' מרובע, או כל שטח אחר – בלי שום קשר לקהל היעד.

הפילוח של קהלי המטרה שלנו הוא מאד חשוב בהקשר זה של חיסכון במשאבים ובקלות ניתן להשוות אותו לפירסום בעיתון יומי, שמגיע אמנם בתפוצה רחבה מאד לקהל גדול מאד – אך הוא "מתבזבז" על רוב מוחלט (בהנחה שאנו מוכרים שירות ספציפי המעניין פלח מסויים מן האוכלוסיה) של אנשים שאין להם שום עניין במוצר שלכם. הפירסום הממומן בגוגל, לעומת זאת, יהיה הרבה יותר דומה, לפירסום במגאזין מקצועי, נניח לאופניים, אם אנו משווקים מעצורים מיוחדים לאופניים. 

הדוגמה הזו של "מעצורים לאופניים" היא חשובה, משום שגם במגאזין מודפס לאופניים, חלק גדול מן הקוראים לא יתעניין במוצר הזה.

פרסום בעיתון או בכל מדיה מסורתית אחרת, לעומת זאת, הוא שיטה פחות יעילה: הלקוח משלם פר-מודעה, ולא משנה מי יראה או לא יראה אותה; מי יושפע או לא יושפע ממנה; ומי בסוף יקנה או לא יקנה את המוצר או השירות. התשלום הוא קבוע, בלי קשר לתוצאה הסופית.

לעומת זאת, הפירסום בגוגל  מאפשר פניה אך ורק (כמעט) לקהל המטרה של המוצר או השירות. יתר מכך, התשלום עבור הפירסום הוא רק (תלוי בסוג הפירסום שבחרתם)  אם גולשים נחשפו לפירסום, או (שוב, תלוי אם זו אפשרות התשלום שנבחרה) לחצו על המודעה. אם נמשיך את האנלוגיה לעולם העתונות המודפסת, גם בפירסום הממומן נוכל להחליט באילו סוג אתרים תופיע המודעה, או אף באילו אתרים ספציפיים היא תתפרסם, באילו ימים ובאילו שעות – לרבות התאמה למשתנים דמוגרפיים, מיגדריים ועוד.

שיטות הפרסום בגוגל

הפרסום בגוגל, כפי שציינתי קודם, נעשה בשני אמצעים:


    • באמצעות דפי תוצאות החיפוש
    • באמצעות קישורים ממומנים של גוגל באתרים שונים

מודעות מילים בדפי החיפוש – מדובר באותן מודעות מילים, בערך 10 מודעות מסוג זה בכל עמוד חיפוש – והן מופיעות מעל התוצאות של החיפוש האורגני, או לצידן. ההסבר הוא כמובן שגוגל תיתן עדיפות למודעות שהיא מקבלת עליהן תשלום. בשיטת פירסום זו ניתן לפרסם אך ורק מודעות מילים.

בנוסף, גוגל כוללת בתוך רשת החיפוש שלה כל אתר שבו מוצעת לגולשים האפשרות לחפש  באמצעות גוגל.

קישורים ממומנים – כאן מדובר במודעות שיכולות להיות מודעות מילים, מודעות המכילות תמונות, וידיאו וכו' - המופיעות באינסוף אתרים שונים, בין השאר חשבון הג'ימייל ובאתר יוטיוב – ששניהם בבעלותה של גוגל). המודעות הללו, המכונות "מודעות טקסטואליות", מופיעות אוטומטית, על בסיס הטקסטים שלכם – ובכך כמובן מתאימות לתחומי העניין שלכם – משהו שלא יכול להיות כמובן בעתונים מודפסים (אלא אם מדובר בעתונים בתחומים מאד-מאד צרים, כמו "המגאזין למעצורי אופניים").

הפרסומות עוקבות אחריך...

איך בעצם מצליחה גוגל להתאים את המודעות בהתאם לעניין של הגולש? כאן נכנס היתרון האדיר של האינטרנט, דבר שלא ניתן לעשות (בלי השקעה כספית אדירה – וגם אז זה לא מובטח) בעתונות המודפסת. הטכנולוגיה של גוגל יודעת לבצע ביעילות רבה מאד איסוף נתונים ופילוחם באופן מדוייק.

באמצעות המערכות שלה גוגל יודעת הכל על ההרגלים, הצרכים, ההעדפות ותחומי העניין של הגולשים ומכאן הדרך קצרה להציג בפני כל גולש את המודעה המתאימה בדיוק לו (וככל שביצע יותר פעולות, כך הדיוק גדול יותר). המידע נצבר באופן פשוט למדי, בכל פעם שגולש לוחץ באמצעות העכבר (או האצבע במכשירים ניידים) על מודעה כלשהי, משוגרת למחשב שלו "עוגייה" (קוקי) שתפקידה לזכור את המודעה שלחץ עליה – ובכל פעם תציג לו אותה (או דומה לה) מחדש גם אם גלש לאתר אחר מזה שבו לחץ על המודעה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב