המשרד שלכם הוא הפנים של החברה שלכם.
כשאתם באים לבחור משרד להשכרה, יש הרבה פרמטרים שחשוב לזכור. נכון שזו רק השכרה, ואם משהו לא מתאים לכם אתם יכולים לקום ולחפש מקום אחר, אבל הדבר גוזל זמן, משאבים והמון אנרגיה. בנוסף, אם תעברו למיקום מרוחק שלא מאפשר הגעה לחלק מהעובדים שלכם, ייתכן שתמצאו את עצמכם משלמים להם פיצויים. לכן חשוב להשקיע מחשבה רבה בבחירת המקום המתאים במיוחד עבורכם לשנים הקרובות.
דמי השכירות משתנים לפי מיקום הנדל"ן, דרגת הביקוש, גודל המקום ושירותי הבניין (האם הבניין כולל אבטחה? לובי מפואר? שירותי ניקיון? אם כן, צפו לשלם מחיר גבוה יותר בכל חודש- אך מצד שני, נחסכים לכם כמה מכאבי הראש האלו).
עם זאת, לפני שתתחילו לשכור מקום רק כי הוא מציע לכם מחיר שאתם מסוגלים ורוצים לעמוד בו, כדאי לקחת בחשבון כמה שיקולים נוספים:
• מיקום: באיזה אזור בארץ אתם מעוניינים להקים את המשרד? האם במרכז העיר, או דווקא בשוליה? ההחלטה שתקבלו תשפיע גם על מחיר השכירות שתשלמו.
• תחבורה: האם המקום נגיש לתחבורה ציבורית? האם יש בו חנייה? חשיבות הנושא משתנה גם לפי כמות העובדים שלכם- במקום שיש בו הרבה עובדים, כדאי שהוא יהיה ממוקם במקום מרכזי ונגיש.
• רושם ראשוני: האם ברצונכם לבחור במקום יוקרתי שירשים את לקוחותיכם, או שמא אתם מעדיפים לבחור במקום מרוחק וזול? כך או כך, חשוב שהמקום לא יהיה מוזנח.
• מהם צרכי העסק: אם העסק שלכם כולל מחסנים, או סניף מרכזי- רצוי לבחור משרד במיקום שיאשר לכם לפקח על העובדים והעבודה.
לאחר שמצאתם מקום שעונה על כל דרישותיכם, אנא בידקו שבעל הבית (האדם שתבואו איתו במגע רב), נראה לכם כאדם נחמד והגון, שאתם יכולים להסתדר איתו. לא הייתם רוצים למצוא מקום מושלם להשכיר, ולהיאלץ להתמודד עם אדם לא נעים בכל חודש מחדש, או בכל תקלה בנכס.
המאמר בחסות חברת Tower-Land